Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Valt allemaal te zien natuurlijk,
    als de chauffeurs uiteindelijk als misdadigers afgeschreven worden (en zo'n reacties heb ik op bepaalde artikels al gelezen), dan gaat volgens mij de familie van de chauffeur eerder kapot aan de reacties die zij krijgen...

    als het gaat om technische problemen, dan is het alweer een andere zaak...
    alleszins, ik kan mij niet inbeelden wat een impact dit op de familie/vrienden moet hebben....
    Dat is ook zo... beroepschauffeurs worden door velen als roekeloze misdadigers aanzien, terwijl de meerderheid zijn beroep heel serieus neemt. Voor de families van deze twee mensen is dit een dubbel drama... want zij hadden de verantwoordelijkheid over hun passagiers.

    Als een loodgieter, metselaar, enz. een foutje maakt kost het doorgaans alleen wat extra geld... als een chirurg, chauffeur een foutje maakt kost het vaak een mensenleven.
    Jean Pierre.

    Comment


    • #47
      Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

      Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
      Het is niet zinvol te speculeren of te gissen naar de rust- en rijtijden daar ze maar zelden correct zijn... om als rusttijd te tellen moet het voertuig stilstaan! Ook al zijn er 2 chauffeurs in het voertuig aanwezig. Vandaar dat ze de avond voordien zijn aangekomen. Iedereen die dagelijks op de weg is als chauffeur weet dat er 'moeilijke' momenten zijn... zelfs als je correct rijdt. En het is niet omdat je nog maar een uur aan 't rijden bent dat zo'n moment niet kan komen.

      Daar beide chauffeurs ook het leven verloren zal het waarschijnlijk gissen blijven naar de juiste oorzaak, tenzij een technisch onderzoek of een lijkschouwing duidelijkheid brengt. Een fractie van een seconde onoplettend zijn is al voldoende... dagelijkse kost zo'n onoplettendheid maar gelukkig vaak zonder gevolgen.
      Tja, Jean-Pierre.
      Dan moet iedereen maar consequent zijn he.
      Dan moet iedereen maar het zich goed realiseren alvorens achter het stuur te kruipen.
      Dan moet iedereen zomaar aanvaarden dat er dergelijke ongevallen kunnen gebeuren.

      Als het fout zit met de reistijden dan zit het fout he JVP.
      Iedereen die dagelijks op de baan is moet maar zorgen dat die fysiek en mentaal in orde is he.
      Nu wordt het moeilijk en gevaarlijk he
      Zet eens tien bus- of vrachtwagens chauffeurs naast elkaar
      Ik lach er niet mee en ik wil het ook niet in het belachelijke trekken.
      Als er iets gebeurt met een autobus of een vrachtwagen dan draait dit gewoonlijk
      uit op een ravage.
      Waar is dan de zin voor verantwoordelijkheid?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #48
        Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

        In het draadje over Friso werd al gemeld hoe gevaarlijk het is zich buiten de piste te begeven. Helaas wordt dat hier nog weer eens bewaarheid.

        Comment


        • #49
          Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Voor mij betekent dat veel maudy
          Vooral ALS de oorzaak van dit ongeval had kunnen vermeden worden.
          (wat we nu nog niet weten)

          Ik kan er mij enkel bij neerleggen of aanvaarden als de eerlijke feiten van de oorzaak
          bekend zijn.
          Onzekerheid maakt "ne mens kapot" maudy.
          Ik hoop dat je mij een beetje kan begrijpen & volgen.
          Ongevallen zijn niet te vermijden... anders zouden we er al lang geen meer hebben hé. Je kan veel doen om de veiligheid te verbeteren... maar het noodlot kan je nu éénmaal niet afwenden
          Jean Pierre.

          Comment


          • #50
            Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Tja, Jean-Pierre.
            Dan moet iedereen maar consequent zijn he.
            Dan moet iedereen maar het zich goed realiseren alvorens achter het stuur te kruipen.
            Dan moet iedereen zomaar aanvaarden dat er dergelijke ongevallen kunnen gebeuren.

