Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Detailing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Detailing

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    er zijn er veel die niet weten hoe het hoort...

    na een volledige auto te kleien, ga je toch wat moeten polieren.
    sommige vervuilingen krijg je niet van een auto door 'gewoon' te wassen.
    daarvoor moet je inderdaad beginnen kleien,
    klei maakt inderdaad krasjes bij,
    krasjes die je door te polieren weghaalt.
    naar dat polieren een glaze/sealant,
    en dan waxen...

    maar als je na stevig kleien gewoon gaat waxen,
    en nadien de wax nooit meer onderhouden...
    De klei die ik gebruik is een medium van Smart. Qua krassen zal dat wel tot een minimum herleid worden op voorwaarde dat je die regelmatig vervangt en zeker niet laat vallen. Maar toch, krasjes heb je altijd, maar bij het polieren vermoed ik dat ik mij kan beperken tot een milde cutting factor.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #47
      Re: Detailing

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik vermoed dat DAB een merk is van poliermachines. Mijn normale leverancier heeft de Dual action van Chemical Guys. Zou daar qua kwaliteit een verschil opzitten. Ik zie dat zijn machine er één is van 850 Watt. Voor de rest zie ik weinig verschil.
      Ik zie ook dat er naast de verschillende gradaties van correctie factor, pads zijn met wafelstructuur en zonder. Is er een reden van de wafelstructuur. De ene structuur beter dan de andere?
      DAP = Dual Action Polisher
      ik durf gokken dat die machines uit zo goed als dezelfde fabriek komen

      alleszins,
      elke pad heeft een cutting factor en die is uiterst belangrijk,
      (het heeft bv weinig zin om een lichte cutting pad te gebruiken met een sterke polish (bv ssr 3) ).

      de structuur, kan verschillende werkingen hebben:
      -> beter de polish vloeistof op houden,
      -> beter de contouren van de wagen volgens (als hij bv meer "lamellen" heeft)
      -> groffer polijsten.

      is allemaal ook afhankelijk van type pad tot type pad...
      voor zoiets raad ik aan om raad te vragen bij de echte pro's (carclean of waxit, beiden hebben mij enorm vooruit geholpen, waxit heeft verschillende mails van mij beantwoord en mij zo specifiek voor mijn wagens op pad geholpen met de pads )
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #48
        Re: Detailing

        Ik zou je wel aanraden als beginner een DA Dual Action te kopen en geen die alleen rond draait als een haakse slijper, een Rotary noemen ze dat want daar zit je zo mee door de lak, das voor ervaren mensen.
        Zelf heb ik er ook nog geen gekocht hoor maar als ik er een koop zal het een Dap 500 of 900 zijn in de Dual action uitvoering, de pads daar zijn fijne en groffe in en ook kleine en grote daar heb ik nog geen enkele ervaring mee en dan heb je nog de talrijke spulletjes die je daarop moet gebruiken.
        Iemand met detailer ervaring of een dealer in die spullen zal je wel kunnen helpen bij wat je best koopt want ook de hardheid van de verf speelt een rol.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #49
          Re: Detailing

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          DAP = Dual Action Polisher
          ik durf gokken dat die machines uit zo goed als dezelfde fabriek komen
          Inderdaad, heb ik ondertussen vernomen van mijn leverancier. DAB, Chemical Guys, DAS, worden allen in dezelfde fabriek in Azië gemaakt. Kunnen private label worden aangekocht. Alleen de kleur van de kappen verschillen soms wat.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #50
            Re: Detailing

            Nog een mooie tutorial voor diegenen die zich zouden willen laten verleiden :

            http://forum.carclean.nl/cc_postst59...DAP500900.aspx
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: Detailing

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Ik zou je wel aanraden als beginner een DA Dual Action te kopen en geen die alleen rond draait als een haakse slijper, een Rotary noemen ze dat want daar zit je zo mee door de lak, das voor ervaren mensen.
              Zelf heb ik er ook nog geen gekocht hoor maar als ik er een koop zal het een Dap 500 of 900 zijn in de Dual action uitvoering, de pads daar zijn fijne en groffe in en ook kleine en grote daar heb ik nog geen enkele ervaring mee en dan heb je nog de talrijke spulletjes die je daarop moet gebruiken.
              Iemand met detailer ervaring of een dealer in die spullen zal je wel kunnen helpen bij wat je best koopt want ook de hardheid van de verf speelt een rol.
              Nu, er moet ook niet in overdreven worden, een Dual Action Polisher is natuurlijk foolproof (heb tijdje geleden test gezien, waar iemand met al zijn gewicht vrij lang op 1 plek blijf polishen... en lak was nog steeds intact)... Maar een rotary is geen gasbrander he,
              als je daarmee het gewone buffering patroon aanhoudt en niet op 1 plaats blijft hangen is die gewoon beter als een dap...

