Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Loslopende honden in natuurgebieden

Een goede Golden Retriever is een uitstekende hond : intelligent, will to please, zachtaardig, goed met kinderen en andere honden ...

Je moet wel goed zoeken naar een gezonde hond met een goed karakter, bij een betrouwbare fokker.

De GR is de hond met de meeste erfelijke ziektes ... Ook heeft er een tijdje erfelijke aggressie geweest, maar dat is eruit gefokt in goeie lijnen.

Een goeie GR kost wel 1000 euro bij een goeie fokker.

Ze hebben wel veel beweging nodig en mentale inspanning, bv hondenschool. En het is ook niet zo dat ze alles 'vanzelf' leren.

Een hond uit 'showlijnen' is wel rustiger dan eentje uit jachtlijnen.

Die van t onderwijs zijn wel veel thuis he .
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Een goede Golden Retriever is een uitstekende hond : intelligent, will to please, zachtaardig, goed met kinderen en andere honden ...

Je moet wel goed zoeken naar een gezonde hond met een goed karakter, bij een betrouwbare fokker.

De GR is de hond met de meeste erfelijke ziektes ... Ook heeft er een tijdje erfelijke aggressie geweest, maar dat is eruit gefokt in goeie lijnen.

Een goeie GR kost wel 1000 euro bij een goeie fokker.

Ze hebben wel veel beweging nodig en mentale inspanning, bv hondenschool. En het is ook niet zo dat ze alles 'vanzelf' leren.

Een hond uit 'showlijnen' is wel rustiger dan eentje uit jachtlijnen.

Die van t onderwijs zijn wel veel thuis he .
      Veel thuis, maar veel thuis werk ook (cursussen schrijven, verbeterwerk, uitstappen organiseren).
      Maar inderdaad, iets meer thuis als volwaardige werkuren

De prijs van de GR nemen we erbij... we willen een volwaardige en geen "mengsel"...

hondenschool komt er zowiezo bij en beweging... zodra hij er is, sta ik uurtje vroeger op... Ik weet welke opofferingen ik moet maken... maar de liefde die je van zo'n loebas terug krijgt....
      We weten ook al heel wat locaties... waar honden meer als welkom zijn... dus we zullen wel moeten proberen om de GR gewoon te maken aan autorijden (alleh, ik zal het rijden dan wel doen )

Ach opofferingen maken voor wat hondenliefde... 't kan niet beter zijn...

Qua ziektes heeft de GR idd last gehad, vooral door té veel gefokt te worden,
      is nooit goed voor een ras natuurlijk... Dit hopen wij te "omzeilen" door bij een "goede" fokker terecht te komen...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Veel thuis, maar veel thuis werk ook (cursussen schrijven, verbeterwerk, uitstappen organiseren).
        Maar inderdaad, iets meer thuis als volwaardige werkuren

De prijs van de GR nemen we erbij... we willen een volwaardige en geen "mengsel"...

hondenschool komt er zowiezo bij en beweging... zodra hij er is, sta ik uurtje vroeger op... Ik weet welke opofferingen ik moet maken... maar de liefde die je van zo'n loebas terug krijgt....
        We weten ook al heel wat locaties... waar honden meer als welkom zijn... dus we zullen wel moeten proberen om de GR gewoon te maken aan autorijden (alleh, ik zal het rijden dan wel doen )

Ach opofferingen maken voor wat hondenliefde... 't kan niet beter zijn...

Qua ziektes heeft de GR idd last gehad, vooral door té veel gefokt te worden,
        is nooit goed voor een ras natuurlijk... Dit hopen wij te "omzeilen" door bij een "goede" fokker terecht te komen...
        Een GR was hier ook de enige optie naast een Malamute.
        Na me wat ingelezen te hebben in de kweekgeschiedenis is de derde optie (Siberian Husky) afgevallen.

Comment

De hondjes zijn er nog
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ach ja , loslopende honden...Als jogger kan ik er een boek over schrijven. Ook al een keer gebeten geweest ( door een nijdig Schnauzerke, heel laf, dat draait rondom je heen en bijt dan in je kuit ). Heeft de eigenaar geld gekost.
            Laatst nog hier in een van die boomrijke dreven in Kapellen, komt er plots een pitbull op mij af gelopen. Een pitbull dat is onmiddellijk stoppen, als zo'n beest doorbijt in je been hoef je nooit meer te gaan joggen. Toen ik dan stopte begon dat beest met zijn vette tong mijn been te likken. De eigenaar kwam op zijn dooie gemakje afgestapt. Ik zeg wel, kun je dat beest niet in toom houden? "Hij doet toch niks?" Ik zeg nee en dat slijm op mijn been dan? "Och pfff is dat nu zo erg?"
            Goed ik zet mij terug in beweging en gelijk loopt die pitbull met mij mee. 100, 200, 300meter en verder.Achter mij hoor ik de eigenaar: "Max, Max , hier!"
            Ik roep terug: "Hij luistert goed!"
            "Gaai moet aa bakkes ave" hoor ik nog in de verte, terwijl die sloeber van een hond naast mij blijft lopen, blij als hij is dat eens niet zijn dikbuikig baasje moet volgen.
            Moraal van het verhaal: een hond is net zo lastig als zijn baasje hem maakt.
            Persoonlijke voorkeur voor honden: ( hoewel ik er op dit moment geen heb, ben meer katmens dan hondmens) een Groenendaeler of een Saarloos wolfshond
            Veel hondenrassen vind ik eerlijk gezegd ongelooflijke misbaksels

Walter
            D850

Comment

amai , wat voor zure mensen bestaan er , dat daar nog geen spray of zo iets voor is uitgevonden !
              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Groot gelijk Walter.
                Laat ze maar zagen over zure mensen.
                Ieder mag zijn mening hebben en zijn gedacht zeggen.