            Als het fout zit met de reistijden dan zit het fout he JVP.
            Iedereen die dagelijks op de baan is moet maar zorgen dat die fysiek en mentaal in orde is he.
            Nu wordt het moeilijk en gevaarlijk he
            Zet eens tien bus- of vrachtwagens chauffeurs naast elkaar
            Ik lach er niet mee en ik wil het ook niet in het belachelijke trekken.
            Als er iets gebeurt met een autobus of een vrachtwagen dan draait dit gewoonlijk
            uit op een ravage.
            Waar is dan de zin voor verantwoordelijkheid?
            En zo draait de discussie toch weer over de chauffeurs...
            terwijl er nog niets bewezen is (behalve dat ze normaal uitgerust zouden moeten geweest zijn).

            ik lach er ook niet mee,
            maar als familie van de chauffeurs overal moet lezen dat de chauffeurs alweer schuldig zijn...
            hoe moet het voor hen wegen... zij dragen zowaar een dubbele last...

            ik vraag gewoon om ipv te speculeren... af te wachten wat er uit een onderzoek komt...
            het lijkt mij veiliger en beter voor alle families betrokken in dit ongeluk...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #51
              Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
              Dat is ook zo... beroepschauffeurs worden door velen als roekeloze misdadigers aanzien, terwijl de meerderheid zijn beroep heel serieus neemt. Voor de families van deze twee mensen is dit een dubbel drama... want zij hadden de verantwoordelijkheid over hun passagiers.

              Als een loodgieter, metselaar, enz. een foutje maakt kost het doorgaans alleen wat extra geld... als een chirurg, chauffeur een foutje maakt kost het vaak een mensenleven.
              Ben ik het mee eens.
              We hebben hier op BD al eerder discussies gehad over chauffeurs.
              Je kan me nergens betrappen dat ik die mensen afschilder als misdadigers.
              Ik heb voor hun werk en voor wat ze MOETEN doen alle sympathie.
              (toch met de meesten)
              (heeft allemaal te maken met "economie", concurrentie enz. enz.)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #52
                Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                Echt niet te vatten... Intrieste dag, het moet je kind, echtgeno(o)t(e), vader, moeder maar wezen. Aan alle betrokkenen ook mijn blijken van innig medeleven.
                Die Blog is er wel wat teveel aan. Men zou dat toch best van het net kunnen halen. Daar heeft nu toch niemand iets aan.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #53
                  Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Tja, Jean-Pierre.
                  Dan moet iedereen maar consequent zijn he.
                  Dan moet iedereen maar het zich goed realiseren alvorens achter het stuur te kruipen.
                  Dan moet iedereen zomaar aanvaarden dat er dergelijke ongevallen kunnen gebeuren.

                  Als het fout zit met de reistijden dan zit het fout he JVP.
                  Iedereen die dagelijks op de baan is moet maar zorgen dat die fysiek en mentaal in orde is he.
                  Nu wordt het moeilijk en gevaarlijk he
                  Zet eens tien bus- of vrachtwagens chauffeurs naast elkaar
                  Ik lach er niet mee en ik wil het ook niet in het belachelijke trekken.
                  Als er iets gebeurt met een autobus of een vrachtwagen dan draait dit gewoonlijk
                  uit op een ravage.
                  Waar is dan de zin voor verantwoordelijkheid?
                  Je moet beseffen dat als je achter het stuur plaatsneemt het niet om een plezierritje gaat, maar dat je het verkeer doodernstig moet nemen. En ja, ongevallen zullen er altijd zijn... helaas.

                  Je vergeet dat het ook maar mensen zijn die in hun leven ook van alles meemaken... je zal als chauffeur (of chirurg) maar:
                  - Gedumpt worden door je partner net voor je moet gaan werken...
                  - Een kind hebben die een zware operatie moet ondergaan...
                  - Tot de conclusie komen dat je financieel aan de grond zit en geen uitweg ziet.
                  - Een vrouw hebben die op leven en dood vecht om haar zwangerschap tot een goed einde te brengen

                  En je kan dit lijstje nog gerust aanvullen met zaken die een mens bezig kunnen houden (deze voorbeelden zijn uit het leven gegrepen). Tegen je baas zeggen dat je niet kan rijden kan wel een keer lukken, maar hij zal je toch zo snel mogelijk terug op de weg willen zo niet... of je nu 100% metaal in orde bent of niet.

