Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scarlet: ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• scarlet: ervaringen

Hoi,

Vroeger zat ik bij scarlet, ben daar weggegaan wegens modemproblemen allom.
    Ze kregen het gewoon niet in orde.
    Nu zit ik bij telenet met hd tv, telefonie en internet.
    Dit kost me ongeveer 20€ meer per maand dan de pack die je bij scarlet kan nemen
    waarbij alles ook incl zit (hd tv, telefonie en internet)

Maar........
    Is het een goede keuze om over te schakelen of zijn ze nog altijd zo ermbarmelijk zoals
    5jaar geleden ?
    Nu zitten ze blijkbaar op glasvezel,....
    Iemand ervaring met de stabiliteit van hun telefonienet en internet ? Snelheid? Kan je er ook een router opzetten om draadloos te surfen (en vaste connectie op je pc ondertussen? )

grtz
    G
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: scarlet: ervaringen

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Iemand ervaring met de stabiliteit van hun telefonienet en internet ? Snelheid?
    Hetzelfde dan bij BGC, het is hun netwerk.

Kan je er ook een router opzetten om draadloos te surfen (en vaste connectie op je pc ondertussen? )
    Geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Hoi,

Dit kost me ongeveer 20€ meer per maand dan de pack die je bij scarlet kan nemen

Maar........
      Is het een goede keuze om over te schakelen of zijn ze nog altijd zo ermbarmelijk zoals
      5jaar geleden ?
      Nu zitten ze blijkbaar op glasvezel,....
      Iemand ervaring met de stabiliteit van hun telefonienet en internet ? Snelheid? Kan je er ook een router opzetten om draadloos te surfen (en vaste connectie op je pc ondertussen? )

grtz
      G
      het installeren is nog steeds bagger door hun (toen toch), heb dat twee jaar terug dat pakket genomen door de goede prijs.had voordien scarlet one al jaren en daarvoor planetinternet
      in dat pakket zat installatie gratis, maar gratis is het verre van de onderdelen die ze gebruiken dienen wel betaalt te worden waaronder stopkontakt enz.. komt erop neer dat ze je een rekening voorschotelen van honderd euro maar na veel vijven en zessen hebben we dat in vermindering gekregen op het abonnement geld. voor de overzetting heeft dat een aantal maanden geduurd, afspraak gemaakt en niet komen opdagen hoort erbij.
      na veel gebeld te hebben alè pogingen ondernomen om op hun dienst binnen te geraken, en als je dan verbinding hebt kom je op een wachtlijst met als afwachting of er vandaag nog wel zou van gaan komen. het beste was dan tussen 8 en 8.30 in de voormiddag had je het meest kans om iemand aan de lijn te krijgen.
      waarschijnlijk draaide dat op 1 persoon.
      de dag dat de installatie plaatst vond werkte er niets omdat de installatie nog door belgacom moest geregeld worden een geluk dat we onze tv distributie nog niet opgezegd hadden of we zaten weken zonder tv.
      de (installatie is gedaan zonder testen) de dagen erna ging er nog niets van dit alles en begon de ellende om op hun dienst binnen te geraken weer.
      na een week hadden we internet maar geen telefoon (vermits deze ondertussen opgezegd was bij belgacom) noch tv en geluk dat we de kabel nog hadden. dit heeft weken geduurd eindelijk ook tv van hun maar nog geen foon.
      Weeral pogingen om hun dienst binnen te geraken tot op een zeker moment dat we te horen kregen dat alles zou moeten werken nadat we alles nagezien hadden op het instel scherm van de modem. en eens de modem terug herop te starten zou het moeten werken.
      een handleiding van hun fameuze modem was er niet bij en nergens op het net te vinden.
      tot ik zelf er mee begon de instellingen aan te passen van internet en foon, volgens hun werkte dit op de zelfde instelling en uitgang van de modem. terwijl er een aansluiting voorzien was aan de modem voor de telefoon die niet gebruikt werd.
      deze zo geconfigureerd dat deze wel signaal gaf op deze uitgang en foon erop aangesloten werkte deze nu ook.dus van een gratis installatie gesproken.
      nu twee jaar later werkt alles nog steeds goed op een paar verbrekingen van een paar minuten na.
      wat die glasvezel betreft, alles draait op de telefoonlijn van belgacom dus gewone vvt kabel.
      de modem is niet gratis en is voorzien om draadloos te surfen en 1 aansluiting voor vaste pc dit kan je verhelpen door er een hub aan te hangen.
      wat het tv abonnement betreft, is een abonnement van belgacom tv met digicorder of hoe het ook noemt die zij doorrekenen aan u.
      moest ik toen geweten hebben dat ik er zo veel miserie mee ging krijgen om het in werking te krijgen had ik het nooit genomen.
      enige tijd geleden heb ik ergens gelezen dat hun dienst zou verbeterd zijn maar dat kan ik niet bevestigen daar ik tot nu toe nog geen problemen gehad heb ermee.
      let wel op dat je telefoon aansluiting en tv zonder obstakels te bereiken zijn.

grts
      Last edited by korandoke; 10 februari 2012, 21:06.
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        in dat pakket zat installatie gratis, maar gratis is het verre van de onderdelen die ze gebruiken dienen wel betaalt te worden waaronder stopkontakt enz.. komt erop neer dat ze je een rekening voorschotelen van honderd euro
        Als ge ergens een auto koopt, denk je dan dat ze niettegenstaande de salonvoorwaarden ook gratis een oprit komen leggen aan uw voordeur?

