Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De politie uw ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De politie uw ..

.. vriend en voorbeeld?

Rijd ik daarnet met de auto mijn straat uit en kom ik op de rotonde. Het type rotonde waar de auto's die er reeds oprijden voorrang verlenen aan zij die er op komen. Op de rotonde rijdt een combi, ik was duidelijk van plan om mijn voorrang te nemen en heb goed moeten remmen want deze combi reed zonder pardon gewoon door. Bij het afrijden van deze rotonde werd geen pinker gebruikt.. Iets verder die straat in stopt het voertuig plots en begint na enkele seconden terug te rijden. Een kleine 50meter verder zit een zijstraat waar je opnieuw voorrang moet verlenen. De combi rijdt zonder vertragen (geen remlichten) aan +- 40km/u gewoon rechtdoor.. terwijl er op de hoek van de straat toch wel een hoge haag staat en je dus niet kan zien of er verkeer afkomt of niet. Nogmaals 25meter verder staat een auto half op de stoep en half op straat. Wederom een bruusk rem manoeuvre waarbij de agent zijn combi voor 1/3e op de stoep smijt, zonder enig gebruik van de richtingaanwijzer. Ik nader, ik was wel gestopt bij de voorrang en zat dus wat achter, het voertuig waarop het plots zonder boe of ba (richtingaanwijzer) weer links de baan op vliegt en hem tegen de richting in (links van de baan) parkeert met zijn banden op de stoep. Ik wil de combi voorbij rijden waarop de bijrijder plots besluit om zijn deur open te smijten waarop ik nogmaals goed mag remmen.

Wat verder het stad in, een andere combi die een volle witte lijn overrijdt om een straatje in te rijden.

Allemaal goed en wel, meer blauw op straat..
    Last edited by AndriesDeLeener; 9 februari 2012, 18:08. Reden: typo: voorlang
    ::: Flickr :::

Re: De politie u ..

Filmen, fotograferen en op internet plaatsen is het enige waar ze bij de politie nog redelijk vies van zijn.Uw misnoegen uiten op BD over zaken die over politie, gerecht en vadertje staat gaan zal er toe leiden dat men deze verse topic vroegtijdig zal afsluiten.BD ligt ook onder de sloef van de wetgevende macht die zegt dat er op fora zoals deze geen maatschappelijk discussies mogen plaatsvinden. Uit het forumregelement

7.8. Maatschappelijke, politieke of religieuze discussies

Belgiumdigital is op de eerste plaats een fotoforum. Wil je debatteren over politiek dan ben je hier niet aan het juiste adres. Dergelijke discussies draaien meestal uit in flamewars en persoonlijke aanvallen. Dit willen we absoluut vermijden en daarom zijn dit soort discussies niet toegestaan. Als deze toch worden opgestart, worden ze gesloten of verwijderd.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 9 februari 2012, 13:56.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik dacht dat voertuigen die OP de rotonde rijden altijd voorrang hebben
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

uw vriend.

Ik heb het tweemaal moeten lezen want slechts halverwege blijkt dat de combi blijkbaar een politiecombi is vanwege het verloren woord 'agent'.

Waarom ben je niet gewoon uitgestapt om je beklag te doen?

Comment

Re: De politie uw ..

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          Het type rotonde waar de auto's die er reeds oprijden voorlang verlenen aan zij die er op komen.
          Nieuw type rotonde dan ?
          Uit de (Belgische) wegcode:
          12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ook mijn gedacht !

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              uw vriend.

Ik heb het tweemaal moeten lezen want slechts halverwege blijkt dat de combi blijkbaar een politiecombi is vanwege het verloren woord 'agent'.
              yep..hier ook.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet altijd zo. Al is dat natuurlijk een uitzondering. Je moet simpelweg kijken naar de wegmarkering en verkeersborden, dan weet je 't wel.
                Een voorbeeldje dat ik zo uit m'n hoofd weet: KLIK!
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Neen, afhankelijk van de borden:

Hier heeft de auto op de rotonde voorrang.

Als dit op een rond punt staat, dan hebben de mensen die erop komen voorrang...

afhankelijk van de borden dus
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

In NL maken we onderscheid tussen rotondes en verkeerspleinen.

