Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een paar honden houden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een paar honden houden

Vraag mij af hoeveel honden men in een privétuin mag houden.
    Ik stel deze vraag omdat mijn achterbuur sinds een maand ZES bouvier in zijn tuin heeft zitten, hou mijn hart vast voor de zomer

Re: Een paar honden houden

Evenveel als er niet storend zijn voor de omgeving. Maar men stelt gewoonlijk ergens een grens vanaf 4 dieren.
    Je moet dit maar eens lezen (redelijk onderaan).
    Het hangt er ook vanaf waar je woont : in een woonwijk liggen de normen hoger dan op de boerenbuiten, wat normaal is natuurlijk.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Evenveel als er niet storend zijn voor de omgeving. Maar men stelt gewoonlijk ergens een grens vanaf 4 dieren.
      Je moet dit maar eens lezen (redelijk onderaan).
      Het hangt er ook vanaf waar je woont : in een woonwijk liggen de normen hoger dan op de boerenbuiten, wat normaal is natuurlijk.
      Nee hoor, het is voor Vlaanderen overal dezelfde wetgeving... maar de gemeente kan wel beperkingen opleggen.

Tot 5 honden, moet je als eigenaar niets doen.
      Van 5 tot 10 moet je het gemeentebestuur op de hoogte brengen (meldingsplicht) en heb je toestemming nodig van de eigenaar van het huis (als je dat zelf niet bent).
      Vanaf 10 moet je in regel zijn Vlarem II en dat is niet zo eenvoudig.

Honden jonger dan 9 maand worden als pup beschouwd en worden dus niet bij het aantal geteld.

In Wallonië is er niet echt iets geregeld en is het per gemeente verschillend... de streek rond Luik is vrij streng te noemen terwijl het waar ik woon (Henegouwen) compleet vrij is.
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        Nee hoor, het is voor Vlaanderen overal dezelfde wetgeving... maar de gemeente kan wel beperkingen opleggen.

Tot 5 honden, moet je als eigenaar niets doen.
        Van 5 tot 10 moet je het gemeentebestuur op de hoogte brengen (meldingsplicht) en heb je toestemming nodig van de eigenaar van het huis (als je dat zelf niet bent).
        Vanaf 10 moet je in regel zijn Vlarem II en dat is niet zo eenvoudig.

Honden jonger dan 9 maand worden als pup beschouwd en worden dus niet bij het aantal geteld.

In Wallonië is er niet echt iets geregeld en is het per gemeente verschillend... de streek rond Luik is vrij streng te noemen terwijl het waar ik woon (Henegouwen) compleet vrij is.
        Merci Jean Pierre

Comment

Working...
        X