              nu voor het te leren is een dap (dual action polisher) iets aangenamer,
              alhoewel ik het nog steeds enorm irritant vind, hoe dat ding ligt te trillen in je handen
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #52
                Re: Detailing

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                nu voor het te leren is een dap (dual action polisher) iets aangenamer,
                alhoewel ik het nog steeds enorm irritant vind, hoe dat ding ligt te trillen in je handen
                Is het niet door het gebruik van de grotere pads van 6.5" dat de plaat teveel gaat trillen? Mijn leverancier raadt mij aan met pads van 5.5" te werken juist omwille van de grotere uitslag die het trillen veroorzaakt en het werk dan minder aangenaam maakt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #53
                  Re: Detailing

                  Ik werk ook het liefste met 5.5 pads 6.5 vind ik zo groot op een Dual action machine

                  Enero, wie is je leverancier?

                  Grtz
                  Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen

                  Comment


                  • #54
                    Re: Detailing

                    Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
                    Ik werk ook het liefste met 5.5 pads 6.5 vind ik zo groot op een Dual action machine

                    Enero, wie is je leverancier?

                    Grtz
                    Custom Car Cleaning. Is gevestigd in de streek van Maastricht. Geeft zeer goeie feed back. Alle vragen worden in de kortste keren beantwoord. Zeer correcte prijzen en de verzendingen gebeuren zeer vlug en perfect. Geeft zeer eerlijke informatie.
                    Ben er dus heel tevreden over.
                    Last edited by enero; 7 maart 2012, 21:35.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #55
                      Re: Detailing

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Custom Car Cleaning. Is gevestigd in de streek van Maastricht. Geeft zeer goeie feed back. Alle vragen worden in de kortste keren beantwoord. Zeer correcte prijzen en de verzendingen gebeuren zeer vlug en perfect. Geeft zeer eerlijke informatie.
                      Ben er dus heel tevreden over.
                      Yup yup, weet wie je bedoelt

                      Ik rij met dezelfde wagen als hij
                      Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen

                      Comment


                      • #56
                        Re: Detailing

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Het bedrijfje wax-it ken ik persoonlijk. Maar na een paar minder goeie ervaringen ben ik overgestapt naar Custom Car Cleaning. Ligt in de streek van Maastricht en daar ben ik zeer tevreden over. Ik koop daar al mijn producten en detail mijn wagen helemaal zelf. Dit vraagt wat studie en de prijs van een beginnerspakket is toch al een paar honderd euros.

                        Voor zo'n behandeling ben je dus al een dagje bezig en je moet er dan nog de wielen, wielkassen en eventueel interieur bijtellen.
                        En als je dat allemaal niet ziet zitten kan je bij een specialist gaan. Bij Wax-it weet ik dat ze ongeveer 50€ per uur rekenen. Maar dat is dus gevaarlijk, want ze kunnen maar bij benadering zeggen hoelang ze aan je wagen gaan werken. Uit ervaring weet ik, ben al verschillende keren in de zaak geweest en ken trouwens de baas, dat dit soms kan uitlopen tot nodeloze tijd omdat men daar ook nog producten verkoopt en soms met klanten aan de praat gaat terwijl ze dan niet met je wagen verder gaan. Ze beweren dat ze die tijd ervan aftrekken, maar dat is moeilijk te achterhalen.
                        Persoonlijk heb ik dan wat meer vertrouwen in Custom Car Cleaning.
                        Dergelijke goeie bedrijven zijn eerder schaars in het land. Het loont dus wel de moeite zijn tijd eruit te trekken en een goeie te kiezen. Dat loont op lange termijn.
                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Wax-it was de eerst autodetail zaak die ik heb leren kennen. Doet in derdaad heel veel om de klanten aan te trekken en heeft ook het laatste jaar heel wat geïnvesteerd in eigen bedrijf. Een nadeel is dat ze nogal eens willen veranderen van producten. Wat vandaag in de hemel wordt geprezen wordt het jaar nadien soms uit hun gamma weggenomen en dit heeft nogal eens te maken met de quota die ze niet halen.
                        Verder heb ik daar momenteel een probleem met 2 wollen washmitts die na 3à4 maanden scheuren. Na dit te hebben gemeld met de eigenaar heeft hij de zaak proberen te omlzeilen met het excuus dat er wel eens een fabricagefout kan aanwezig zijn. Maar twee stuks vind ik wel een beetje veel, vooral voor de prijs dat die dingen kosten. Van vervanging van het product doen ze dan weer moeilijker. Dit heb ik dus niet voor met Caustom Car Cleaning. Als er iets fout loopt wordt die zonder discussie vervangen.
                        En om op je vraag van ervaring te komen. Ik ben nu reeds 3 jaar wekelijks bezig met het detailen. Heb dus al heel wat ervaring met zowel de handelingen als met de producten.
                        Hallo iedereen. Ik ben dus Bert van de firma WAX-IT. Ik ben hier al 5 jaar lid en ben daarnet toevallig op dit topic gestoten.

