Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

virus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• virus

wie heeft het ook zitten?
    en wie heeft het kunnen oplossen?

http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri...somware_nl.php

ik heb het een uurtje geleden binnen gehaald vermoedelijk langs Youtube, ondanks bescherming van MacAfee.
    Kan geen tekstbestanden meer openen, nog wel foto's.
    Last edited by Control-Z; 22 maart 2012, 22:55.

Re: virus

Gisteren nog op TV geweest, ga eens kijken naar de site van fedpol.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Iemand van onze fotoclub had vandaag ook zo'n virus op zijn computer.
      Bij het opstarten kreeg hij een scherm dat hij een boete zou moeten betalen omdat hij illegale zaken zou hebben gedownload. Na het betalen van de boete zou hij dan een code krijgen om de pc terug te laten werken (hij is zelf politieagent).

De computer is terug in orde gekomen via de software die onderaan de pagina waarvan je de link hebt geplaatst te vinden is. Maar dan moet de computer wel willen opstarten via de USB stick. Dat lukte bij zijn computer niet, maar hij heeft dat bestand dan op een cd gebrand, en daarmee lukte het wel om de pc te scannen.

Onlangs is dit op het nieuws geweest, de computer zou naar het schijnt vooral besmet geraken via spelletjes-websites.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

We hebben er ook al zo enkele gehad op het werk, is op te lossen met o.a malwarebytes.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

In het holst van de nacht aangifte gaan doen bij de politie.
          (op advies van de politiesite).
          op het kantoor stond de inspecteur mij vriendelijk te woord,
          heeft informatie opgezocht op het net en heeft zelfs een artikel afgeprint over hoe ik mijn computer kon herstellen.
          de politie, uw vriend
          instructies uit het artikel gevolgd en nu lijkt de computer terug genezen.
          ben hem momenteel aan 't scannen met MacAfee.
          In de komende uren zal blijken of de genezing grondig is.

De pakkans en de straffen voor de cybercriminelen zijn volgens mij véél te klein.
          Dit is wijdverbreide en ergerlijke criminaliteit die de burgers veel schade toebrengt.

Comment

Eergisteren ook nog zoiets gelijkaardigs gefixed op een laptop van een vriend van mij.
            Task manager etc was uitgeschakeld en je kon niet aan het startmenu etc.

Een simple oplossing was om malwarebytes op een usb stick te zetten en gretig gebruik te maken van de autorun als je een usb stick steekt in de laptop.
            Wanneer ik de stick in de laptop stak zag ik mooi het kadertje met de acties die je kon doen (foto's, bestanden openen etc). Geopend en dan via deze weg malwarebytes geinstalleerd.
            Nog een hint is om in de directory van malwarebytes de exe te hernoemen van mal.exe naar t.exe ofzo. Sommige van die niet zo leuke spullen herkennen de naam en sluiten deze af als je die probeert op te starten.
            Binnen een 15min was het gefixed.

Comment

Ik zie het binnenkort al komen ... op uw SMART-tv de melding "Gelieve boete te betalen alvorens verder te kijken".

Misschien nu nog een lachertje maar stel u voor dat een gek zich daarop stort!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik los zulke zaken (meestal) op door Avast een opstartscan te laten doen. dan kunnen zo'n prutsen (meestal) verwijderd worden omdat ze nog niet aan bestanden gekoppeld zijn.
                Op voorwaarde dat Avast de boosdoener vindt natuurlijk, want geen enkele AV is feilloos.

MBAM is ook dikwijls een reddende engel.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  ben hem momenteel aan 't scannen met MacAfee.
                  In de komende uren zal blijken of de genezing grondig is.
                  Waarom zou McaAfee het nu wél herkennen, als niet alles weg is ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Waarom zou McaAfee het nu wél herkennen, als niet alles weg is ?
                    ik heb in veilige modus een syteemherstel gedaan naar een tijdstip enkele uren voor de besmetting.
                    dan heb ik handmatig de recentste updates van de virusbib van McAfee binnegehaald en hem laten scannen.
                    Hij heeft geen besmettingen gevonden, dat vind ik wel eigenaardig.
                    Maar de computer is nu gedeblokkeerd en werkt terug normaal.
                    Dus heeft die methode (systeemherstel) blijkbaar wel gewerkt.
                    Tenzij het virus nog verborgen aanwezig is en later de kop terug opsteekt?
                    zoveel ken ik er ook niet van.

Comment

Misschien hier iets aan http://www.nationaalcomputerforum.nl...ad.php?t=89289...klein stukje scrollen, lijkt me hetzelfde euvel maar met een andere naam.

Ben zelf met malwarebytes erover gegaan, kon gelukkig nog in de veilige modus, en tot nu toe geen moeilijkheden meer.

Comment

lijkt me inderdaad hetzelfde, maar met een anders uitziende afbeelding.
                        maar ook een nepwaarschuwing van de politie, en een computer die blokkeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Misschien hier iets aan http://www.nationaalcomputerforum.nl...ad.php?t=89289...klein stukje scrollen, lijkt me hetzelfde euvel maar met een andere naam.

Ben zelf met malwarebytes erover gegaan, kon gelukkig nog in de veilige modus, en tot nu toe geen moeilijkheden meer.
                          Die MBAM vind ik nog altijd een heel handig programma'tje. Niet dat het alles kan oplossen, maar toch behoorlijk wat.
                          Eigenlijk zou men de makers van virussen ook eens mogen beginnen aanpakken. Iemand die een CD'ke op het net plakt mag een boete betalen om van achterover te vallen, maar iemand die 1000-den PC's onbruikbaar maakt, mag rustig verder doen...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Eigenlijk zou men de makers van virussen ook eens mogen beginnen aanpakken. Iemand die een CD'ke op het net plakt mag een boete betalen om van achterover te vallen, maar iemand die 1000-den PC's onbruikbaar maakt, mag rustig verder doen...
                            Dat vind ik er ook van.
                            En die straffeloosheid is zeer frustrerend voor de brave burger.
                            Het is de taak van de burger om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen,
                            én de taak van de overheid om achter deze criminelen aan te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht

Ik weet dat dit via Youtube erop is gekomen....ondanks Avira.

Comment

Working...
                              X