Wat ik ook al heb meegemaakt:
                Dat ik op het Schoonselhof (begraafplaats Antwerpen) ga wandelen, om wat foto's te nemen.
                En dat ik daar doodleuk mensen hun hond zie uitlaten
                Gewoon degoutant egoïstisch!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Helaas vind je dit soort mensen overal... en daarom niet noodzakelijk in gezelschap van een hond. Dit is gewoon een menselijk trekje...
                  Jean Pierre.

Comment

.........
                    _________

Dat ik op het Schoonselhof (begraafplaats Antwerpen) ga wandelen, om wat foto's te nemen.
                    en die hondenliefhebber dacht; wat moet die gozer nou hier op het kerkhof met en fototoestel..?
                    heeft hij dan helemaal geen respect voor de doden..!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Groot gelijk Walter.
                      Laat ze maar zagen over zure mensen.

Tja de omgedraaide wereld hé, je bent een zuurzak omdat je niet wilt gebeten worden?!

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Tja de omgedraaide wereld hé, je bent een zuurzak omdat je niet wilt gebeten worden?!

Walter
                        Het is zeker niet de omgedraaide wereld hoor... en je hoort niet gebeten te worden. Iedereen die zich een hondenliefhebber noemt en die een beetje verstand heeft zal er ten alle tijde voor zorgen dat zijn hond niemand lastig valt. Maar zoals ik al zei... je hebt alle soorten mensen, dus ook onder hondenliefhebbers heb je er die met niets of niemand rekening houden.
                        Jean Pierre.

Comment

Gisteren nog een aanvaring gehad met een wielerterrorist omdat ik op t fietspad stond om foto's van een aalscholver te maken.

Hij dreigde er zelfs mee mijn materiaal te beschadigen !

Dat had zijn beste dag niet geweest !

Sinds wanneer gebruiken coureurs het fietspad ?

Ik vraag me af waar in Belgie er nog natuurgebieden zijn waar geen loslopende honden, ruiters, joggers, wandelaars met luidruchtige kinderen, mountainbikers, jagers, illegale motocrossers zijn ...

Idem met watergebieden : illegale vissers, jetskiers, Tom Boonen-adepten op de dijk etc ...

Nu ja, iedereen heeft zijn hobby en wil 'maximaal' genieten van 'zijn' natuur in t weekend. Dat begrijp ik wel.

Op een ander plekje waar dikwijls 50 aalscholvers zitten, zaten nu 2 illegale vissers, natuurlijk geen aalscholver te platen.

Ik heb ook al meegemaakt dat een kindje op mijn fotorugzak die op de grond lag, sprong ! Gelukkig zat er niks meer in. De vader vond dat wel normaal.

In sommige fotogidsen raden ze je aan om je schuiltent dagenlang op dezelfde plaats te laten staan vooraleer je er zelf je intrek in neemt. Als ik dat in de Hobokense Polders doe, is ze wel weg of in brand gestoken.

Ik zou al beter in Wit Rusland dierenfoto's gaan maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Gisteren nog een aanvaring gehad met een wielerterrorist.........

Ik zou al beter in Wit Rusland dierenfoto's gaan maken.
                            ..... zorgwekkende mensenrechtensituatie in Wit-Rusland, waar de laatste dictatuur in Europa heerst:
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ Johan,
                              misschien toch nog een beetje verdraagzaamheid?

je kan niet alles verbieden omdat jij jou hobby voor alles anders plaatst...
                              moeten de luidruchtige kinderen weer binnen gestoken worden, achter de televisie?
                              mountainbikers kunnen beter een home trainer kopen en binnen blijven,
                              motorcrossen kan je op een playstation waarschijnlijk ook wel,
                              honden in een klein hok steken,
                              paarden met de molensteen de schelde in,
                              en ga maar verder...

'k heb ook al verwijten van hobby-fotografen gehad hoor,
                              langs de schelde rijden en dan wat namen naar je kop krijgen om dat je tussen hem en zijn onderwerp fietste...
                              moet ik dan nu die fotograaf verwensen?

Dat kleine beetje verdraagzaamheid maakt de wereld net dat beetje "mooier",
                              de klacht van loslopende honden ga jij uitbreiden naar alles wat gebeurd?

Hoeveel plek nam jij op het fietspad in?
                              kon die man nog passeren, of werd hij gedwongen om af te stappen/graskant te rijden/whatever?

een fietspad.... dient natuurlijk om te fietsen...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Koeno, ik weet ook wel dat ik daar niet mocht staan, maar op dat vroege uur verwachtte ik geen fietsers.

En als je in extase bent en denkt 'de foto' te maken, heb je geen oog meer voor de wereld rondom je, wat eigenlijk best wel gevaarlijk kan zijn.

Die ene coureur was wel een moeilijke denk ik, 9 van de 10 coureurs zouden er niks van zeggen en gewoon rondrijden.

Coureurs zijn anderzijds ook niet bepaald de mensen die rekening houden met andere mensen. Een bel hebben ze bv al niet nodig hoewel het verplicht is.

Van ver roepen 'hey, opzij !!!' etc. Ze zouden eens een seconde kunnen verliezen.

Als ik met de asielhhonden ga wandelen, stuiven ze mij soms ook voorbij zonder te verwittigen, heel verschietachtig.

Ik bedoel maar dat iedereen 'optimaal' van zijn hobby en vrije tijd wil genieten en geen oog heeft voor de andere recreanten.

Comment

Working...
                                X