Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs nazicht Centrale verwarming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik moet wel zien rond te komen met 58€ per dag, en dan ben ik nog bij de beste niet meer werkenden, sommigen arbeiders moeten daarvoor fulltime gaan werken.

Blijkbaar ben jij veel gewoon Tommy , geef mij maar een baantje wat 350€ per dag BRUTO betaald, om pakweg 4 uurtjes per dag te werken, dan nog je autootje en vanalles in kosten kunnen brengen, als ik even vlug mag rekenen, hou ik daarvan pakweg 3500€ per maand netto over, niet slecht toch voor een halftijds baantje, en dat is wel een job die je tot je 65 kan volhouden, kastje openvijsen met je draadloze schroevendraaiertje, wat stofzuigen, een paar sondes controleren, eventueel een nieuw wisselstukje plaatsen met een winstmarge van 80%, afdruk maken van je metingen, certeficaat aftekenen, en naar de volgende klant, zo een jobke zie ik wel zitten.
    Er is Bruto en Bruto hé.
    Het brutoloon van een bediende is nog iets anders dan de omzet van zelfstandige.
    Bij die zelfstandige moet er eerst nog een hoop kosten af (BTW, camionette, boekhouder, Sociale Zekerheid, electriciteit, afschrijving materiaal, etc), en dan komen de belastingen langs. Je mag tevreden zijn als er 100-150€/dag over blijft, en dat voor 11 maanden, en geen 14 maand. Bovendien moet je zelf een stuk harder denken aan je pensioen, of het wordt gene vetten.

Ik ben zelf loontrekkende, en mijn vrouw was zelfstandige, dus ik zie het verschil wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Welke sanctie er tegenover staat, tot nogtoe niets, ik heb het gevraagd aan mijn verzekeraar, ook daar is geen clausule opgenomen als je bv. brand zou hebben door een niet gekeurd toestel.
      Ja gek he Typisch Belgisch vermoed ik. Verplichtingen zonder eventuele sancties
      Anyway, ivm verzekeringen ... Je hebt het "gevraagd" aan je verzekeraar ? Of was het verzekeringsagent ?
      Je hebt natuurlijk géén schriftelijk antwoord erop gekregen Maw, als je kot afbrandt zullen ze wel wijzen op één of ander algemeen regeltje in de algemene voorwaarden waarin ze stellen dat je alle mogelijke maatregelen hebt getroffen om je huis te vrijwaren van brand. Als ze dan uitkomen bij je niet onderhouden gascondensatieketel ben je de klos.
      Dit gezegd zijnde moet ik ook dringend werk maken van een afspraak om mijn ketel te laten controleren.

Tjerri

Comment

Ben ik verplicht mijn centrale verwarmingsketel te onderhouden?
        Voor stookolie is in Vlaanderen een jaarlijks nazicht verplicht voor alle centrale verwarmingstoestellen met een vermogen vanaf 20 kW. Als u verwarmt met een vaste brandstof (zoals kolen, hout of pellets) moet de cv-ketel jaarlijks onderhouden worden, ongeacht het vermogen. Voor gas is de wettelijk verplichte onderhoudsbeurt tweejaarlijks voor vermogens vanaf 20 kW. Het is erg belangrijk voor uw gezondheid en uw veiligheid dat bij dit nazicht ook steeds uw schoorsteen gereinigd wordt en dat gecontroleerd wordt of deze vrij is. Het vermogen van uw ketel kunt u gemakkelijk afl ezen van het kenplaatje van het toestel. Het merendeel van de cv-ketels in Vlaanderen heeft een vermogen van minstens 20 kW en moet dus regelmatig gekeurd worden. Bent u huurder, dan is het uw verplichting om te zorgen voor de periodieke onderhoudsbeurt. U bezorgt dan een duplicaat van het reinigings- en verbrandingsattest aan de eigenaar.

bron : http://www.lne.be/campagnes/centrale...ebruik/#letter

Comment

Wij betalen een 65euro.

We regelen gewoon een gezamelijke controle. (wij, de buren en de appartementsblok in de straat).

