Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Kangoo LV.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Renault Kangoo LV.

Hallo,
    Zijn er hier mensen die iets van auto's afweten?
    Ik kocht 2 weken geleden een Renault Kangoo ,lichte vracht. bj.7-2010 km.13500. en heb er meteen een nieuwe lpi installatie laten insteken.
    Eergisteren ging er een lichtje branden in het dashboard en een sleutel,beiden oranje.
    Bij nazicht in het boekje blijkt dat iets met "luchtverontreiniging" te maken te hebben.
    Iemand een idee van mogelijke oorzaken waardoor dat kan gaan branden?
    Vandaag is het een aantal uren uit gebleven,maar nu brand het weer..
    Alvast dank!
    groetjes.

ps de motor is een1.6I multiklepper.

Re: Renault Kangoo LV.

Ik heb nen Berlingo en daar knipperen alle lampjes de hele tijd. Al een paar jaar. Hij bolt nog steeds

Comment

Een sleutel zal betekenen dat hij naar de garage zal moeten , eventueel eens bellen naar de garage ze geven misschien direct de oplossing .Hij is nog geen 2 jaar dan is hij nog in waarborg.

Comment

Wij hebben er ook een waarvan het oranje sleuteltje met tussenpozen brandde. Een week later bleef het continu branden. Garagist probeerde het te resetten, maar dat lukte niet. Uiteindelijk de juiste reden gevonden : oliepijl was te laag. Bijgevuld en indicatie was weg, zonder nog eens te moeten resetten.

Wanneer men op de vorige servicebeurt een reset is vergeten te doen, dan brandt het sleuteltje ook na een tijdje, maar op 13500km geldt dat waarschijnlijk niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Wij hebben er ook een waarvan het oranje sleuteltje met tussenpozen brandde. Een week later bleef het continu branden. Garagist probeerde het te resetten, maar dat lukte niet. Uiteindelijk de juiste reden gevonden : oliepijl was te laag. Bijgevuld en indicatie was weg, zonder nog eens te moeten resetten.

Wanneer men op de vorige servicebeurt een reset is vergeten te doen, dan brandt het sleuteltje ook na een tijdje, maar op 13500km geldt dat waarschijnlijk niet meer.
          Rare garagist...
          als bij mijn wagen lampjes branden, onderzoeken ze eerst waarmee het te maken heeft,
          niet gewoon het lampje resetten

Vorige garagist vond ook dat lampjes gewoon moesten uitgeschakeld worden,
          gevolg: 1 jaar zonder airbag rond gereden...

kheb liever een garagist die problemen opspoort ipv gewoon de lampjes proberen te doven ;-)
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Rare garagist...
            als bij mijn wagen lampjes branden, onderzoeken ze eerst waarmee het te maken heeft,
            niet gewoon het lampje resetten
            Als enkel het sleuteltje brandt dan kan dat tientallen oorzaken hebben. Kan ook komen door het vergeten van een reset na een normale onderhoudsbeurt. Voor deze reset moet er zelfs geen diagnose-apparatuur aangesloten worden.(contactsleutel aan, 3x remmen en dan nog een bepaalde schakelaar aan de stuurkolom bedienen).
            Is het dan niet logisch dat men eerst naar iets simpel of voordehandliggend kijkt ?

Een alarmlampje resetten is nog wat anders dan de alarmfunctie er gewoon uit te programmeren.

Comment

Zit daar een lambda sonde in?
              LPG en bepaalde merken en hun elektronica gaan dikwijls niet probleemloos samen heb ik al verschillende keren gelezen. Is maar een hint, geen weet. Ik en autotechniek

Grtz,
              Kurt

Comment

Bedankt voor alle reacties tot hiertoe , het lampje en sleuteltje zijn uit zichzelf uit gegaan,nu reeds 2 dagen.. of die een lambdasonde heeft,weet ik eigenlijk niet . Beetje rare toestand toch met die auto...het is een RENAULT , hij stond te koop in een CITROEN-garage , en in de deurstijl kleeft een NISSAN-sticker voor wanneer hij zijn volgend onderhoud moet hebben...
                Doch het wagentje start met èèn tik , koud of warm,rijd super en verbruik zit rond 9 liter op gas.
                grtz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
                  Bedankt voor alle reacties tot hiertoe , het lampje en sleuteltje zijn uit zichzelf uit gegaan,nu reeds 2 dagen.. of die een lambdasonde heeft,weet ik eigenlijk niet . Beetje rare toestand toch met die auto...het is een RENAULT , hij stond te koop in een CITROEN-garage , en in de deurstijl kleeft een NISSAN-sticker voor wanneer hij zijn volgend onderhoud moet hebben...
                  Doch het wagentje start met èèn tik , koud of warm,rijd super en verbruik zit rond 9 liter op gas.
                  grtz.
                  Een benzinemotor heeft een lambdasonde (zonder kan de 3-weg katalysator zijn werk niet doen).
                  Renault en Nissan zijn heel sterk verwant : Renault is hoofdaandeelhouder (en dus eigenlijk eigenaar) van Nissan. Ook technisch waait er geregeld wel het een en ander over tussen de 2 merken...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
                    grtz.
                    Heb je nu al eens naar het oliepijl gekeken ? Bij mij ging het lampje ook aan en uit met tussenpozen, totdat het continu bleef branden. Kwam ddor te laag oliepijl.

Een Kangoo en een Nissan Kubistar zijn identiek, uitgezonderd het model van de koplampen en achterlichten. Binnenin en de motor is alles Renault.(maar is wel 2000 goedkoper)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Heb je nu al eens naar het oliepijl gekeken ? Bij mij ging het lampje ook aan en uit met tussenpozen, totdat het continu bleef branden. Kwam ddor te laag oliepijl.

Een Kangoo en een Nissan Kubistar zijn identiek, uitgezonderd het model van de koplampen en achterlichten. Binnenin en de motor is alles Renault.(maar is wel 2000 goedkoper)
                      Het oliepeil is oke hoor , de bc zegt dat trouwens ook telkens je de wagen start , maar ik heb het ook nagekeken! Zou overigens wel erg zijn voor een auto die ik 2 weken heb en in een garage gekocht heb ! Ik hoop dat het moto;Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd,anno 2012 van de baan is....
                      groetjes.

Comment

Roest is geen probleem meer bij Renault, mijn vorige wagen (Express bestelwagen) had na 11 jaar geen roest, mijn Clio is nu even oud, en er is ook nog geen roest te zien.

Maar andere narigheid heb ik toch met beide auto's gehad...

Bij het ombouwen naar LPG zijn er wel meer problemen met de lambdasonde, de garagist zou dat normaalgezien wel moeten kunnen oplossen.

Elke auto met een katalysator heeft een lambdasonde.

Als je die wagen niet lang geleden hebt gekocht, dan heb je garantie, en dan is de garagist verplicht om zulke problemen op te lossen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X