                  Het fout zitten met de rijtijden is inderdaad niet goed te praten... maar helaas hebben sommigen daar ook geen keuze. Ik heb 3 maal een proefperiode beëindigd omdat de baas eiste dat ik knoeide met de tacho... gelukkig was de vierde baas daar niet over te spreken. Ach, mensen, geld en veiligheid zijn zo'n slechte combinatie...

                  Ik kan je er twintig naast elkaar zetten waarvan je niet eens zal zien dat het beroepschauffeurs zijn.
                  Jean Pierre.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Valt allemaal te zien natuurlijk,
                    als de chauffeurs uiteindelijk als misdadigers afgeschreven worden (en zo'n reacties heb ik op bepaalde artikels al gelezen), dan gaat volgens mij de familie van de chauffeur eerder kapot aan de reacties die zij krijgen...

                    als het gaat om technische problemen, dan is het alweer een andere zaak...
                    alleszins, ik kan mij niet inbeelden wat een impact dit op de familie/vrienden moet hebben....
                    Zoals ik al zei hebben we hier op BD al andere discussies gehad over chauffeurs.
                    Mag ik zeggen dat het puur om centen draait?

                    Ik heb echt te doen met onze chauffeurs.
                    Die MOETEN veel en moeten veel verdragen tegen beter weten in.
                    Soms kan ik zelfs niet begrijpen dat die mensen kalm blijven en dit werk willen doen.
                    De bazen zijn ook zelden zuiver tot op de graat maar anderzijds gaan ze ook kapot
                    door de "economische" toestanden en buitenlandse concurrentie.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      ,.....
                      Die Blog is er wel wat teveel aan. Men zou dat toch best van het net kunnen halen. Daar heeft nu toch niemand iets aan.
                      en mee eens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                        Niemand komt bij toeval op een blog. Als je dat niet wil zien, dan blijf je er gewoon weg.

                        En misschien is het voor sommige ouders, broers, zussen... wel een houvast.

                        Maar de media moeten zo'n blog "met rust" laten. Daar halen ze enkel sensatie uit.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          En zo draait de discussie toch weer over de chauffeurs...
                          terwijl er nog niets bewezen is (behalve dat ze normaal uitgerust zouden moeten geweest zijn).

                          ik lach er ook niet mee,
                          maar als familie van de chauffeurs overal moet lezen dat de chauffeurs alweer schuldig zijn...
                          hoe moet het voor hen wegen... zij dragen zowaar een dubbele last...

                          ik vraag gewoon om ipv te speculeren... af te wachten wat er uit een onderzoek komt...
                          het lijkt mij veiliger en beter voor alle families betrokken in dit ongeluk...
                          Het is een menselijk trekje om een schuldige te zoeken/vinden... dan voelt men zich 'beter' (en dat is niet slecht bedoeld hé).
                          Ik ben zelf chauffeur dus ik weet wat er kan gebeuren... en zelfs als het een fout is van de chauffeur dan is dat zo. Mensen maken fouten... veel fouten, doorgaans kom je er mee weet maar heel af en toe is de portie 'geluk' op en zijn de gevolgen zwaar.
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            Je moet beseffen dat als je achter het stuur plaatsneemt het niet om een plezierritje gaat, maar dat je het verkeer doodernstig moet nemen. En ja, ongevallen zullen er altijd zijn... helaas.

                            Je vergeet dat het ook maar mensen zijn die in hun leven ook van alles meemaken... je zal als chauffeur (of chirurg) maar:
                            - Gedumpt worden door je partner net voor je moet gaan werken...
                            - Een kind hebben die een zware operatie moet ondergaan...
                            - Tot de conclusie komen dat je financieel aan de grond zit en geen uitweg ziet.
                            - Een vrouw hebben die op leven en dood vecht om haar zwangerschap tot een goed einde te brengen

                            En je kan dit lijstje nog gerust aanvullen met zaken die een mens bezig kunnen houden (deze voorbeelden zijn uit het leven gegrepen). Tegen je baas zeggen dat je niet kan rijden kan wel een keer lukken, maar hij zal je toch zo snel mogelijk terug op de weg willen zo niet... of je nu 100% metaal in orde bent of niet.