Dat is zeer locatiegebonden, de ene heeft een heel stabiele connectie en de andere heeft niets anders dan connectieproblemen ... toch iets dat je via de kabel veel minder riskeert.
        Uw pakket is misschien iets duurder maar in principe is bij digitale tv de beeldkwaliteit ook beter, heb je geen inloggegevens voor internet en is de snelheid hoger (stabieler).
        Duurder is niet altijd het beste maar wat ben je met besparingen als je er miserie bij krijgt?
        Maar is in dat pack ook de prijs van de telefoonlijn inbegrepen?
        Last edited by VerSeg; 11 februari 2012, 00:32.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als ge ergens een auto koopt, denk je dan dat ze niettegenstaande de salonvoorwaarden ook gratis een oprit komen leggen aan uw voordeur?
          Ik denk dat ze die oprit wel gratis mogen leggen, als dat inbegrepen is in minstens een jaarcontract, maar ze moeten dan wel een serieuze winst nemen op de kinderkopkes. Je mag in Belgie namelijk niks materiaal zonder winst doorverkopen, he, als de solden gedaan is.
          Ik heb zelf ooit aangevochten dat er voor mijn gevelstenen 300% winst werd genomen, tegen daarbovenop dubbel de werkelijke oppervlakte. Volgens de expert van de rechtbank moest dat echter zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            als dit in het pakket zit dat aangeboden wordt waarom niet ?
            als je bij u nieuwe wagen, alu velgen krijgt ga je er van uit dat die velgen er ook op staan of niet.

@poza, het ging niet om materiaal, maar wel om de installatie te plaatsen dat het werkte.

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

al vele jaren klant bij Scarlet, van voor de overname door Belgacom.
              tevreden ervan.
              zelden eens een connectieprobleem, maar ik neem aan dat je dat bij elke provider wel eens hebt.
              twee keer een kapotte modem gehad, werd telkens snel en gratis vervangen

Comment

Tja, ik ben vroeger ook Scarlet klant geweest. Maar op een bepaald moment toch wat teveel problemen gehad. Ik ben ondertussen bijna 2 jaar bij Telenet, en ik heb daar tot nu nog geen seconde spijt van gehad.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

De ADSL modems van Scarlet waren rommel, maar sinds ze overgeschakeld zijn naar VDSL heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad.

De installatie was hier volledig gratis, maar als ze moeten boren of als er extra materiaal nodig is om bijvoorbeeld de tv-decoder draadloos aan te sluiten, dan zal je daarvoor wel moeten bijbetalen (dat is zo bij elke provider).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Misschien eens kijken welk pakket je nu bij telenet hebt?

Ik zie dat een fibernet shake 54.99 euro kost voor 50 Mbps download en 2.5 Mbps upload . Volume 100 Gb maand. Dan nog telefonie met gratis bellen in europa en HD digitale tv.

Je kan op scarlet een tabel bekijken met de verschillen maar ik merk dat op de scarlet site die fibernet shake 63.45 euro staat en op de telenet site 54.99 ??

Klik op de tap vergelijken:

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bij Telenet komt er nog 15€ per maand bij voor de kabel...

Maar alles bij elkaar ben ik tevreden van Telenet. Ik heb nog maar één keer een probleem gehad toen een straatwerker de kabel overgeschupt had.

Comment

Bedankt voor de replies !!
                        Denk dat ik maar blijf waar ik ben, heb er in het verleden ook genoeg zever met gehad.

groetjes
                        Glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

Comment

Kwaliteit heeft zijn prijs

Ik denk dat je via het koperpaar beetje geluk moet hebben. Woon je te ver van hun wijk kasten waar je over gaat op fiber kan je problemen hebben met je verbinding en snelheid. Bij telenet heb je dat minder.

Ieder moet voor zich uitmaken welke provider hij kiest.
                          De standaard formules hebben bij telenet nog een data limiet van 50 of 100Gb. Heb je daar niet voldoende mee dan moet je bij telenet al een duurder abonnement nemen.

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            als dit in het pakket zit dat aangeboden wordt waarom niet ?
                            als je bij u nieuwe wagen, alu velgen krijgt ga je er van uit dat die velgen er ook op staan of niet.
                            Maar geen enkele provider zegt dat het bijplaatsen van een stopcontact inbegrepen is en ook een andere provider zou het aangerekend hebben.
                            Maar dit doet er nu niet toe ... nu telt kwaliteit voor je geld in dit topic.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X