Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    In Spanje :
    2 gevarendriehoeken,
    2 fluohesjes
    Nee, toch niet. Net even opgezocht: twee driehoeken alleen verplicht voor auto's met een Spaans kenteken, dus niet als je daar als toerist met je eigen auto rondrijdt (wist ik niet en ik heb dus ook twee van die dingen in de kofferbak). Fluohesjes: je hoeft ze niet bij je te hebben maar als je met pech langs de weg staat ben je wel verplicht ze te dragen. Een per passagier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Nee, toch niet. Net even opgezocht: twee driehoeken alleen verplicht voor auto's met een Spaans kenteken, dus niet als je daar als toerist met je eigen auto rondrijdt (wist ik niet en ik heb dus ook twee van die dingen in de kofferbak). Fluohesjes: je hoeft ze niet bij je te hebben maar als je met pech langs de weg staat ben je wel verplicht ze te dragen. Een per passagier.
      Ik rij in Spanje met een auto met Spaans kenteken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik rij in Spanje met een auto met Spaans kenteken
        Dat was ik even vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Voor België een brandblusapparaat (in veel landen dan ook niet),
          Weet iemand hoe hoog de boete is en wat het goedkoopste brandblusapparaat kost?

Jan

Comment

Ik denk niet dat daar veel boetes voor uitgeschreven worden (tenzij je bij een gewone controle de flik van dienst wat op zijn zenuwen werkt, en hem motiveert om ALLES te controleren).
            Véél meer dan 50€ kan die boete niet zijn hé.

Ik denk dat je voor 15€ bij Auto5 wel een brandblusser zal vinden.

Comment

Ze zouden in Frankrijk beter parkeersensoren verplicht maken, want van parkeren hebben de Fransen duidelijk geen 'fromage' gegeten...
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Ze zouden in Frankrijk beter parkeersensoren verplicht maken, want van parkeren hebben de Fransen duidelijk geen 'fromage' gegeten...
                En dat waait over hoor. De duw(trek)haak is voor sommigen dan een noodzakelijke optie.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Volgende maand moet ik naar de Champagnestreek. Ik ga er mij toch enkele aanschaffen, al was het maar om te zien hoeverre je kan gaan.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die alcoholtesters zijn belachelijk!
                    Zowel die dat je eventueel moet kopen als die van de flikken zelf.

Ik drink nooit alcohol uitgezonderd drie glaasjes champagne per jaar.
                    Als ik nu eens een half pint ineens zou drinken, dan ben ik gegarandeerd minder in staat te rijden dan iemand dat elke dag tien pinten drinkt en er dan maar twee binnen heeft.
                    Volgens de test daarentegen zal ik vrijgesproken worden en hij bestraft.

Ieder moet voor zich toch weten wat hij gedronken heeft en of het toegelaten is te rijden of niet?
                    Heb je op resto net een fles wijn binnen, wees dan niet zo onnozel om in die tester te blazen om te zien of je er niet net tussendoor geraakt ... laat dan iemand anders rijden of blijf thuis!
                    Of zoals voor mezelf, drink niet die halve pint en kruip achter het stuur omdat je weet dat je toch niet positief zal blazen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Wanneer hebben ze dat op hun site gepost? Op 1 april misschien? Frankrijk is één van de populairste bestemmingen, net als Trukije... maar naar Frankrijk reizen de meesten wel emt de auto.

Wat die stickers in Duitsland betreft: dat klopt, en bovendien moet je bij slechte weersomstandigehden nog eens verplicht winterbanden hebben ook (euh... toch al zeker op de snelweg). Ben daarom vorig jaar op winterweekend geweest met mijn Kevertje van 1968: sticker niet nodig, en de winterbanden lagen er onder.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Deze wil ik niet onthouden:

VAB biedt naast pechbijstand bij auto, motor en fiets ook reisbijstand, aan- en verkoop van tweedehandswagens, VAB-Rijschool, banden en diagnosecentrum aan.

* Flitslocaties moeten UIT staan op je GPS, smartphone, ...
                        * Verplicht een alcoholtester te hebben in je auto op straffe van boete
                        mee eens,.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die alcoholtesters zijn belachelijk!
                          Ik drink nooit alcohol uitgezonderd drie glaasjes champagne per jaar.
                          Alle drie na mekaar of met tussentijd?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Deze wil ik niet onthouden:

* Flitslocaties moeten UIT staan op je GPS, smartphone, ...
                            * Verplicht een alcoholtester te hebben in je auto op straffe van boete
                            Coyote is dus niet verboden. Sofware al aangepast voor Frankrijk.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Naar wat ik begrepen heb, is het Coyotenetwerk in Frankrijk uitgeschakeld. Je mag je ontvanger dus wel aan boord hebben, maar je kunt er niets mee doen.

Mijn Garmin 1695 (of zo) heb ik op de Garmin site gecheckt, die is conform de Franse regelarij.

Ik heb minder en minder zin om naar het buitenland te gaan. Enfin, binnenkort weer op de Zeeuwse wateren. Rust.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                                Naar wat ik begrepen heb, is het Coyotenetwerk in Frankrijk uitgeschakeld. Je mag je ontvanger dus wel aan boord hebben, maar je kunt er niets mee doen.

Mijn Garmin 1695 (of zo) heb ik op de Garmin site gecheckt, die is conform de Franse regelarij.

Ik heb minder en minder zin om naar het buitenland te gaan. Enfin, binnenkort weer op de Zeeuwse wateren. Rust.
                                Flitslocatie in Frankrijk vervangen door "gevaarlijke zones".
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X