Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Pfft, gewoon tijdens het opstarten op DEL, F1 of wat dan ook van toepassing is drukken en je settings terug instellen. Wel eerst nieuw batterijtje er in steken.
    En als jij die settings niet weet?
    ik weet dat, jij dus ook,
    maar wie zijn pc bij de "pc-boer" kocht, met die instellingen er reeds in...
    die weet dat niet...

en die zijn 13 euro bespaard op elektriciteit kunnen dan gaan naar de kosten van een pc winkel...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      rollen met de ogen... en niet weten waarover je praat:

afzetten is niet zonder stroom zetten.
      een laptop is een laptop,
      een computer gaat meestal over een desktop.

een laptop heeft andere batterij capaciteiten als een desktop
      (al eens geprobeerd je desktop op te starten zonder stroomkabel )

Als ik mijn laptop zonder stroom zet (dus de batterij zou verwijderen, zoals jij stroom besparen wilt ) dan zal mijn bios vrij snel beginnen falen

maar als dat jou de besparingen waard is.... blijven doen

Verder heeft mijn vader zijn computer zonder stroom gezet,
      en 1 jaar later wou de computer niet meer opstarten.
      Bios herkende de harde schijven niet...

maar doet u maar hoor,
      het maakt mijn rekening niet
      heb ik ergens gezegd dat mijn vaste pc een jaar zonder stroom staat?
      NEEEN!!
      het is niet omdat je een pc een jaar zonder stroom zet dat je eigen pc een dag (of in het slechtste geval een week) zonder stroom niet meer wilt werken
      blijkbaar ken jij toch van elektriciteit of batterijen weinig af zo te horen
      en een laptop kan je gerust ook opstarten zonder dat de batterij erin zit
      ik heb hier nog een staan/liggen waarvan dat de batterij stuk is, na een paar weken zonder elektriciteit eraan te zitten werkt die nog steeds
      daar geld juist het zelfde als bij een vaste pc
      dus leest eerst maar eens deftig voordat je commentaar geeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        heb ik ergens gezegd dat mijn vaste pc een jaar zonder stroom staat?
        NEEEN!!
        het is niet omdat je een pc een jaar zonder stroom zet dat je eigen pc een dag (of in het slechtste geval een week) zonder stroom niet meer wilt werken
        blijkbaar ken jij toch van elektriciteit of batterijen weinig af zo te horen
        en een laptop kan je gerust ook opstarten zonder dat de batterij erin zit
        ik heb hier nog een staan/liggen waarvan dat de batterij stuk is, na een paar weken zonder elektriciteit eraan te zitten werkt die nog steeds
        daar geld juist het zelfde als bij een vaste pc
        dus leest eerst maar eens deftig voordat je commentaar geeft
        dat batterijtje in je vaste pc laad hem niet op hoor...
        elke minuut zonder stroom, loopt het batterijtje leeg... tot het finaal gaat...
        blijkbaar ken je wat van elektriciteit, maar niet van computers.

Ook laptops hebben nog steeds een bios batterij,
        maar hebben als voordeel dat ze een extra batterij hebben.
        dat je laptop zonder batterij kan is nu al vrij standaard,
        vroeger niet...

Gert: eerst kennis opdoen, dan discussiëren jongen.
        (je bent de rollende oogjes nog vergeten)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          In school leren rekenen
          En ik heb het over de standaard doc3 wireless die we momenteel overal plaatsen ENKEL DE MODEM niet de niu, powerlines switchen en dergelijke

Sent from my HTC using Tapatalk
          dan heb je toch blijkbaar niet veel rekenlessen gekregen
          als ik mijn meetapparatuur op de modem zet krijg ik toch heel andere waarden hoor
          (geijkte materiaal)
          heb je die stroom zelf gemeten van die modem's die je plaatst of gewoon afgelezen van de documentatie?
          zoals bij de meeste elektronica apparatuur is er nog een groot verschil tussen wat op papier staat en wat werkelijkheid is

Comment

wijsneus koeno denkt dat hij alles beter weet
            Last edited by gert007; 8 maart 2012, 12:02.

Comment

zoals bij de meeste elektronica apparatuur is er nog een groot verschil tussen wat op papier staat en wat werkelijkheid is
              In theorie is praktijk en theorie hetzelfde, in praktijk niet...

heb je inderdaad gelijk.

Comment

fout de batterij van een pc wordt wel opgeladen via het moederbord
                blijkbaar ken jij weinig van pc's ook af
                idem bij een laptop

fout die batterij is niet herlaadbaar...
                nogmaals:

eerst kennis opdoen, dan discussie aangaan.

(en dan snel je bericht aanpassen: Like a boss).

