Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Thp

Wie heeft hier een THP-motor?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Thp

Ik kan U niet helpen ik heb gewoon een brommerken van Honda een Wallaro van 20 jaar oud. Enne, hij doet het nog steeds uitstekend.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Ik kan U niet helpen ik heb gewoon een brommerken van Honda een Wallaro van 20 jaar oud. Enne, hij doet het nog steeds uitstekend.
      Haha
      Doe rustig verder perman
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Daar moest ik toch eerst even naar zoeken:

Ik heb dus geen THP motor...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Daar moest ik toch eerst even naar zoeken:

Ik heb dus geen THP motor...
          Ik moest niet zoeken

Maar ok Bart.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Sorry, ik weet bij God niet waar je het over hebt...maar is dit nu ook al kapot...man, man, man...miserie hé.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Men gaat meer en meer terug naar de Turbo motoren. BMW is hier uiteraard al een tijdje mee bezig. Hun nieuwe 4 cylinder motoren krijgen 2 turbo's. De nieuwe M3 zou er zelfs 3 of 4 krijgen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Men gaat meer en meer terug naar de Turbo motoren. BMW is hier uiteraard al een tijdje mee bezig. Hun nieuwe 4 cylinder motoren krijgen 2 turbo's. De nieuwe M3 zou er zelfs 3 of 4 krijgen.
                Zijn miserie-motoren.
                Maar Peugeot lost het op en op hun kosten natuurlijk.
                - distributieketting die 5 cm langer is geworden na 50.000 km.
                - na 30.000 km valt die zonder power > inhalen bij 80/uur kan niet.
                - verbruik van 1L olie op 1000 km.
                - de motor is zelf-vervuilend alhoewel die op normale benzine draait zegt Peugeot.

Eigenlijk ligt de fout in een te zwakke motor voor een te zwaar koetswerk of te zware auto.
                En om te voldoen aan de milieunormen neemt men dus een lichte motor en bouwt
                daarrond van alles rond om te voldoen aan die normen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Sorry, ik weet bij God niet waar je het over hebt...maar is dit nu ook al kapot...man, man, man...miserie hé.
                  Neen neen. Ik rijd Toyota.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Een benzinemotor met een turbo is altijd delicater dan eentje die zelf de lucht moet binnenzuigen.

Als die geen "power" meer geeft, dan is er meestal een defect aan de turbo, en dat zijn altijd serieuze kosten.

Bij een turbodiesel kan de turbo ook defect raken, maar dat komt in verhouding minder snel voor dan bij een benzinemotor met turbo.

Het lijkt altijd heel mooi als je zo'n ding koopt, maar ze zeggen dat er allemaal niet bij als je de aankoopbon ontertekent...
                    Ze hebben het alleen over een groter vermogen, en een iets lager verbruik ten opzichte van een gewone benzinemotor die even veel kracht kan leveren.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ze hebben het alleen over een groter vermogen, en een iets lager verbruik ten opzichte van een gewone benzinemotor die even veel kracht kan leveren.
                      Lager verbruik zal ook wel aan de basis liggen van het feit dat de toekomstige BMW M3 motor terug een 6-cylinder wordt met multiturbo ipv de huidige atmosferische 8-cylinder motor. Het co2 gehalte terugdringen zal ook moeten, anders worden dergelijke wagens zeker niet meer verkocht. We kennen ondertussen allemaal het verhaal van de VAA-belasting (voordeel alle aard bedrijfswagens) waardoor bedrijven vele van die wagens nu dumpen omwille van de zeer hoge taxatie die ook rekening houdt met de co2 uitstoot.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                      X