Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook dat nog: printer overleden !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ook dat nog: printer overleden !

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Vind Canon een goed merk
    Mijn Pixma iP4000 doet het nog.
    Heeft wel een nukje: zegt soms dat de lade is gesloten en dat is niet waar, leugenaar
    Hij zou te repareren zijn op mijn kosten maar daar begin ik niet aan.

Dus de volgende wordt toch weer Canon.
    Ben jaren heel content geweest van mijn iP4000, maar sinds een tijdje heeft hij altijd dezelfde fout: "De papierlade is niet geopend."
    De lade is echter wel geopend en er zit zelfs voldoende papier in en de patronen zijn meer dan half vol.
    Al alle mogelijk onderhoud door de software laten doen maar niks verholpen.
    Nu heb ik een tweede gekocht de MG8150, niet alleen een prachtig toestel maar ook heel mooie afdrukken.

Grtz, RF

PS: IK gebruik ALTIJD de originele Canon inkten.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

@RF en hoe oud is je printer dan uiteindelijk geworden?

Ik herken het probleem: je krijgt een ogenschijnlijk simpele foutmelding, maar je kan die niet verhelpen en die krengen hebben meestal maximum ocharme 2 knopjes.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ben jaren heel content geweest van mijn iP4000, maar sinds een tijdje heeft hij altijd dezelfde fout: "De papierlade is niet geopend."
        De lade is echter wel geopend en er zit zelfs voldoende papier in en de patronen zijn meer dan half vol.
        Al alle mogelijk onderhoud door de software laten doen maar niks verholpen.
        Nu heb ik een tweede gekocht de MG8150, niet alleen een prachtig toestel maar ook heel mooie afdrukken.

Grtz, RF

PS: IK gebruik ALTIJD de originele Canon inkten.
        Voilà, dat is wat ik voorheb he.
        Niks aan te doen. Vond nergens een oplossing behalve dat de support van Canon me zei
        om de printer te laten nazien door hun.
        Maar ja, wat gat me dat kosten he.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik heb ook al printers gehad waar ik "braaf" de originele inkt in stak - DIE WAREN EVEN SNEL STUK !

Deze printer is 3 jaar en 4 maand meegegaan.
          Hij kostte ongeveer 80 euro.

Ik heb steeds inktcartridges van 2 euro gebruikt, dus ik denk dat dit zeker geen slechte oplossing is.

Ik weiger pertinent nog aan de inktmaffia te betalen !
          Aha ok en bedankt
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Update':

De printer die ik nu heb, heeft 6 cartridges, waarvan er 1 nog niet in KHL cartridge bestaat, maar WEL al voor het navul-systeem.

Ik heb deze keer dus inktflesjes gekocht.

Enfin, de printer werkt al wireless van op al mijn computers, ook van op de iMac van de dochter. Nu nog de airprint doen werken en we zijn weer vertrokken met een nieuwe zwarte doos

Comment

Yihaa, en de airPrint werkt ook ! ! ! :

Heb wel eerst een nieuwe firmware op de printer moeten zetten....pffff...konden ze hem nu niet van de eerste keer "goed" verkopen ????

Soet werkt ....van op de iPhone, iPod, iPads.....was werkelijk een stukje gebak !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                @RF en hoe oud is je printer dan uiteindelijk geworden?

Ik herken het probleem: je krijgt een ogenschijnlijk simpele foutmelding, maar je kan die niet verhelpen en die krengen hebben meestal maximum ocharme 2 knopjes.
                Sorry voor het late antwoord.
                Ik schat dat die printer kuren begon te krijgen na een drietal jaren.
                Een vriend van mij kocht dezelfde enkele weken later en die werkt bij hem nog steeds uitstekend.
                Bij mij begon het met af en toe horizontale lijnen bij het afprinten van foto's op A4 formaat.
                Daarna die foutmelding van de lade, ook af en toe in het begin.
                En plots vertikte die nog te werken, die fout bleef constant (enige constante bij Canon?).
                Ik weet niet meer hoeveel hij mij gekost heeft, maar ik veronderstel dat als je die ter herstelling bij Canon of uw computer boer aanbied, de herstelling een veelvoud zal zijn van een nieuwe printer.
                Dus naar het stort ermee en een nieuwe aanschaffen dacht ik maar.
                Ondertussen heb ik een nieuwe en die iP4000 staat hier nog altijd, heimelijk hoop ik dat die z'n tweede adem terug vindt.
                Als die MG8150 binnen het jaar ook kuren krijgt is het voor mij ook amen en uit wat Canon betreft.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Sorry voor het late antwoord.
                  Ik schat dat die printer kuren begon te krijgen na een drietal jaren.
                  Een vriend van mij kocht dezelfde enkele weken later en die werkt bij hem nog steeds uitstekend.
                  Bij mij begon het met af en toe horizontale lijnen bij het afprinten van foto's op A4 formaat.
                  Daarna die foutmelding van de lade, ook af en toe in het begin.
                  En plots vertikte die nog te werken, die fout bleef constant (enige constante bij Canon?).
                  Ik weet niet meer hoeveel hij mij gekost heeft, maar ik veronderstel dat als je die ter herstelling bij Canon of uw computer boer aanbied, de herstelling een veelvoud zal zijn van een nieuwe printer.
                  Dus naar het stort ermee en een nieuwe aanschaffen dacht ik maar.
                  Ondertussen heb ik een nieuwe en die iP4000 staat hier nog altijd, heimelijk hoop ik dat die z'n tweede adem terug vindt.
                  Als die MG8150 binnen het jaar ook kuren krijgt is het voor mij ook amen en uit wat Canon betreft.

