Ik heb een Garmin Edge 605 fietsgps met een Benelux topokaart geïnstalleerd en met Mapsource maak ik fietsroutes, installeer die op de gps en hoop dan dat de gps mij de weg zegt. Wie doet dit nog en welke ervaringen hebben jullie hiermee? Ik heb er enkel slechte ervaringen mee. In 50% van de gevallen navigeert de gps verkeerd. Ik zie dan op mijn scherm dat ik op een volgend kruispunt naar bv. rechts moet, maar de gps geeft de boodschap dat ik links moet afslaan, ofwel als ik links moet stuurt hij mij naar rechts, ofwel zegt hij niets terwijl ik moet afslaan, laat hij mij rechtdoor rijden en begint dan te zagen dat ik moet omkeren. Het toppunt was vorig jaar in Toscane, ik reed op een rond punt af en volgens mijn zelfgemaakte route moest ik rechts. Toen ik dichter kwam verscheen er op het ronde punt een witte pijl en die stuurde mij rechtdoor, en toen ik nog dichter kwam kreeg ik de boodschap: sla links af.
Ik verwacht dat een gps mijn begeleid, maar in bovengenoemde gevallen moet ik stoppen, uitzoomen en kijken hoe mijn route loopt, en dikwijls wat gokken. Ik had beter in de Aldi voor een paar euro een landkaart gekocht, dan verloor ik niet meer tijd met zoeken en gokken.
Ik verwacht dat een gps mijn begeleid, maar in bovengenoemde gevallen moet ik stoppen, uitzoomen en kijken hoe mijn route loopt, en dikwijls wat gokken. Ik had beter in de Aldi voor een paar euro een landkaart gekocht, dan verloor ik niet meer tijd met zoeken en gokken.
Comment