Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oplichters op 2de hands.be

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oplichters op 2de hands.be

Ben ik de enige die het opmerk ?
    Er komen meer en meer adverteerders op 2dehands.be die eigenlijk oplichters zijn. Wekelijks zie je hier op BD nog iemand twijfelen of het om een eerlijke advertentie gaat.

Je moet eens canon 5d zoeken en dan kijken wat de adverteerder nog aanbied!

Ik heb de redactie van 2de hands een mailtje gestuurd. Ik heb het idee om een soort meldingsknop te plaatsen bij een advertentie. Bij twijfel over het zoekertje kan je dan op de link klikken naar de redactie die dan het zoekertje kan verwijderen.

Ofwel zoals bij kapaza eerst je zoekertje laten goedkeuren door de redactie ?

Wij hier op BD zullen ons niet snel laten vangen aan dergelijke advertenties maar ik kan me voorstellen dat er anderen zijn die helaas wel opgelicht worden.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: oplichters op 2de hands.be

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    LOL. Op kapaza staan ook een hele boel oplichters. Ik heb een hele tijd terug nog wat "gespeeld"* met 1 van hen. Hij had vogels te koop in de buurt van Gent. Ik vroeg om ze af te halen omdat het niet ver was en hij zat al "toevallig" in Spanje, daarna in Oostenrijk, Duitsland en de VS... IP adressen steeds van (een cybercafé in ) Kameroen. Bij Kapaza verschillende keren gemeld en dan heeft het er nog lang op gestaan.

* Ik heb hem met fake documenten naar het lokale WU kantoor laten gaan waar natuurlijk geen geld was aangekomen

In short: alle veilingsites hebben een massa oplichters.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Hij had vogels te koop in de buurt van Gent. Ik vroeg om ze af te halen omdat het niet ver was ...
      Had het echt geweest en het waren duiven, hoe ging hij die opsturen? Die zouden steeds terug naar hem gevlogen zijn

Comment

Er komen meer en meer adverteerders op 2dehands.be die eigenlijk oplichters zijn. Wekelijks zie je hier op BD nog iemand twijfelen of het om een eerlijke advertentie gaat.

Ik heb de redactie van 2de hands een mailtje gestuurd. Ik heb het idee om een soort meldingsknop te plaatsen bij een advertentie. Bij twijfel over het zoekertje kan je dan op de link klikken naar de redactie die dan het zoekertje kan verwijderen.

Wij hier op BD zullen ons niet snel laten vangen aan dergelijke advertenties maar ik kan me voorstellen dat er anderen zijn die helaas wel opgelicht worden.

mir
        Gezond verstand gebruiken en als je twijfelt, doe het dan niet. "Follow your guts"
        2dehands (en om het even welke andere veilingsite) waarschuwen bij elke bod dat - als het te mooi is om waar te zijn, het dat ook is en men moet oppassen met W.U., slecht opgestelde nederlandse teksten/mails enz...

Het warm water opnieuw uitvinden zal niet nodig zijn: er is een link op elke advertentiepagina via dewelke men misbruik kan melden. De link is "! meld misbruik" genaamd. De meldingen worden echt wel onderzocht; snelheid is afhankelijk van wie er "van dienst" is (al de mensen achter de site zijn vrijwilligers)
        Wil je de mensen waarschuwen dat een advertentie oplichting is?
        Zet dan gewoon een bod van 9.999.999€ bij de advertentie. Hierdoor weten de mensen dat er iets niet klopt, ze kunnen zelf geen bod meer uitbrengen en de redactie ziet dit snel.
        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
          Had het echt geweest en het waren duiven, hoe ging hij die opsturen? Die zouden steeds terug naar hem gevlogen zijn
          Zie deze thread.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

mir
            Heb al meerdere keren melding gemaakt bij 2de hands via '! Meld misbruik"
            en ik moet zeggen ze zijn consequent daarin,
            advertentie weg en ook altijd, op voorhand, een bedankje van hun ontvangen.
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

Comment

Ik heb het al tot 5x gemeld, helaas er gebeurt niks
              Beetje jammer toch...

Comment

Hoeven oplichters eindelijk niet meer door weer en wind met stofzuigers of ketels van
                deur tot deur, en gaat een ander klagen. Het is ook nooit goed.

Comment

Working...
                X