Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs nazicht Centrale verwarming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Bij btw staat toch 0,00 dacht ik en daar kunnen ze bij de belastingen niet mee lachen .Op een factuur moet toch altijd btw staan tenzij het in het zwart is.
    BTW medecontractant - staat er in't groot op.... maar dan moet je woning helemaal op naam van de firma staan.

( http://vandenwijngaert.be/blog/hoe-z...decontractant/ )

Los daarvan vind ik het een gepeperd bedrag, vooral omdat de installatie nog nieuw is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
      BTW medecontractant - staat er in't groot op.... maar dan moet je woning helemaal op naam van de firma staan.

( http://vandenwijngaert.be/blog/hoe-z...decontractant/ )

Los daarvan vind ik het een gepeperd bedrag, vooral omdat de installatie nog nieuw is.
      Sorry had ik niet gelezen dan klopt het wel .( dan loopt het bedrag op tot 200 euro .)Ik zou dan toch invoerder informeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Misschien is het net zoals bij auto's, als je een duurder merk koopt, dan zijn de onderhoudsfacturen gewoonlijk ook wat duurder...
        Meestal (niet altijd) omgekeerd bedoel je?

Ik zie hier een factuur van iemand waarvoor ik de belastingsaangifte ingevuld heb ... was twee jaar geleden 140€ met 6% BTW inclusief en 8€ stukken.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
        Wat maakt oud of nieuw uit?
        Verplaatsingskosten zijn dezelfde, werkuren zijn dezelfde, werk is hetzelfde op enkele minuten na.
        Meestal werken ze met een vaste prijs per onderhoud, tenzij het extra lang duurt.
        Hier staat nu 130€ voor onderhoud van ketel ... stel dat die zijn factuur had opgesplitst in 50€ vaste vergoeding voor verplaatsing en 80€ voor onderhoud zelf, had je het dan nog abnormaal gevonden?
        De ene chauffagist is wat duurder dan de andere maar er zijn er ook die wat goedkoper zijn en niets doen buiten u een attest afleveren om in orde te zijn, dat is ook niet echt correct.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ben ik nu alleen die dat toch een vrij hoog bedrag vind of overdrijf ik? Dat komt op ong 90€/uur . . . ik heb duidelijk de verkeerde job gekozen als kinesist . . . maximale prijs per behandeling is ong 21€, en iedere behandeling duurt ong 30 min
        Net als niet elke chauffagist dezelfde prijs vraagt zal ook niet elke kiné dat doen zeker?
        Vorig jaar mijn echtgenote naar de kiné moeten laten gaan en waar eentje in de buurt 21€ per keer vroeg was het een km verder 48€ per keer.
        Last edited by VerSeg; 18 maart 2012, 16:18.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
          Net als niet elke chauffagist dezelfde prijs vraagt zal ook niet elke kiné dat doen zeker?
          Vorig jaar mijn echtgenote naar de kiné moeten laten gaan en waar eentje in de buurt 21€ per keer vroeg was het een km verder 48€ per keer.
          De ene kiné is misschien ook de andere niet. ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            De ene kiné is misschien ook de andere niet. ?
            Als een kine geconventioneerd is bij het RIZIV krijgt hij tarieven opgelegd. Het geconventioneerd zijn brengt een aantal voordelen mee zowel voor de patiënt als voor hemzelf, maar heeft ook verplichtingen. Als die kine van zijn tarieven afwijkt kan dit zijn omdat de afspraak op vraag van de patiënt vóór 8 uur of na 19uur was. Bij niet nakomen van de conventie kan een kine gesanctioneerd worden tot zelfs geschorst.
            Er zijn ook meer en meer kine's die zich laten deconventioneren omdat 42€/uur bruto (max. 2 patiënten) als zelfstandige absoluut buiten proportie is in het huidige klimaat. Een verplaatsingskost van 1€, onbeperkt het aantal km is eveneens belachelijk. Door te deconventioneren mag je vragen wat je wil, maar dit heeft dan het nadeel dat de patiënt minder terugkrijgt van de verzekeringsinstelling. In sommige regionen of grote steden (Brussel o.a.) laten de meeste kinesisten zich niet meer conventioneren. En om een vergelijking te geven : vorige week zijn de Zwitserse kiné's aan het staken gegaan omdat ze vinden dat hun 43.70€ per patiënt te weinig is. In België zijn trouwens de betreffende tarieven het laagst van al de ons omringende landen.
            Last edited by enero; 19 maart 2012, 06:41.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Enero, bedankt voor de correcte uitleg, ik ben dus inderdaad geconventioneerd . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De noodzaak tot reiniging van een condensatieketel hangt voor een groot deel af van de montage volgens onze installateur is een condensatieketel die zijn lucht van buiten aanzuigt minder gevoelig aan vervuiling dan eentje dat bv. zijn lucht aanzuigt uit een stofferige garage, 90% van de condensatieketels nemen hun lucht van buiten denk ik.