Rotonde versus verkeersplein

Er is enige onduidelijkheid over wanneer een rotonde een verkeersplein is, of andersom. In Nederland is dit als volgt geregeld: na de wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV) in 1996 is het begrip verkeersplein verdwenen en vervangen door rotonde. Voor 1996 diende een verkeersplein aangeduid te worden met bord D1 (rotonde, verplichte rijrichting). Deze situatie is dus aangepast waardoor verkeerspleinen vanaf dan aangeduid dienen te worden met borden C4 (verplichte rijrichting). Voor de weggebruiker zit tegenwoordig het verschil in de voorrangssituatie: bij rotondes heeft verkeer op de rotonde voorrang boven verkeer dat de rotonde nadert en bij verkeerspleinen heeft verkeer van rechts voorrang.
                    Bron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Neen, afhankelijk van de borden:

Hier heeft de auto op de rotonde voorrang.

Als dit op een rond punt staat, dan hebben de mensen die erop komen voorrang...

afhankelijk van de borden dus
                      foto 1 is een rotonde
                      foto 2 is GEEN rotonde (ook al is het eilandje rond) maar een verkeersplein.
                      Idem als in Nederland dus
                      Mijn Blog
                      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Volgens mij heeft degene op de rotonde altijd voorrang !

Het verandert wanneer je spreekt over een rond plein (in Nederland verkeersplein), dan is het soms andersom en moet je de verkeersborden volgen.

grts
                        Sieg

edit; Biohazard79 was me net voor.
                        Last edited by Sieg; 9 februari 2012, 14:41. Reden: edit
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                          foto 1 is een rotonde
                          foto 2 is GEEN rotonde (ook al is het eilandje rond) maar een verkeersplein.
                          Idem als in Nederland dus
                          Heb je goed gelezen.
                          (alleen wordt het woord verkeersplein volgens mij in belgie niet gebruikt, enkel rond punt en rotonde).

alleen spijtig dat iedereen een rond punt een rotonde noemt en iedere rotonde een rond punt.
                          Net zoals elke gemiddelde belg een verkeersplein dat rond is een rond punt of rotonde noemt...

(zie eerste post, QED).

Betekenis in België

Alhoewel ze in de spreektaal door elkaar gebruikt worden, en veel mensen het verschil niet kennen, hebben rondpunt en rotonde wel degelijk een specifieke betekenis volgens het verkeersreglement:

rondpunt = algemener, meestal met voorrang van rechts. Doel is de snelheid te verminderen. Meestal te vinden in woonwijken.
                          rotonde = speciaal geval van een rondpunt, met specifieke voorrangsregels (met verkeersbord D5: verkeer op de rotonde heeft voorrang). Doel is de doorstroming te bevorderen met zo weinig mogelijk conflictsituaties. Meestal te vinden op verbindingswegen.

Een rotonde is dus een rondpunt, maar een rondpunt is niet altijd een rotonde.

In principe is er enkel een centrale verkeersgeleider nodig om een rondpunt te maken.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Heb je goed gelezen.
                            (alleen wordt het woord verkeersplein volgens mij in belgie niet gebruikt, enkel rond punt en rotonde).

alleen spijtig dat iedereen een rond punt een rotonde noemt en iedere rotonde een rond punt.
                            Net zoals elke gemiddelde belg een verkeersplein dat rond is een rond punt of rotonde noemt...

(zie eerste post, QED).
                            Googel een keertje op rotonde en zie dan de afbeeldingen
                            Nu de wet op dat gebied ken ik ook niet tot in de puntjes
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Je hebt op de rotonde niet altijd voorrang. Dit hangt inderdaad af van de borden die er staan of de haaientanden die al dan niet aanwezig zijn.

EDIT: heb het even verder opgezocht, een correctere benaming is blijkbaar 'rond plein'. Toch staan op dit plein de officiële 'rotonde' verkeersborden.

Voor mij is een combi = een politievoertuig, mijn excuses voor het ongemak . Trouwens gaat het in de titel over 'de politie', de link tussen politie en combi lijkt me nu niet zo heel moeilijk om te maken.

Politieke discussie of niet, ze mogen dit van mij gerust sluiten hoor als het niet past.

Verder ben ik niet uitgestapt omdat ik mij enkel in fout kon parkeren op die plaats waar zij uiteindelijk stopten. En ik ga hen niet verwijten wat ik dan zelf doe.
                              Last edited by AndriesDeLeener; 9 februari 2012, 15:00.
                              ::: Flickr :::

Comment

Working...
                              X