Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poezenboot Caprice in Gent.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• poezenboot Caprice in Gent.

Even onder de aandacht brengen, de poezenboot “Caprice” in Gent.

( Ik heb bij deze thread geen ander belang dan mijn liefde voor katten. )

De poezenboot is een drijvend opvangcentrum voor katten en bestaat nu 15 jaar.
    Dat wordt op zondag 1 april 2012 gevierd (geen grap).

Zieke en gewonde katten worden er opgevangen en het bijzondere is dat men er geen dieren laat inslapen, zoals in de meeste andere asielen wel.
    Je kan er ook terecht als je een poes wil adopteren.
    Nu willen de mensen van de poezenboot een nieuw project opstarten in Gent, een “poezenranch”, zoals er in Amerika op verschillende plaatsen bestaan.
    Het zijn omheinde domeinen waar niet-tamme katten een beschermd leven genieten. Ze krijgen er slaapplaatsen en eten.
    Maar aankoop van het terrein, onderhoud, voeding, enz kosten veel geld.

Dus mensen met een hart voor katten, steunen de poezenboot.
    Meer informatie op hun website.

( eigen foto )

Re: poezenboot Caprice in Gent.

Goed nieuws:
    onlangs zijn de dierenvrienden Herman Brusselmans en Brigitta Callens peter en meter geworden van de poezenboot.

Dank u Herman en Brigitta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Goed nieuws:
      onlangs zijn de dierenvrienden Herman Brusselmans en Brigitta Callens peter en meter geworden van de poezenboot.
      en dat houd in...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        en dat houd in...?
        grt,bouk.
        centjes en meer reclame voor de poezenboot waarschijnlijk en misschien jaarlijks bezoekje

Maar dat is natuurlijk juist wat ze nodig hebben he!!! ik vind het een mooi initiatief, en niet laten inslapen een nog mooier iets!!! Castreren en steriliseren lost ook al veel problemen op. periodieke onthouding ook maar geen kat trekt zich daar iets van aan
        Hopelijk vinden ze een mooi stukje grond en lukt hun project!! ik duim voor ze.
        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          centjes en meer reclame voor de poezenboot waarschijnlijk en misschien jaarlijks bezoekje

Maar dat is natuurlijk juist wat ze nodig hebben he!!! ik vind het een mooi initiatief, en niet laten inslapen een nog mooier iets!!! Castreren en steriliseren lost ook al veel problemen op. periodieke onthouding ook maar geen kat trekt zich daar iets van aan
          Hopelijk vinden ze een mooi stukje grond en lukt hun project!! ik duim voor ze.
          Tom
          Ik duim alvast mee! en ik wens hen alvast heel veel succes toe met hun project!

alles voor dieren hoor, is tenslotte veel belangrijker dan de apensoort die onze aarde overbevolkt.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Bestaat/bestond er in Amsterdam ook geen poezenboot ?
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

alles voor dieren hoor, is tenslotte veel belangrijker dan de apensoort die onze aarde overbevolkt.
              En ja laat die apen maar ...................

Begin eens wakker te worden.
              En neen ben geen dierenhater, maar blijf toch maar eens met jou voetjes op de grond voor dat ge ...............
              gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Over welke apensoort heb je het??
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Goed nieuws:

Dank u Herman en Brigitta
                  Van poezen gesproken...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Sorry maar ik moet het niet zo hebben van Mieke Schuddinck en haar poezenboot.
                    Wij hebben er 10 jaar terug een jong katje van de poezenboot gehaald , enkele dagen later was het beestje dood tgv de kattenziekte.

mir
                    Last edited by mir; 25 mei 2012, 22:06.
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Over welke apensoort heb je het??
                      'k heb het over "mijn poesje" perman...

@ sloefke; ge hebt uw nicknaam goed gekozen
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Google maar eens even omtrent die poezenboot...
                        Klachten indienen tegen dierenrechtenorganisaties, vele reacties van mensen die het er smerig vinden, onvriendelijk, andere katjes meekrijgen omdat het afgesproken dier ineens 'nog niet beschikbaar' is...

Als je het echt voor de beestjes doet dan dien je geen klacht in tegen organisaties die voor ze opkomen, lijkt me

En neen ik ben geen dierenhater, leef al jaren vegetarisch en sinds kort veganistisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Bestaat/bestond er in Amsterdam ook geen poezenboot ?
                          er bestaat juist WEL een poezenboot.
                          al jaaaaaaaaren in Amsterdam.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                            Google maar eens even omtrent die poezenboot...
                            Klachten indienen tegen dierenrechtenorganisaties, vele reacties van mensen die het er smerig vinden, onvriendelijk, andere katjes meekrijgen omdat het afgesproken dier ineens 'nog niet beschikbaar' is...

Als je het echt voor de beestjes doet dan dien je geen klacht in tegen organisaties die voor ze opkomen, lijkt me

En neen ik ben geen dierenhater, leef al jaren vegetarisch en sinds kort veganistisch.
                            Er bestaan inderdaad nogal wat negatieve berichten over de poezenboot.
                            Maar:
                            Voor een fotoreportage ben ik er op een onverwacht moment binnengevallen, en ik moet zeggen dat je er van de vloer kon eten en dat de katten er een luxeleven hebben.
                            Ik spreek me echter alleen uit over de ontvangstruimte, de andere ruimten zijn niet toegankelijk voor de bezoekers.
                            Wat de voorzitster, Mieke Schuddinck, betreft denk ik dat ze er geen moeite mee heeft om toe te geven dat ze een eigenzinnige vrouw is.
                            Waarschijnlijk dat ze sommigen daardoor wel eens tegen de borst stoot. Maar het is niet aan mij om de dame daarvoor te veroordelen.
                            Ik ben overtuigd dat ze een groot hart voor dieren heeft.

Comment

Working...
                            X