Mijn installateur heeft mij aangeraden "als je geen problemen hebt, blijf er dan af" alles is namelijk voldoende beveiligd, maar volgens hem is dat onderhoud zeker niet tweejaarlijks nodig, tenzij je aanzuiglucht veel stof bevat natuurlijk, deze situaties zijn voor iedereen verschillend, als je aanzuigd via een dubbele wand in je schoorsteen, en op twee meter afstand staat een andere schouw van bv. een houtkachel, dan kan je daar ook sneller problemen door krijgen, zelfde probleem met condensatieketels aan zee, naar het schijnt gaan deze daar ook sneller defect vanwege de zilte zeelucht.
                Natuurlijk ruiken ook vele installateurs geld in dat overbodige onderhoud, twee keteltjes gaan onderhouden per dag aan 175€ per stuk, daar ga je niet van zweten.
                Bij ons zeggen ze "de slimme leven met de ...."

Comment

Als zelfstandige is 350€ per dag bruto inkomsten ook geen vetpot hé.

Zeker als daar nog BTW in zit. Ik begrijp Enero maar al te goed dat je met 42€ per uur er niet komt, maar ik ken wel kinesisten die 2-3 kabines hebben waar telkens een patent zit die aan een machine 'hangt', bv voor electrostimulatie. Dan loopt de teller sneller...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Zeker als daar nog BTW in zit. Ik begrijp Enero maar al te goed dat je met 42€ per uur er niet komt, maar ik ken wel kinesisten die 2-3 kabines hebben waar telkens een patent zit die aan een machine 'hangt', bv voor electrostimulatie. Dan loopt de teller sneller...
                    Maar dat is spijtig genoeg geen kine. Je kan jezelf niet 'au sérieux' nemen als je hieraan meedoet. De wet zegt immers dat je actief met je patiënt moet bezig zijn gedurende 30 minuten. Als je dus bekijkt wat dat wordt als je je bij de patiënt thuis moet begeven...
                    BTW zit daar wel niet in,een kinesist is niet onderworpen aan het BTW-systeem. Dit zijn dus bruto inkomsten. Na aftrek van belastingen kan je berekenen wat er overblijft.
                    Het is dus als alleen verdienende kinesist die doet wat hem wordt opgelegd en met een huishouden niet wat sommigen zouden denken. De noodzaak om een verdienende partner te hebben is dus een noodzaak.
                    Last edited by enero; 18 maart 2012, 19:23.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      De noodzaak tot reiniging van een condensatieketel hangt voor een groot deel af van de montage volgens onze installateur is een condensatieketel die zijn lucht van buiten aanzuigt minder gevoelig aan vervuiling dan eentje dat bv. zijn lucht aanzuigt uit een stofferige garage, 90% van de condensatieketels nemen hun lucht van buiten denk ik.

Mijn installateur heeft mij aangeraden "als je geen problemen hebt, blijf er dan af" alles is namelijk voldoende beveiligd, maar volgens hem is dat onderhoud zeker niet tweejaarlijks nodig, tenzij je aanzuiglucht veel stof bevat natuurlijk, deze situaties zijn voor iedereen verschillend, als je aanzuigd via een dubbele wand in je schoorsteen, en op twee meter afstand staat een andere schouw van bv. een houtkachel, dan kan je daar ook sneller problemen door krijgen, zelfde probleem met condensatieketels aan zee, naar het schijnt gaan deze daar ook sneller defect vanwege de zilte zeelucht.
                      Natuurlijk ruiken ook vele installateurs geld in dat overbodige onderhoud, twee keteltjes gaan onderhouden per dag aan 175€ per stuk, daar ga je niet van zweten.
                      Bij ons zeggen ze "de slimme leven met de ...."
                      Het probleem is dat er blijkbaar een wet bestaat die ons verplicht om de verwarmingsketel elke 2 jaar na te laten zien.
                      Dat heb ik bij de oude ketel nooit gedaan, maar ik weet niet wat er tegenover staat als er wat mis gaat met een brander die niet "volgens de wet" onderhouden is.

Soms vraag ik mij ook wel af hoe ze ertoe komen om zo'n wetten te verzinnen, maar als ik daar mijn mening over geef dan wordt dit topic waarschijnlijk vrij snel afgesloten...

Op het werk hebben ze meer dan 10 jaar geleden een stukje bij aangebouwd, daarin zit de kleedkamer en de refter voor de arbeiders. De condensatieketel die daar hangt is pas eind vorig jaar voor de eerste keer nagezien, en die is altijd netjes blijven werken.
                      Volgens die technieker was het eigenlijk ook overbodig om die elke twee jaar volledig na te zien.
                      De installateurs vinden het natuurlijk niet erg dat ze op die manier een vaste bron van inkomsten hebben. Maar sommige firma's hebben wel problemen om voldoende techniekers te vinden.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik moet wel zien rond te komen met 58€ per dag, en dan ben ik nog bij de beste niet meer werkenden, sommigen arbeiders moeten daarvoor fulltime gaan werken.

