Ondanks ik vrij tevreden ben met mijn 1ste Nas van Synology, heb ik toch 'n iets geavanceerder besteld. De DS 1512+.
In begin lag de behoefte in opslag capaciteit boven safe, door JBOD te kiezen.
Maar Ik ga het nu wel safe spelen door in raid te werken, maar dan heb ik slot's te weinig.
Dus mijn volgende nas is wel stukken sneller en evt uitbreidbaar tot 15 schijven.
Dual core 2.13Ghz met 1GB DDR3 geheugen (tot 3GB)....etc....uitbreidbaar dus.
Nu de vraag:
Ik heb al heel wat data, shared folders en privilege's op de huidige staan.
De nieuwe nas heb ik alvast met 2 schijven besteld om in raid te kunnen werken.
Ik wil dus gewoon 'n copy maken van mijn oude nas naar de nieuwe, om daarna de oude ook in raid te zetten met persoonlijke data backup.
Hoe ga ik het best te werk? Ik denk dat ik de uitleg op synology-site heb gevonden, maar graag enig advies of aanbevelingen zou ik op prijs stellen.
In begin lag de behoefte in opslag capaciteit boven safe, door JBOD te kiezen.
Maar Ik ga het nu wel safe spelen door in raid te werken, maar dan heb ik slot's te weinig.
Dus mijn volgende nas is wel stukken sneller en evt uitbreidbaar tot 15 schijven.
Dual core 2.13Ghz met 1GB DDR3 geheugen (tot 3GB)....etc....uitbreidbaar dus.
Nu de vraag:
Ik heb al heel wat data, shared folders en privilege's op de huidige staan.
De nieuwe nas heb ik alvast met 2 schijven besteld om in raid te kunnen werken.
Ik wil dus gewoon 'n copy maken van mijn oude nas naar de nieuwe, om daarna de oude ook in raid te zetten met persoonlijke data backup.
Hoe ga ik het best te werk? Ik denk dat ik de uitleg op synology-site heb gevonden, maar graag enig advies of aanbevelingen zou ik op prijs stellen.
Comment