Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Een zending aangetekend express komt ook dezelfde dag nog bij je werkgever aan.
    Stap dinsdagmorgen naar je baas. Weigert hij je ontslag, ga dan in je middagpauze naar het postkantoor en verstuur aangetekend express. In de loop van de namiddag zou de postbode bij je baas aan de deur moeten staan.
    (kost wel iets meer dan aangetekend).

MAAR ...
    Ikzelf heb deze methode gebruikt in 1991. Aangezien ik sindsdien deze werkwijze niet meer nodig had, weet ik niet of het nu nog op dezelfde manier gaat. Misschien eens informeren in het postkantoor vooraleer je extra kosten maakt dus.
    Dit is niet de wettelijke manier of het moet veranderd zijn.
    Ik heb ooit ontslag genomen omwille van betere condities.
    Mijn baas was zeer kwaad, alhoewel ik het recht had om elders meer te verdienen.
    Dus ik ging naar zijn bureel en gaf mijn brief persoonlijk af met de vermelding dat ik ontslag zou nemen.
    Alles wat ik vroeg was dat hij tekende voor akkoord en ontvangst, maar hij weigerde dat. Doe het op de wettelijke manier kreeg ik als antwoord.

Comment

'k Zeg het niet graag want ik vind de praktijk toch een beetje 'onbeleefd', maar toch.... google is your friend.

JobAt geeft goede info, én ze hebben zelf een berekenmodule:
      Als je ontslag neemt, moet je een opzeggingstermijn respecteren. Dat is de periode dat je nog doorwerkt, nadat je je ontslag hebt gegeven.

Voor de rest, eens informeren bij de vakbond, zelfs al ben je niet gesyndiceerd, ze helpen je, én 't is ook hun verantwoordelijkheid..... allee, de vakbond die niet zou opkomen voor de werknemer omdat die geen lid is....kortzichtig als wat.

Alvast succes in je nieuwe job.

Comment

Als je een beetje goed overeenkomt is de normale manier aan je baas mondeling meedelen dat je ontslag neemt. Dat heeft inderdaad geen wettelijke waarde, maar is wel zo beleefd. Dezelfde dag zorg je ook voor een aangetekend schrijven. Veel meer dan de datum van ingang van het ontslag + de opzegtermijn hoeft daar niet in te staan. Die ontslagbrief afgeven heeft inderdaad niet veel nut (hoewel ik het de paar keer dat ik mijn ontslag heb gegeven wel zo heb gedaan).
        Het mondelinge hoeft in principe niet, maar is wel zo vriendelijk. Het aangetekend schrijven is de wettelijke manier, wat je dus altijd OOK moet doen.
        Je baas kan dat ontslag niet weigeren. Bij bedienden kan er over de opzegtermijn wel nog gepalaverd worden, maar bij arbeiders is dat eenvoudiger.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
          Voor de rest, eens informeren bij de vakbond, zelfs al ben je niet gesyndiceerd, ze helpen je, én 't is ook hun verantwoordelijkheid..... allee, de vakbond die niet zou opkomen voor de werknemer omdat die geen lid is....kortzichtig als wat.

Alvast succes in je nieuwe job.
          Meen je dat nu echt ?

Als je lid bent bij de vakbond, dan zullen die je helpen als je problemen hebt.
          Ben je geen lid, dan moet je zelf maar een advocaat opzoeken of een procedure opstarten bij de arbeidsrechtbank.

Volgens jouw redenering moet je ook geen lid zijn van Touring Wegenhulp of VAB.
          Een chauffeur met autopech niet helpen omdat hij geen lid is ....kortzichtig als wat.
          Je mag content zijn dat je bij TW op de valreep kan aansluiten tegen het dubbele tarief.

Autoverzekering heb je dan ook niet nodig. Als je ooit een aanrijding doet, gewoon een verzekeringskantoor binnenstappen. Ik denk niet dat dat goed gaat komen.

Comment

ik geef even mee dat hetgeen ik hierboven heb opgesomd de enige correcte manier is,
            ik werk nl. in een sociaal secretariaat :-)

je kan hem ook de vrijdag afgeven MAAR je baas hoeft niet af te tekenen voor ontvangst,
            dus doe hetgeen ik je hierboven heb beschreven en you're safe !!
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor de vele respons op mijn vraag, ik ga dus de werkwijze volgen zoals jullie voorstellen, en ga inderdaad ook zo snel mogelijk een gesprek aan met mijn werkgever ( is wel wat moeilijk als de baas niet altijd daar is he) maar ik doe mijn best.

Ik ga dus op beide manieren tewerk gaan, en zowel persoonlijk mijn brief laten aftekenen alsook aangetekend schrijven sturen dat ik dinsdagnamiddag op de post doe.