Blijkbaar ben jij veel gewoon Tommy , geef mij maar een baantje wat 350€ per dag BRUTO betaald, om pakweg 4 uurtjes per dag te werken, dan nog je autootje en vanalles in kosten kunnen brengen, als ik even vlug mag rekenen, hou ik daarvan pakweg 3500€ per maand netto over, niet slecht toch voor een halftijds baantje, en dat is wel een job die je tot je 65 kan volhouden, kastje openvijsen met je draadloze schroevendraaiertje, wat stofzuigen, een paar sondes controleren, eventueel een nieuw wisselstukje plaatsen met een winstmarge van 80%, afdruk maken van je metingen, certeficaat aftekenen, en naar de volgende klant, zo een jobke zie ik wel zitten.
                        Last edited by Guest42; 19 maart 2012, 07:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Het probleem is dat er blijkbaar een wet bestaat die ons verplicht om de verwarmingsketel elke 2 jaar na te laten zien.
                          Dat heb ik bij de oude ketel nooit gedaan, maar ik weet niet wat er tegenover staat als er wat mis gaat met een brander die niet "volgens de wet" onderhouden is.
                          Verplicht wel KLIK

Welke sanctie er tegenover staat, tot nogtoe niets, ik heb het gevraagd aan mijn verzekeraar, ook daar is geen clausule opgenomen als je bv. brand zou hebben door een niet gekeurd toestel.

Bovendien zijn die moderne toestellen in zulke hoge mate beveiligd dat alles bij het minste probleem wordt afgeschakeld indien volgens de regels geinstaleerd natuurlijk, maar dat weet jij als technieker ook wel hé Black B@ndit.

Ik ben nog bij mensen geweest, waar een gewone atmosferische gasketel stond, en waar het wasgoed tegen de frontplaat met luchtspleten lag opgestapeld, dat is pas om miserie vragen.
                          Last edited by Guest42; 19 maart 2012, 07:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Blijkbaar ben jij veel gewoon Tommy , geef mij maar een baantje wat 350€ per dag BRUTO betaald, om pakweg 4 uurtjes per dag te werken, dan nog je autootje en vanalles in kosten kunnen brengen, als ik even vlug mag rekenen, hou ik daarvan pakweg 3500€ per maand netto over, niet slecht toch voor een halftijds baantje, en dat is wel een job die je tot je 65 kan volhouden, kastje openvijsen met je draadloze schroevendraaiertje, wat stofzuigen, een paar sondes controleren, eventueel een nieuw wisselstukje plaatsen met een winstmarge van 80%, afdruk maken van je metingen, certeficaat aftekenen, en naar de volgende klant, zo een jobke zie ik wel zitten.
                            , ik zou zeggen vraag een BTW nummer aan en ga eens een jaartje op die manier op de baan, kom dan nog eens je verhaal doen , je zal serieus schrikken vrees ik . Zo zie je maar hoe er veel mensen ( zonder kwade bedoelingen ) zich een beeld vormen over zelfstandig werken, ik zou zeggen doen en dan eens opnieuw je verhaal komen doen
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Heb onze ketel (die net 2 jaar oud was) vorig jaar laten nazien. Kostte 97,5 euro ofzo. Was via Junkers zelf gegaan en die prijs hadden ze op voorhand ook gezegd, is een vaste prijs.
                              Man zei me dat het inderdaad wel verplicht is maar verder je er niet veel moet aantrekken.
                              Nu de controle gebeurd was, moesten ze wel aan de staat doorgeven dat ik een installatie heb..
                              En dat als er ooit een controleur zou komen, dat je niet verplicht bent om die ook binnen te laten om hem te laten zien naar je installatie
                              Dus ja, 't lijkt me weer een typisch belgische wet, snel gestemd zonder na te denken over de uitwerking, om brave mensen te doen betalen en zonder consequenties voor wie er zich niks van aan trekt..
                              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                , ik zou zeggen vraag een BTW nummer aan en ga eens een jaartje op die manier op de baan, kom dan nog eens je verhaal doen , je zal serieus schrikken vrees ik . Zo zie je maar hoe er veel mensen ( zonder kwade bedoelingen ) zich een beeld vormen over zelfstandig werken, ik zou zeggen doen en dan eens opnieuw je verhaal komen doen
                                Inderdaad velen hebben geen zicht op het werk dat gedaan moet worden buiten het werk dat men ziet .Kontacten met leveranciers, opleidingen volgen die te betalen zijn en men heeft geen inkomen .Maar je moet wel toegeven dat er zijn die overdrijven .Ik heb jaren een zaak gehad en weet waar ik over praat . En ja er zitten dieven bij , maar ze zijn het niet allemaal.

Comment

Working...
                                X