                        Ik had graag even gereageerd op bovenstaande omdat ik het spijtig vind dat er negatieve (naar mijn mening) commentaar te lezen is over mijn zaak. Wij doen namelijk ons uiterste best om een uitmuntende klantenservice aan te bieden zodat we tot een 100% klantentevredenheid kunnen komen !

                        Eerst en vooral zou ik het verhaal van de washmitts willen aanhalen.
                        Enero is al enkele jaren klant bij ons en ik hoop dat hij kan bevestigen dat wij hem steeds op de best mogelijk manier hebben geholpen in zijn keuze van de juiste producten.
                        Het is echter fout gelopen bij het falen van de sheepskin washmitts. Deze variant van de mitts is gemaakt uit een natuurlijk product en is dus erg slijtgevoelig. Op onze website geven we mee dat deze een gemiddelde levenduur hebben van 6 maanden alsook hoe je die best kan onderhouden.
                        We hebben van ongeveer 1% van de washmitts de melding gekregen dat ze vroegtijdig faalden. In de meeste gevallen bleek dit om een verkeerd onderhoud te gaan, onze leverancier hield dan ook het been stijf en wou hier niet in tussenkomen door deze te vervangen. Wij als WAX-IT stellen echter andere eisen op het vlak van klantentevredenheid en hebben aangeboden elke washmitt die gefaald heeft gratis te vervangen. Ook enero heeft dit aanbod ontvangen de mitt om te kunnen ruilen of een alternatief te kiezen. Enero is tot onze grote spijt niet ingegaan op ons aanbod ...

                        Bovendien hebben we de verkoop van die washmitts nu stopgezet gezien de problemen (al dan niet door de gebruiker zelf veroorzaakt) die zich ermee voordeden niet representatief waren voor de kwaliteit die WAX-IT nastreeft.
                        We zijn nu al een half jaar aan het testen met nieuwe sheepskin washmitts om een mitt te vinden die veel onderhoudsvriendelijker is alsook de uitstekende kwaliteit biedt. We hebben deze ondertussen gevonden en deze is sinds vorige week te vinden in onze webshop. Deze mitt is door ons de laatste maanden misbruikt geweest en is nog steeds in acceptabele staat. We hopen hiermee het probleem met de vorige washmitts te vermijden.


                        Om dan nog even terug te komen op de prijspolitiek. Wat enero zegt over onze tijdsbesteding klopt niet helemaal.
                        Wij hanteren idd een uurtarief maar wij gaan op geen enkel moment de tijd die we spenderen in de shop aanrekenen aan onze klanten die een behandeling laten uitvoeren !!!

                        Iedereen die hier reeds een offerte heeft aangevraagd kan hetvolgende bevestigen.
                        De offerte wordt opgesteld op maat van de klant. We hebben geïnvesteerd in een uitgebreid IT systeem op maat om zo aan de specifieke eisen van onze klanten te voldoen. Dit stelt ons in staat op een transparante en eerlijke manier een prijs op te maken in samenspraak met de klant.
                        Elk deel van de behandeling wordt opgesplitst tot een zo klein mogelijke deelstapje (van het wassen, waxen tot het dressen van de rubbers). Dit deelstapje voorzien we dan van zowel een tijdkost (op basis van onze uurprijs) alsook van productkost. (bvb dressen van de rubbers neemt 0,50u in beslag en heeft een productkost van bvb €10)
                        Alle deelstapjes samen vormen dan de totale behandeling met een totale uurprijs en productprijs.
                        In ons systeem zitten uiteraard presets per type wagen en gekozen afwerking om het geheel wat vlotter te laten verlopen. Maar we kunnen dus met de tijdsbesteding gaan spelen op basis van de wensen van de klant en de staat waarin de wagen zich bevindt.
                        Op basis hiervan wordt een totaalprijs aan de klant voorgesteld en die prijs wordt ook gerespecteerd !