In die optie kan ik dan op 30 april met een gerust gemoed beginnen bij mijn nieuwe werkgever.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop van de zaak

Nogmaals bedankt
              Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Comment

verstuur een aangetekende brief altijd in een vensterenvelop.
                de ontvanger tekent nl bij een vensterenvelop ook voor de inhoud.
                je tekent anders voor de envelop en niet voor de inhoud.
                men zou achteraf kunnen zeggen dat er niets in de envelop zat waar voor was getekend.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  verstuur een aangetekende brief altijd in een vensterenvelop.
                  de ontvanger tekent nl bij een vensterenvelop ook voor de inhoud.
                  je tekent anders voor de envelop en niet voor de inhoud.
                  men zou achteraf kunnen zeggen dat er niets in de envelop zat waar voor was getekend.
                  grt,bouk.
                  hey bouk

het vermoeden dat er geen brief in zat wordt in de rechtspraak en de wetgeving niet in vraag gesteld hoor !
                  een venster geeft geen inhoud aan de brief,
                  dus neen.. niet nodig
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

Belangrijke brieven versturen we beter aangetekend. Maar wat moet er instaan? Hoe gaan we te werk? En kan het ook via het internet?

grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Meen je dat nu echt ?
                      Als je lid bent bij de vakbond, dan zullen die je helpen als je problemen hebt.
                      Ben je geen lid, dan moet je zelf maar een advocaat opzoeken of een procedure opstarten bij de arbeidsrechtbank.
                      Ja, dat meen ik. Als het enkel is om te informeren helpen ze je graag. Heb ik 2 maanden terug nog gedaan bij de ABVV.
                      Maar inderdaad, zoals je aanhaalt, ALS je problemen hebt zoek het maar zelf uit. Ik spreek enkel over informeren.

Volgens jouw redenering moet je ook geen lid zijn van Touring Wegenhulp of VAB.
                      Een chauffeur met autopech niet helpen omdat hij geen lid is ....kortzichtig als wat.
                      Je mag content zijn dat je bij TW op de valreep kan aansluiten tegen het dubbele tarief.
                      Nope. Ook iets dat ik al gedaan heb, maar dan zo'n 12 jaar geleden. Had problemen met de auto, geen lid van TW, hen toch gebeld. Kon dan kiezen: herstelling betalen of lid worden aan normaal tarief zonder de herstelling aangerekend te krijgen.
                      Geen idee of het tegenwoordig ook nog zo is.

Autoverzekering heb je dan ook niet nodig. Als je ooit een aanrijding doet, gewoon een verzekeringskantoor binnenstappen. Ik denk niet dat dat goed gaat komen.
                      Wrong (denk ik?). Als ik me goed herinner is een autoverzekering verplicht door de wet?

Comment

In Nederland en ook hier in Eindhoven hebben we sociale raadslieden die je in dergelijke zaken gratis bijstaan. Ik heb lange tijd als vrijwilliger mij daar ook mee beziggehouden.
                        Ik neem aan dat die er in België ook zijn.
                        Wilt u juridische bijstand van de Vakbond dan vind ik het normaal dat u lid bent of dat alsnog wordt.
                        De vakbond moet nu eenmaal draaien op de contributie van hun leden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          De vakbond moet nu eenmaal draaien op de contributie van hun leden
                          Niet geheel juist. In België zorgt de vakbond ook voor de uitbetaling van de werkloosheidsvergoeding van de aangesloten leden. Natuurlijk niet uit eigen kassa, maar betaald door de Belgische Staat. Voor het werk dat hiermee gepaard wordt, worden ze ruim vergoed met staatsgelden. Hoe meer werklozen, hoe meer de vakbonden verdienen.

Comment

De dingen zijn precies veranderd, of ik heb niet voldoende informatie ingewonnen.

Ik dacht altijd dat de opzegtermijn pas de maand erna begon te lopen en dat ik 3 maand moest doen na 7 jaar dienst.

Enfin, mijn vorige opzeg was redelijk ugly. Je bent zelfs niet verplicht om die opzegtermijn te doen als je niet tot een overeenkomst doen, maar dan kan je baas wel schadevergoeding vragen. Ik had dit bijna gedaan, maar uiteindelijk toch in onderlinge overeenkomst kunnen vertrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              De dingen zijn precies veranderd, of ik heb niet voldoende informatie ingewonnen.

Ik dacht altijd dat de opzegtermijn pas de maand erna begon te lopen en dat ik 3 maand moest doen na 7 jaar dienst.

Enfin, mijn vorige opzeg was redelijk ugly. Je bent zelfs niet verplicht om die opzegtermijn te doen als je niet tot een overeenkomst doen, maar dan kan je baas wel schadevergoeding vragen. Ik had dit bijna gedaan, maar uiteindelijk toch in onderlinge overeenkomst kunnen vertrekken.
                              Dan zal je waarschijnlijk 'n bediende contract hebben gehad.
                              Hier gaat het over 'n arbeiders contract.
                              Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                Hier gaat het over 'n arbeiders contract.
                                Oops, gemist, sorry!

Comment

Working...
                                X