Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterpijp roken, wat is dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waterpijp roken, wat is dat?

@bouk
    Je noemt de (terechte) hygiëneopmerking van Control-Z 'onzin', met als argument dat jij 5 mondstukken hebt. Dat neemt niet weg dat er nog steeds een (mogelijk) hygiëneprobleem is. De waterpijp is een sterk sociaal gebeuren. De risico's worden dan minder realistisch ingeschat. Kijk maar hoe mensen zich algemeen in groep gedragen tegenover alleen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      onzin, we hebben er hier 1 staan met 5 aparte mondstukken hoor.
      niks doorgeven..?
      grt,bouk.
      Je moet de slang toch doorgeven hé bouk.
      Als je onder goeie vrienden door de gastheer of -vrouw wordt uitgenodigd tot een partijtje waterpijp roken, ga je toch niet telkens van mondstuk veranderen..
      Nu, voor mij niet gelaten, maar ik betwijfel toch sterk of daar in dergelijke omstandigheden nog aan gedacht wordt. De vredespijp gaat maar rond en dit zonder veel poespas.. Enfin, dat is toch mijn ervaring.
      Maar je kan je inderdaad ook tegen alles en nog wat hygiënisch voorzien. Je kan ook na het vastnemen van elke deurklink je handen zuiver maken.. Maar dan wordt het leven wel echt moeilijk. Er is ook nog zoiets als natuurlijke immunisatie. Was het niet zo dat vroeger onze boerekinderen de beste gezondheid hadden..
      Maar je moet het natuurlijk ook niet gaan zoeken.
      En Bouk.. hier is nog één van jou vrienden die het ook leuk vindt : http://blogs.rnw.nl/wereldnet/2010/0...-de-waterpijp/
      Last edited by enero; 2 april 2012, 11:58.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Je moet de slang toch doorgeven hé bouk.
        Als je onder goeie vrienden door de gastheer of -vrouw wordt uitgenodigd tot een partijtje waterpijp roken, ga je toch niet telkens van mondstuk veranderen..
        nee...heb hier een waterpijp met 5 aparte slangen en dito mondstukken.
        je geeft niets door.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[Mod-LesC]Zelf ook eens een lenteschoonmaak uitgevoerd en de meeste offtopic posts verwijderd. We staan niet ver van het afsluiten van de topic, vrees ik.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Ik heb het in Jordanië gedaan en niet in een toeristencafé maar op een terras van een gewoon café in Amman waar bijna iedereen aan de waterpijp was.

Ik ben ook een roker en voor mij was het lichter dan gewone sigaretten.
            Wat ik wel niet wist was zolang je niet zegt dat je er mee wilt stoppen dat ze tabak blijven bijsteken en ik heb daar dus ongeveer 20 minuten aan dat spul staan zuigen(ik was het ondertussen toch al wat beu) vooraleer de reisleider vertelde dat je een seintje moet geven als je wil stoppen.

Een (onscherpe) foto van mij genomen door een medereizigster :

Sven
            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Bedankt alvast voor de zinvolle reacties van de meesten.
              Ik stelde de vraag gewoon omdat ik niets van waterpijpen ken en dat ik moet weten, wanneer de gelegenheid zich aanbiedt, of ik erop in mag/moet gaan of niet. Of het een aanrader is, een speciale ervaring of niet ...

Ben zelf roker en iedere roker weet (en beseft meestal) dat dit niet gezond is. Als ik een preek wil over de risico's voor de gezondheid e.d., dan zal ik dat wel eens aan mijn moeder vragen
              --
              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Het is een fijne en gezellige activiteit die afhankelijk van de smaak die je gekozen hebt ook lekker kan zijn. Sommige smaken zijn niet even smakelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Als je toch al roker bent dan zou ik het gewoon is proberen en zien of het je bevalt.
                ::: Flickr :::

Comment

Working...
                X