                            Het fout zitten met de rijtijden is inderdaad niet goed te praten... maar helaas hebben sommigen daar ook geen keuze. Ik heb 3 maal een proefperiode beëindigd omdat de baas eiste dat ik knoeide met de tacho... gelukkig was de vierde baas daar niet over te spreken. Ach, mensen, geld en veiligheid zijn zo'n slechte combinatie...

                            Ik kan je er twintig naast elkaar zetten waarvan je niet eens zal zien dat het beroepschauffeurs zijn.
                            Ben ik het ook roerend en volkomen mee eens.
                            Maar waar vind je BEGRIP?
                            Als je niet doet wat de baas zegt dan "hang" je

                            Twintig chauffeurs van "De Lijn" zeker
                            Ken ik er ook een paar van.... dames dus
                            Heerlijk hoe die achter het stuur zitten.

                            't Is al meer dan een jaar geleden dat ik met een "echte" chauffeur kon praten.
                            Ergens op een terras in Oost-Vlaanderen.
                            's Anderendaags vertrok die naar Italië.
                            Zijn probleempje was de tijd van aankomst en dat er HOPELIJK iemand aanwezig was
                            op de plaatsen waar hij moest leveren....
                            Magazijnen of kleinere firma's draaien niet dag en nacht he.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                              Het is een menselijk trekje om een schuldige te zoeken/vinden... dan voelt men zich 'beter' (en dat is niet slecht bedoeld hé).
                              Ik ben zelf chauffeur dus ik weet wat er kan gebeuren... en zelfs als het een fout is van de chauffeur dan is dat zo. Mensen maken fouten... veel fouten, doorgaans kom je er mee weet maar heel af en toe is de portie 'geluk' op en zijn de gevolgen zwaar.
                              Hmmm... dat wist ik niet.

                              Belangrijk vind ik de eerlijke feiten van de oorzaak.
                              En dat men daar gevolgen uittrekt om dit te voorkomen in de toekomst.
                              Ik zie daar ook respect in hebben, voor de slachtoffers.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ben ik het ook roerend en volkomen mee eens.
                                Maar waar vind je BEGRIP?
                                Als je niet doet wat de baas zegt dan "hang" je

                                Twintig chauffeurs van "De Lijn" zeker
                                Ken ik er ook een paar van.... dames dus
                                Heerlijk hoe die achter het stuur zitten.

                                't Is al meer dan een jaar geleden dat ik met een "echte" chauffeur kon praten.
                                Ergens op een terras in Oost-Vlaanderen.
                                's Anderendaags vertrok die naar Italië.
                                Zijn probleempje was de tijd van aankomst en dat er HOPELIJK iemand aanwezig was
                                op de plaatsen waar hij moest leveren....
                                Magazijnen of kleinere firma's draaien niet dag en nacht he.
                                Als je niet doet wat de baas zegt dan mag je ander werk gaan zoeken.

                                Mijn collega's werken niet bij de lijn... maar moeten zelf laden en lossen en dan is een goede conditie een noodzaak hoor. Beginnen om 2u en eindigen tussen 17 en 18u (laden... rijden... lossen... rijden... lossen... rijden... laden... rijden... lossen). Plaats voor de traditionele 'dikke' chauffeur is er niet! Al zijn er enkele die het geprobeerd hebben bij ons.

                                En veel internationale chauffeurs, die vaste ritten rijden, kunnen helemaal niet 'goed' rijden. Zij rijden doorgaans alleen vooruit en kunnen niet manoeuvreren zoals het hoort. Deze die bij ons de goederen uit Spanje 3 maal per week brengen hebben elke keer opnieuw problemen om hun vrachtwagen deftig tegen de kade te plaatsen. Zij rijden 17 uur vooruit en moeten éénmaal 30 meter in achteruit rijden, vaak zijn het hilarische 30 meters.
                                Jean Pierre.

                                Comment

                                Working...
                                X