Grtz, RF
                  Wel een redelijk dure printer maar verder wel een compleet toestel.
                  Ik moet wel zeggen dat ik niet veel print en ik zou er ook maar een max. van 200€ aan uitgeven.
                  Het is meestal voor eigen gebruik maar ik kan wel mijn eigen printerprofiel aanmaken
                  met de ColorMunki.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Wel een redelijk dure printer maar verder wel een compleet toestel.
                    Inderdaad Theo, maar de prestaties mogen gezien worden hoor.
                    Het is bovendien veel meer dan een printer.
                    Ik moet nogal veel kopies maken en documenten inscannen.
                    Ben er, tot nu toe toch, heel tevreden mee. Enig nadeel, het is wel een serieus bakske op mijn bureau.

Grtz, RF

Comment

Inderdaad Theo, maar de prestaties mogen gezien worden hoor.
                      Het is bovendien veel meer dan een printer.
                      Ik moet nogal veel kopies maken en documenten inscannen.
                      Ben er, tot nu toe toch, heel tevreden mee. Enig nadeel, het is wel een serieus bakske op mijn bureau.

Grtz, RF
                      Pakt allemaal zoveel plaats in...
                      Ik zit daar ook mee. 't Is hier precies meer een bureau dan een living.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik heb zelf een Xerox Phaser kleurenlaserprinter. Niet veel voor betaald, ookal is het eigenlijk een duur ding. (eens een mooie aanbieding geweest bij iBood). Geen wifi, maar een netwerkaansluiting is er wel (wordt ook gebruik van gemaakt natuurlijk)
                        Er zit ook een module in die dubbelzijdige bedrukking mogelijk maakt.

Het nadeel zijn de toners: 4 stuks (CMYK) en 80 euro per stuk, maar gelukkig gaan ze lang mee.

Prachtige afdrukken ook, maar ook niet geschikt voor fotopapier. Foto's bestel ik online.
                        Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Tja, ik wil af en toe zelf nog eens wat mooie foto's kunnen afdrukken, dus dan kan je bijna niet buiten inkjet.

En hoe snel ze ook stuk gaan, Canon maakt schitterende prints, heb even getwijfeld over Brother, maar die krijgt in alle reviews toch slechte punten inzake foto's maken.

Dus ik vind in feite 100 euro al ruim genoeg, maar ik wilde wuif en AirPrint, dus het is iets meer geworden.

Maar 200 is dan ook het absolute maximum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                            Het nadeel zijn de toners: 4 stuks (CMYK) en 80 euro per stuk, maar gelukkig gaan ze lang mee.
                            Klopt, dit zijn de killers. Een mooie goedkope printer, zijn de cartridges/toner alleen ongelooflijk duur. Hangt ook sterk vanaf waar je je inkt koopt. De een heeft goedkoop inkt dan de ander.

Met Xerox valt het nog wel mee trouwens, heb zelf sinds kort een Xerox Phaser 6140. Origineel zijn de toners idd €80 per stuk, huismerk toner is €25. Scheelt toch wel

Comment

De Canon MG8150 staat nu bij Pixmania aan 249 euro.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Vind Canon een goed merk
                                Mijn Pixma iP4000 doet het nog.
                                Heeft wel een nukje: zegt soms dat de lade is gesloten en dat is niet waar, leugenaar
                                Hij zou te repareren zijn op mijn kosten maar daar begin ik niet aan.

Dus de volgende wordt toch weer Canon.
                                Het nukje is opgelost!
                                Na heel lang zoeken is een reset van de iP4000 nodig...

How To Reset Canon Printer IP2000, IP3000, IP4000, IP5000, IP6000, I6100, I6500

Manual reset for Canon IP2000 IP 3000 IP4000 IP5000 IP6000, I6100, I6500

Turn off the printer

Press and hold RESUME button

Press and hold POWER button

Release RESUME button ( don't release POWER button )

Press RESUME button 2 times

Head will move and the light is not blinking

Press RESUME button 3 times

Turn off the printer by pressing the power button. If no off press the power button until the printer is off

Your Printer should respond as normal

Manual reset for Canon IP2000 IP 3000 IP4000 IP5000 IP6000, I6100, I6500 Turn off the printer Press and hold RESUME button Press and hold P...
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X