                        Dan nog even terugkomen op de wijziging in ons productengamma. Enero gebruikte voorheen blackfire tot grote tevredenheid. Spijtiggenoeg is de producent van Blackfire (die ook Eimann produceerde) in de US over de kop gegaan. Daardoor konden wij dus deze producten niet meer aankopen aangezien ze niet meer gemaakt werden. Na 6 maanden werd de productnaam en de bijhorende rechten verkocht aan een andere grote speler in de US. Deze heeft de naam behouden maar heeft zijn eigen producten gebruik als inhoud. De producten zijn dus totaal niet meer dezelfde als de blackfire producten van voorheen. Wij hebben er dan voor gekozen niet opnieuw deze andere (naar ons mening inferieure) producten te verdelen.
                        Aangezien de producten dus niet meer geproduceerd werden hebben wij dus ook het merk moeten stop zetten, dit tot onze grote spijt want het waren echt schitterende producten. Dit heeft dus niets met quota te maken ! Ik weet niet waar dit idee vandaan zou kunnen komen...


                        Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid geschept heb in deze situatie. Zoals voorheen aangehaald streven wij naar een 100% klantentevredenheid, spijtiggenoeg is enero hier een uitzondering op.
                        Bij deze willen wij enero melden dat ons aanbod ivm de washmitts nog steeds geldig is en dat we hem met veel plezier onze nieuwe washmitt willen aanbieden ter vervanging !

                        Als jullie vragen of opmerkingen hebben dan horen wij het graag !
                        Last edited by himpe; 8 september 2012, 14:15.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Detailing

                          Wat ik me hierbij afvraag is of al die mannen die zo fanatiek hun wagen poetsen ook zo fanatiek hun vrouw het werk uit handen nemen in huis.....en of ze dan ook even enthousiast kunnen doen over de productjes die ze daarbij dan gebruiken .

                          PS: persoonlijk gebruik ik de redelijk goedkope kids-o-matic om mijn wagen te poetsen.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Detailing

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dekeuj Bekijk bericht
                            Wat ik me hierbij afvraag is of al die mannen die zo fanatiek hun wagen poetsen ook zo fanatiek hun vrouw het werk uit handen nemen in huis.....en of ze dan ook even enthousiast kunnen doen over de productjes die ze daarbij dan gebruiken .

                            PS: persoonlijk gebruik ik de redelijk goedkope kids-o-matic om mijn wagen te poetsen.
                            Mijn vrouw hoeft nooit de wagen te wassen, ik nooit het huis ... fair deal denk ik dan

                            Comment


                            • #59
                              Re: Detailing

                              Oorspronkelijk geplaatst door himpe Bekijk bericht
                              Mijn vrouw hoeft nooit de wagen te wassen, ik nooit het huis ... fair deal denk ik dan
                              Of je vrouw daar ook zo over denkt is natuurlijk een geheel andere vraag .


                              Okee, mijn opmerking drong misschien niet helemaal door. Laat ik het daarom trachten een beetje duidelijker te formuleren:

                              Mochten vrouwen hier op een identieke manier komen converseren over "house detailing" en de speciale technieken, toestellen, firma's en superdure top-of-the-range 'optimizing products' die ze gebruiken bij het maniakaal en "extreme cleanen" van hun huis dan zouden de schampere opmerkingen niet van de lucht zijn.
                              En mochten het mannen zijn die hier op een dergelijk enthousiaste manier hun huiselijke-kuisziekte-kennis kwamen uitwisselen dan zou er zelfs ronduit de spot mee gedreven worden vrees ik. Er zou op zijn minst toch wel behoorlijk meewarig op gereageerd worden.
                              En dan wil ik er zelfs nog niet aan denken hoe men zou reageren mochten mannen (of vrouwen) hier op vergelijkbare wijze komen keuvelen over het peperduur en tijdrovend optutten en soigneren van hun hond....of zichzelf.

                              Elk het zijne natuurlijk maar op zich vind ik dit alles dus best wel grappig .
                              Last edited by Dekeuj; 8 september 2012, 23:09.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Detailing

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dekeuj Bekijk bericht
                                Of je vrouw daar ook zo over denkt is natuurlijk een geheel andere vraag
                                Himpe zijn vrouw denkt daar ook zo over, aangezien dit brood op de plank brengt en misschien wel meer. Zelf ben ik niet zo fanatiek. Voorlopig werd mijn wagen nog niet aan detailing onderworpen. Ik heb hem zelfs de afgelopen twee weken niet gewassen.

                                Of ik een firma al dan niet een firma kies, wordt niet beïnvloed door 1 slechte review op het internet. Anders is elk hotel slecht volgens tripadvisor Ik heb trouwens een Range Rover Evoque gekocht, de minst betrouwbare wagen volgens heel veel sites

                                Comment

                                Working...
                                X