Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin fietsgps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Garmin fietsgps

@HerelsTom
    Ik zie niet hoe de werkwijze die je beschrijft ook maar enig verschil zal maken voor de vraag van HuwaertR.
    Die track blijft een track blijft een track.
    Of je nu Mapsource of Basecamp gebruikt.
    En een begin- en/of eindwaypoint heb ik nog bijna nooit gezien bij het downloaden van een track. Of het zou moeten zijn dat de persoon die de track publiceerde die er met opzet heeft ingezet. Ik (en de meesten met mij) doe dat in elk geval nooit want zie er het nut niet van in.
    Een track is een track en blijft een track.
    Software om er een route van te maken heeft altijd zijn gebreken: vele GPS-toestellen gebruiken de onderliggende routeerbare kaart om van routepunt naar routepunt te begeleiden. Soms langs wegen die je niet wenst te gebruiken.
    Andere trekken simpelweg rechte lijntjes tussen de routepunten. En met een maximum van 50 (cfr de tekst van HuwaertR) is dat voor een fietstocht toch wel heel beperkt.
    Eén track kan honderden (vele nieuwere toestellen; duizenden) van dergelijke tussenpuntjes bevatten. Een écht kruimelspoor dus.

't Blijft een beetje (spannend) afwachten of de Oregon 450t de functie die ik hierboven beschreef wel ondersteunt.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Mag ik hier mijn vraag stellen over de aanschaf van een fiets GPS?

Ik wil hem gebruiken om een route te rijden die ik vooraf gedownload heb van het internet of zelf heb samengesteld.
      Ook moet hij de mogelijk hebben om mijn route die ik rij op te slaan zodat ik deze thuis kan bekijken.

Ik dacht aan deze 3 toestellen:

Bryton rider 50
      Garmin edge 800
      Garmin Dakota 20

Ik vraag me af of de Bryton en de Edge 800 niet een beetje overkill zijn voor mijn toepassingen. Ben een recreatieve fietser.
      Wat ik zeker een leuke feature vind is dat je achteraf je gereden route kan bekijken met allerlei bijkomende info.
      Ik weet niet of garmin dit kan maar dit is wat ik bedoel bij Bryton: http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=803111

Iemand ervaring met een van deze toestellen?

mir
      Last edited by mir; 2 augustus 2012, 23:10.
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

De Bryton... Ken ik niet en spreek ik me dus ook niet over uit.
        Garmin Edge 600 zie ik niet meer in het Garmin gamma. Met broertje 500 kan je NIET wat je wil doen.
        De Dakota lijkt me meer geschikt omdat je kaarten en tracks kan inladen en beschikt over een tracklog (om je gereden route te registreren en op PC nadien te analyseren zoals je wil doen.)

Mijn advies: beslis niet te snel. Laat je goed informeren en denk niet te gauw "dit is overkill" want ervaring leert me dat je snel tegen de beperkingen van je toestel aanbotst.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

ik zit met de garmin edge 705 en daar kan je ook je gereden route nadien uploaden in google maps inclusief alle info over hoogte, kilometers, pauzes, afstand, gemiddelde snelheid etc etc etc ... prachtig ding eigenlijk. Overkill? ik denk het niet want je kan het ook gebruiken als je gaat wandelen. Ik gebruik het momenteel om routes te plannen naar hier en naar ginder en ik ben een amateur fietser die lange afstanden doe. Echt een tof speelgoed met een bepaald nut. Route plannen doe ik op de gps zelf ik heb hiervoor geen google maps of dergelijke nodig dus handig als je plots beslist ergens anders naartoe te gaan. Ik heb wel geen topokaart in steken maar een gewone routekaart zoals in een gps van een wagen enig verschil is gewoon dat hij voorkeur geeft aan routes die het beste en veiligste zijn voor fietsers grote banen vermeid die dus.

Garmin edge zeker top toestelletjes in mijn ogen. Met de rest heb ik geen ervaring.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Het is dus een Bryton Rider 50 geworden. Tot nu toe zeer tevreden van het toestel, wel al 1 bugje gevonden maar men is er aan bezig

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
            X