Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keukenschuif

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keukenschuif

In onze bestaande keuken wil ik onderaan in een kast met binnenafmetingen 45cm (br) x 51 cm (d) x 54 cm (h) 2 keukenschuiven boven elkaar monteren.
    Iemand enig idee of er ergens standaard schuiven te koop zijn die hierin passen? (Ikea past precies niet).

Re: Keukenschuif

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
    In onze bestaande keuken wil ik onderaan in een kast met binnenafmetingen 45cm (br) x 51 cm (d) x 54 cm (h) 2 keukenschuiven boven elkaar monteren.
    Iemand enig idee of er ergens standaard schuiven te koop zijn die hierin passen? (Ikea past precies niet).
    Geen idee.
    Vrees dat het handwerk & maatwerk zal worden.
    Bel eens naar die "reus" van Dovy
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
      Ik denk dat je veel goedkoper gaat zijn om dat kastje er uit te nemen en er doodgewoon een ander, naar uw goesting, in plaatst...
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Ik denk dat je veel goedkoper gaat zijn om dat kastje er uit te nemen en er doodgewoon een ander, naar uw goesting, in plaatst...
        Nee, een paar Ikea schuiven kopen en die aanpassen.
        Dat moet toch lukken zeker als je een beetje handig bent.

Comment

als je ietwat handig bent kan je makkelijk zelf een schuif maken hoor.
          Het hout kost bijna niks alsook de geleiders niet (5€ voor een setje).

Wat heb je nodig?
          - schroeven met schroevendraaier (schroefmachine)
          - boormachine
          - hout 18mm (mdf kan je schilderen, anders met melamine of formica en dan kopse kanten afplakken)
          - zaag met fijnere vertanding
          - dun plaatje als bodem (of terug een 18mm plaat, lekker stevig)
          - setje geleiders
          - houtlijm

Werkwijze:
          - schroef de geleiders in de kast
          - meet tussen de geleiders, dan weet je hoe breed je schof mag zijn.
          - zaag het hout voor uw schof
          - maak een kader, de bodem zit er best tussen.
          - alles bevestigen
          - en hopla, je hebt uw lade
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Idd zelf doen of anders 's googlen op ditra design, betaalbaar maatwerk (met betaalbaar bedoel ik goedkoper dan kvik, eggo, krefel, enz ... ), ook voor kleine klusjes.

PS ben geen aandeelhouder
            Webstek in opbouw

Comment

standaard lades voor een kast met binnenmaat 450 ga je inderdaad niet vinden. Als het nog buitenmaat 450 zou zijn, dan ist een standaard kastje.
              Enne, iedereen heeft het hier over goedkoop, maar het is te zien wat je wil he. Ik wil nooit meer iets anders dan die zelfremmende lades. Zalig in gebruik, maar inderdaad wat duurder...
              [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
              [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                standaard lades voor een kast met binnenmaat 450 ga je inderdaad niet vinden. Als het nog buitenmaat 450 zou zijn, dan ist een standaard kastje.
                Enne, iedereen heeft het hier over goedkoop, maar het is te zien wat je wil he. Ik wil nooit meer iets anders dan die zelfremmende lades. Zalig in gebruik, maar inderdaad wat duurder...
                Daar heb je gelijk in. Over die zelfremmende lades, er bestaan ook andere kwaliteitsystemen van hettich die tussen de remmende en gewone hangen. Ze 'slaan' niet toe maar glijden vlotjes naar binnen maar hebben toch een zekere constante remkracht.
                Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Working...
                X