Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIBC Direct

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIBC Direct

Nu Fortis als grootbank weer zijn rente naar beneden haalt en komen er alllicht nog anderen bij, moet men op zoek gaan naar alternatieven voor korte of langere termijn. Wat zijn jullie ervaringen met deze internetbank ?
    Met Rabo Bank heb ik goeie ervaringen, maar NIBC heeft nog betere tarieven.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: NIBC Direct

Tis maar dat je het weet maar NIBC heeft wel een slechte rating heh.
    Ik zou ze nie vertrouwen allesins.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Ben uiteraard nogal terughoudend voor sommige van die plots opduikende internetbankiers, vandaar mijn vraag.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Test aankoop heeft deze ook vernoemd maar weet niet wat het waard is.De schuld is de ecb die met een rente van 1% werkt.Wat zou er gebeuren als we al ons geld terug in een zwart kousje moesten steken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Test aankoop heeft deze ook vernoemd maar weet niet wat het waard is.De schuld is de ecb die met een rente van 1% werkt.Wat zou er gebeuren als we al ons geld terug in een zwart kousje moesten steken?
          ECB die dit zogezegd doet om meer investeerders te lokken, maar de eerste die ervan profiteren zijn uiteraard de banken. Ze gaan dus weer dezelfde weg op. Lenen aan 1%, geld binnenkrijgen van de klant aan 0.75% die ze heeft helpen redden. Nu weer aan het gokken naar grote winsten met het geld van de klant. De cirkel is weer rond. Ik heb alvast mijn spaarboeken leeggehaald bij Fortis en voorlopig alles gedeponeerd waar er wat meer te jatten valt.
          Of je kan het misschien beter weer in de kous stoppen. En sommigen voorspellen zelfs 0% intrest als het zo doorgaat, zoals trouwens in de VS. Uiteraard goed voor al wie nog aan het begin van zijn carriére staat. Lenen dus maar, hoe meer hoe beter..
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            ECB die dit zogezegd doet om meer investeerders te lokken, maar de eerste die ervan profiteren zijn uiteraard de banken. Ze gaan dus weer dezelfde weg op. Lenen aan 1%, geld binnenkrijgen van de klant aan 0.75% die ze heeft helpen redden. Nu weer aan het gokken naar grote winsten met het geld van de klant. De cirkel is weer rond. Ik heb alvast mijn spaarboeken leeggehaald bij Fortis en voorlopig alles gedeponeerd waar er wat meer te jatten valt.
            Of je kan het misschien beter weer in de kous stoppen. En sommigen voorspellen zelfs 0% intrest als het zo doorgaat, zoals trouwens in de VS. Uiteraard goed voor al wie nog aan het begin van zijn carriére staat. Lenen dus maar, hoe meer hoe beter..
            Bij Fortis ben ik al heel lang weg , indertijd 2 aandelenkorven gehad met kans op goede winst en grote winst , wist niet dat ze de bank bedoelden en ik was een klein deel van het kapitaal kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Bij Fortis ben ik al heel lang weg , indertijd 2 aandelenkorven gehad met kans op goede winst en grote winst , wist niet dat ze de bank bedoelden en ik was een klein deel van het kapitaal kwijt.
              Fortis is momenteel één van de arrogantste banken die ik ken. Ze zijn zeer klant onvriendelijk geworden. Je kan er zelfs maar op zeer beperkte tijden je geld kwijt op een nog veilige manier. Deponeren in de lade is het alternatief, maar dan is alle verantwoordelijkheid voor de klant. Als je klachten dienaangaande formuleert lachen ze die weg. Kortom, ze hebben alle argumenten in huis om er weg te blijven.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Voor te beginnen is je geld tot 100.000€ veilig.
                3 jaar geleden heb ik alles bij Credit Europe geplaatst. Jammer genoeg maar voor 2 jaar.
                Dat heeft me netto 4.5% (jaarlijkse rente uitkering) opgebracht en alles is steeds correct verlopen.
                Deze bank had dezelfde rating als Ethias !
                Bij Fortis stelden ze me toen 'n termijnrekening voor waar ik per jaar 1000€ minder had. Ik had de berekeningen bij en we waren snel uitgeklapt. Natuurlijk krijg je dat misplaatst vingertje van Kauphting Edge, van je ziet wel hé. Maar ook daar heb ik alles + intrest teruggekregen. Wetende dat fortis zo goed als failliet was zonder de belasting betaler.

Toen dacht ik het zal binnen 'n paar jaar wel opgelost zijn, maar je hoeft geen econoom te zijn om te weten dat de crisis nu pas begint.
                Investeer in zonnepanelen, vastgoed of zo...
                Voor mij was die Harley 'n investering. Ik heb er jaren plezier van en de verkoopwaarde blijft zeer hoog.
                Bij NIBC hebben mijn vrouw en ik er beide 2 rekeningen. Op lange termijn en korte.
                Voor die van 3% ben ik toch al zeker tot 1 juli.

Comment

Ziet er mij toch niet al te betrouwbaar uit : http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...79636-3467.art
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Spreiden bij Binckbanck, Rabobank, Deutsche Bank of Keytrade vind ik momenteel de beste politiek.

NIBC moet zichzelf nog bewijzen, en dat laat ik aan anderen over.

Nu, momenteel nog niet genoeg in huis om te spreiden over 4 banken, maar toch, eer je 4 keer 100.000€ cash kan parkeren...

Voordeel van te werken met méér dan één van die banken is dat je dan vrijwel alle fondsen die je wil kan vinden en kopen. En je kan nog eens kijken waar je transactiekosten het laagste zijn...

Comment

Als we nu eens samen een bank zouden beginnen.
                      De belgium digital bank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Nu Fortis als "grootbank"
                        Als "grote goktent" bedoel je zeker ???

Ze hebben trouwens overschot van gelijk, de "kudde" blijft toch hondstrouw, waarom dan méér geven ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heeft die NIBC geen paar miljarden staatssteun ontvangen in 2008? Op zich zou dit een goede zaak moeten zijn op dit moment (want dan zou dit nu eigenlijk een 'staatsbank' zijn). En mijn gezond verstand gebruikende, waarom zouden ze aan jan met de pet 3% interest geven, als ze bij de ECB aan 1% kunnen lenen?

De enige conclusie die ik kan trekken is dat deze bank veeeeel cash nodig heeft om aan haar verplichtingen te voldoen. Je hebt inderdaad de garantie tot 100.000.

Als je er nu nog centen moet deponeren, hoe groot schat je de kans dat je nog die 3% gaat krijgen na 1 juli?
                          Nikon D90

Comment

Working...
                          X