Verplaatsingskost valt op die manier voor een groot deel weg.

Voor ons: een goedkopere keuring
          Voor de controleur: 6 klanten naast elkaar => makkelijk werken

Iedereen happy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Ja gek he Typisch Belgisch vermoed ik. Verplichtingen zonder eventuele sancties
            Anyway, ivm verzekeringen ... Je hebt het "gevraagd" aan je verzekeraar ? Of was het verzekeringsagent ?
            Je hebt natuurlijk géén schriftelijk antwoord erop gekregen Maw, als je kot afbrandt zullen ze wel wijzen op één of ander algemeen regeltje in de algemene voorwaarden waarin ze stellen dat je alle mogelijke maatregelen hebt getroffen om je huis te vrijwaren van brand. Als ze dan uitkomen bij je niet onderhouden gascondensatieketel ben je de klos.
            Dit gezegd zijnde moet ik ook dringend werk maken van een afspraak om mijn ketel te laten controleren.

Tjerri
            Mijn verzekeringsagent.

Maar wat met handige doe het zelvers of vakmannen die geen attest voor zichzelf kunnen uitschrijven , die zelf hun schouw en ketel kunnen reinigen, en dat soms grondiger doen dan sommige vakmannen, onderdruk en overdruk hoef je in wezen maar één keer te doen, tenzij je wat aan de uitlaat gaat wijzigen, verder trekt dat spul wel zijn plan, voorzien van allerlei sondes en voelers moet dat ook, tenandere, een toestel dat pas is gereinigd en nagekeken geeft geen garantie op feilloos functioneren, integendeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Ben ik verplicht mijn centrale verwarmingsketel te onderhouden?
              Voor stookolie is in Vlaanderen een jaarlijks nazicht verplicht voor alle centrale verwarmingstoestellen met een vermogen vanaf 20 kW.
              Dan vind ik dat ze daar ook een maximumprijs op moeten zetten, of minstens een verbod op plaatselijke prijsafspraken onder de controleurs. Nu staat de deur wijd open om chantage te plegen op mensen die niet onder die verplichting uit kunnen, door mij bijvoorbeeld bijna het dubbele te vragen van wat men elders blijkt te betalen.

Comment

Zoals overal heb je goede, slechte, goedkope en dure loodgieters, en de prijs heeft niet altijd met de kwaliteit te maken.

Wat de prijs betreft, je kan altijd vooraf vragen wat een onderhoud je zal kosten. En ook vragen wat hij juist doet voor die prijs. Als je hem dan laat komen terwijl je er bent, kan je minstens eens nakijken of hij doet wat hij zegt, en of hij daarvoor de beloofde prijs aanrekent.

En als de loodgieter je niet aanstaat, dan zoek je volgende keer een andere.
                Ik ben tevreden van mijn loodgieter, en vind dat de man correcte prijzen hanteert. Ik weet ook dat hij komt helpen als ik op een slecht moment in panne val, en rekent dan ook geen exorbitante prijzen aan.

De prijzen bij wet regelen is onzin, zelfs al zou je maar 30€ betalen, maar de man doet niks, dan ben je slechter af dan met een duurdere die alles correct doet.

Voor gasketels vind ik de periode van onderhoud ook wat kort, maar anderzijds, als die CO begint te produceren, dan is een dag te lang, en met gas knoei je niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En als de loodgieter je niet aanstaat, dan zoek je volgende keer een andere.
                  Bij ons mag je heel blij zijn als er eentje wil komen voor de prijs die ik zei. Ik heb nu bijvoorbeeld al drie weken een belofte om een nieuw expansievat te zetten,... als en slechts als hij tijd heeft. Als je iemand kent die bovenstaande prijzen hanteert, en ook echt komt, had ik dat heel graag geweten. Het verschil in prijs is erg groot: Zoals gezegd, bijna het dubbele.

Comment

Waar woon je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Waar woon je?

grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat is het voordeel als "over mij " is ingevuld.

Comment

Working...
                        X