Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ubuntu op de laptop !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ubuntu op de laptop !

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Nete krjgt het toch maar altijd voor mekaar of het nu Ubuntu is of Windows
    Bedankt voor de hint. Uw technische uitleg is goud waard.

Ik durf hier tenminste de (zeldzame) probleempjes die ik tegenkom te posten in de hoop dat er een oplossing aangereikt wordt.

Dus, als Ubuntu de webcam van mijn netbook niet herkent is dat mijn fout.
    Als er een bug bekend is (heb ik opgezocht en zelf gevonden ) inzake het niet werken van de interne micro in Ubuntu is dat toch mijn fout als hij inderdaad niet werkt.

Als in Windows 8 de webcam correct geïnstalleerd is (vertelt device manager mij), maar als hij in skype een melding geeft dat hij niet kan starten (omdat hij zogezegd in gebruik is), is dat natuurlijk ook mijn fout.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dat alles jouw fout is jouw interpretatie, dat jij hier meermaals (zeldzaam?) met allerlei "PC-not-me-related" problemen opduikt in Chit Chat een feit.

Ik hoop dat de link die ik gaf alleszins nuttig was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik heb deze week mijn oude laptop vervangen door een nieuw en performant exemplaar maar aangezien de oude nog niet echt defect was, heb ik deze op Ubuntu laten werken.

Voor mij is dit iets nieuw, dus hoor ik graag reactie van forumleden die ook deze tour zijn opgegaan.

Fijne groetjes
        Jeff C.

Hier draait Mint 11 op een 7 jaar oude Acer Aspire 9502 met 1 GB geheugen probleemloos.
        En Xubuntu 11.10 op een 8 jaar oude Acer TM 292 met 512 MB en Intel Graphics.
        In beide gevallen "out of the box" (maar geen webcam aanwezig )

Comment

Draai zelf nu ook al een tijdje op Ubuntu (nu ja, mijn laptops). Eerste keer was bij mij ook omdat ik een oude laptop had, die heel langzaam werd. Ik wilde alles herinstalleren, maar had geen windows cd, dus besloot ik om Ubuntu te proberen (op aanraden van moeder). Zo tevreden van dat toen laptop uiteindelijk werd vervangen ik het ook op mijn nieuwe zette. De nieuwe heeft echter wel een dual boot. Ik gebruik de windows bijna nooit, maar kan soms wel handig zijn om externe hardware (vb MP3 speler etc) op aan te sluiten, of voor bepaalde programma's. Dat is dan ook het grote nadeel van Ubuntu.

Mijn laptop heeft Skype erop staan, geen problemen met camera en microfoon. Wel soms wat trage internetverbinding, maar zal niet helemaal aan laptop liggen (hoewel WIFI vaak tragere resultaten geeft dan bij andere mensen met zelfde verbinding, heb ik de indruk).
          Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godiva Bekijk bericht
            (hoewel WIFI vaak tragere resultaten geeft dan bij andere mensen met zelfde verbinding, heb ik de indruk).
            Bij mij draait alle hardware beter onder Linux. Vooral Wifi.
            En onder Linux kan mijn card reader wel 8GB SD vinden en lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Bij mij draait alle hardware beter onder Linux. Vooral Wifi.
              Ik steek het ook niet op Linux. Kan evengoed aan laptop liggen...
              Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godiva Bekijk bericht
                Ik steek het ook niet op Linux. Kan evengoed aan laptop liggen...
                Nee hoor, dat bv. een ingebouwde webcam het niet doet is enkel te wijten aan de gebruiker die er voor zit. Die camera oordeelt: te lelijk, dus niet tonen.
                Last edited by nete; 6 maart 2012, 09:55.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ahaa !!

Comment

Working...
                  X