Comment

fout die batterij is niet herlaadbaar...
                  nogmaals:

eerst kennis opdoen, dan discussie aangaan.
                  wie het zegt
                  dan mag de pc nog aan de stroom hangen
                  als je de pc opzet en terug opzet als de batterij leeg is dan ziet de pc je bios niet meer
                  dus je bent er niets meer mee om die continu aan de stroom te laten hangen zoals jij zit te beweren
                  wat snel verholpen is ivm met je bios zoals een paar posten hierboven al is aangehaald
                  als we toch jou logica volgen ben je er niets meer mee om de pc/laptop/tablet continue aan de stroom te laten hangen

als je toch de wijsneus wilt uithangen doe het dan goed
                  hetgene dat jij neerpent klopt ook niet echt he

Comment

wie het zegt
                    dan mag de pc nog aan de stroom hangen
                    als je de pc opzet en terug opzet als de batterij leeg is dan ziet de pc je bios niet meer
                    dus je bent er niets meer mee om die continu aan de stroom te laten hangen zoals jij zit te beweren
                    wat snel verholpen is ivm met je bios zoals een paar posten hierboven al is aangehaald
                    als we toch jou logica volgen ben je er niets meer mee om de pc/laptop/tablet continue aan de stroom te laten hangen

als je toch de wijsneus wilt uithangen doe het dan goed
                    hetgene dat jij neerpent klopt ook niet echt he
                    zolang je pc stroom heeft via voeding, dan neemt de voeding het over van de batterij...
                    blijkbaar weet je echt niet hoe het werkt?

nogmaals: eerst kennis, dan discussie. (niet omgekeerd)

Comment

zolang je pc stroom heeft via voeding, dan neemt de voeding het over van de batterij...
                      blijkbaar weet je echt niet hoe het werkt?

nogmaals: eerst kennis, dan discussie. (niet omgekeerd)
                      Yeps Koenp
                      eerst kennis en dan discusie
                      het gene dat van u niet gezegd kan worden, wat je nu als antwoord geeft klopt niet
                      vroeger al eens voorgehad met een oude pc die constant aan de stroom hing
                      batterij van de bios leeg
                      bij het terug opstarten telkens opnieuw bios instellen, tot ik er een nieuwe batterij in hebt gestoken
                      dus uw theorie van dat je voeding het overneemt van de batterij klopt niet (like a boss)

Comment

En zo is er alweer een topic naar de haaien....

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Yeps Koenp
                          eerst kennis en dan discusie
                          het gene dat van u niet gezegd kan worden, wat je nu als antwoord geeft klopt niet
                          vroeger al eens voorgehad met een oude pc die constant aan de stroom hing
                          batterij van de bios leeg
                          bij het terug opstarten telkens opnieuw bios instellen, tot ik er een nieuwe batterij in hebt gestoken
                          dus uw theorie van dat je voeding het overneemt van de batterij klopt niet (like a boss)
                          tuurlijk... ZOEK HET OP...
                          je mist toch de kennis hoor
                          of de pc was echt oud... en dan praten we er neit meer over,
                          (wat was de leeftijd van je vroeger oude pc? )

ben eens benieuwd hoe je je hieruit gaat fietsen...

eerst kennis gert, dan discussie, het word saai met je illusies.

Comment

HOTSPOT!!!!! dus. Bios is een ander beestje...
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Ik hoop alleszins dat het homespot gebeuren er snel overal komt.
                              Biedt een massa aan mogelijkheden...

Uiteindelijk, huur je je modem van telenet,
                              en zolang hij stroom heeft verbruikt hij toch.
                              Ik vind dat telenet zelfs niet moet toelaten om dit uit te schakelen.

Als iedereen hierin meewerkt, dan hebben we een perfecte spreiding van het homespot netwerk.
                              als daarin gaten vallen, dan gaat de efficientie van het netwerk natuurlijk achteruit...

Ik kijk er dus alleszins naar uit, en zie er weinig issues in
                              (mijn bios kan het aan, en mijn stijging in verbruik durf ik verwaarlozen).

Comment

Met de vrees dat ik er weer een andere escalerende wending aan ga geven toch even de volgende bedenking: Telenet werkt hoofdzakelijk in Vlaanderen en in beperkte mate in Brussel en kan dus enkel daar een hotspotnetwerk uitbouwen, Belgacom werkt nationaal en kan dus een groter hotspotnetwerk aanbieden. Zal dit geen impact kunnen hebben op de keuze van de provider eens het publiek aan dit systeem gewend is? Ter info: ik zit bij Belgacom wegens geen mogelijkheid tot Telenet of ander valabel alternatief.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Working...