Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring + lichten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autokeuring + lichten

Als de lamp niet 100% in de houder zit, kan de afwijking best groot zijn. Nen toek op geven kan dat al oplossen
    Misschien dat er zo iets is misgelopen.

Comment

Controleer de autolichten
      Bij de controle van de lichten van je wagen zijn er 2 aandachtspunten. In de eerste plaats moeten alle lampen werken. Vergeet zeker niet op voorhand de remlichten, pinkers, mistlampen... te controleren. In de tweede plaats is het belangrijk dat je lichten op de juiste positie staan. Dat kan je zelf regelen; in de handleiding van je wagen vind je de richtlijnen.

bron: http://www.netonline.be/logistiek/detail.asp?id=909
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
        Controleer de autolichten
        .. In de tweede plaats is het belangrijk dat je lichten op de juiste positie staan. Dat kan je zelf regelen; in de handleiding van je wagen vind je de richtlijnen.
        en geen blok beton achterin je auto leggen tijdens de keuring.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eigenlijk vraag ik me stilletjes het volgende af:
          Die mannen worden in de keuring toch betaald om te werken, niet? Afgerond 8 uur, zoals iedereen vermoed ik.

Kan iemand ze dan eens duidelijk maken dat ze de tijd die ze nu bij mekaar staan te babbelen, misschien nuttiger/aangenamer/interessanter kunnen besteden door gewoon even de lichten te regelen als dat nodig blijkt. Oh Gottekes toch, één minuutje werk en je maakt er iemand gelukkig mee.
          Tenslotte gaat het toch om de verkeersveiligheid.

Comment

Wees blij dat je nooit met een auto die op LPG rijdt naar de keuring moet, dat is pas helemaal "van de pot gerukt".
            Aanbevolen werkwijze voor keuringscentrum Sint-Niklaas (voor andere centra kan ik geen advies geven, wegens geen ervaring)
            1/ rij op arm mengsel, is perfect voor auto en milieu ( uitstoot CO = NUL)
            2/ voor bezoek aan de keuring: laat afregelen op stoechiometrisch (anders keuren ze af omdat hun CO - meter NUL aanduidt, en dat weigeren ze te aanvaarden)
            3/ ga naar de keuring: alles OK.
            4/ terug naar de garage om weer armer af te regelen

iedereen blij en tevreden, behalve jijzelf, want twee bezoekjes aan de garage gebracht....

mvg
            Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              ......

Kan iemand ze dan eens duidelijk maken dat ze de tijd die ze nu bij mekaar staan te babbelen, misschien nuttiger/aangenamer/interessanter kunnen besteden....
              dat is overleggen, om er achter te komen hoe het aangenamer en goedkoper voor de klant kan worden.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Kan iemand ze dan eens duidelijk maken dat ze de tijd die ze nu bij mekaar staan te babbelen, misschien nuttiger/aangenamer/interessanter kunnen besteden door gewoon even de lichten te regelen als dat nodig blijkt.
                mogen ze niet, staat niet in hun functie-omschrijving...
                en binnen de kortste keren heb je anderen die dan gaan vragen of ze ook ff de remmen regelen enz...
                En op den duur klagen de garagisten dat de keuring hun werk afneemt.

Zie maar naar bijv. het leger dat indertijd ook aan miliciens gratis hun rijbewijs gaf en tegenwoordig kan je niet meer zomaar je militair rijbewijs omzetten naar een burger rijbewijs... na klachten van de rijscholen.
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
                  In de tijd dat ik op leercontract was in een garage ( St-Truiden )
                  , vroeg men altijd aan de mensen , waar ze naar de keuring gingen .
                  De meeste mensen gingen in Alken, en andere gingen naar Heers .
                  Dit werd gewoon gevraagd , omdat ze dan wisten hoe ze de lichten moesten afstellen.
                  als voorbeeld : in Heers moesten ze iets hoger staan , en in Alken iets lager , of andersom , dat weet ik niet meer juist
                  Ik wil maar zeggen , 2 maten en 2 gewichten op die keuring.
                  Vroeger als men een zwarte achterruit had , werd je wagen gewoonweg niet gekeurd in Heers , en ben jaren naar Tienen geweest , zelfs voor mijn zonneband was er in Tienen geen probleem.
                  Net terug van de garage en de keuring in Alken.
                  Alles = ok.

In de garage had men de instelling iets LAGER gezet
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik ben al twee jaar niet meer terug gemoeten voor de lichten. Ongelofelijk, want tot dan toe had ik altijd prijs.
                    In de Passat kan je ze trouwens elektrisch hoger en lager zetten, zelfs al rijdend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Ik ben al twee jaar niet meer terug gemoeten voor de lichten. Ongelofelijk, want tot dan toe had ik altijd prijs.
                      In de Passat kan je ze trouwens elektrisch hoger en lager zetten, zelfs al rijdend.
                      Dat kan je bij alle Duitse auto's (dacht zelfs dat het daar verplicht is). Maar je kan ze niet hoger zetten, alleen lager. De standaard stand, is dus de hoogste stand. De bedoeling daarvan is dat als je veel in je koffer hebt, je de lichten lager kan afstellen, zodat ze tegenliggers minder hinderen. Niet dat ik het zelf ooit al gebruikt heb...
                      Ik dacht dat die dure Xenon lichten zelfregelend zijn (ook verplicht).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Dat kan je bij alle Duitse auto's (dacht zelfs dat het daar verplicht is). Maar je kan ze niet hoger zetten, alleen lager. De bedoeling daarvan is dat als je veel in je koffer hebt, je de lichten lager kan afstellen, zodat ze tegenliggers minder hinderen. NIet dat ik het zelf ooit al gebruikt heb...
                        Mijn auto is van 2002.
                        En ik kan mijn lichten ook zelf instellen maar enkel met de hand.
                        Links op het dashbord is een draaiknop daarvoor.

Sinds 2010 (of was het nu 2008, sorry) moet die knop op 0 (NUL) staan bij de afstelling van de lichten.
                        Is duidelijk geafficheerd op de autokeuring.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Sinds 2010 (of was het nu 2008, sorry) moet die knop op 0 (NUL) staan bij de afstelling van de lichten.
                          Hoezo "bij de afstelling"? Ik laat ze niet meer afstellen, want dan kom ik niet door de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                            Heu waar staat dat na 4 Jaar het is wel voor 4 jaar wordt
                            Lees wat er hier boven staat dat is correct
                            Lees als een mens en niet als een robot ... dan versta je best wat er bedoeld wordt.
                            Maar als je de punt op de i wil zetten ... dan heb je wel gelijk natuurlijk.

Echter missen kan je niet veel ... je wordt uitgenodigd om te gaan met op het kaartje de uiterste datum.
                            Pas mocht er iets fout lopen met de uitnodiging (verloren in de post of zo), dan moet je uit eigen beweging het nodige doen.
                            Ook wordt bij de keuring de uiterste datum van geldigheid gemeld van het keuringsbewijs.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Dat kan je bij alle Duitse auto's (dacht zelfs dat het daar verplicht is).
                              .../...
                              Bij Xenon zijn zelfregelende lichten inderdaad verplicht maar dit systeem is niet enkel met Xenon verkrijgbaar.
                              Wagens genoeg waar zonder Xenon een zelfregelend systeem ingebouwd is.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Wat er ook van zij, die autokeuring is een gok- en een geldspel, een melkkoe, punt aan de lijn!

Comment

Working...
                                X