Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Laruelle)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Larue

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    voor zover ik weet is "fotograaf" geen beschermde titel.
    iedereen mag zich fotograaf noemen.
    jammer voor de klanten want het wordt hierdoor moeilijker om het koren van het kaf te scheiden.
    Niet mee akkoord. Een goed portfolio lijkt mij belangrijker dan een titel. Nu kunnen goede fotografen zonder diploma ook een kans maken. Prutsers met een papiertje heb je meer als genoeg.

    Comment


    • #32
      Re: Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Larue

      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Niet mee akkoord. Een goed portfolio lijkt mij belangrijker dan een titel. Nu kunnen goede fotografen zonder diploma ook een kans maken. Prutsers met een papiertje heb je meer als genoeg.
      Kort maar krachtig; zo is het. Dat is ook het enige waar potentiele klanten naar kijken.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #33
        Re: Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Larue

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Niet mee akkoord. Een goed portfolio lijkt mij belangrijker dan een titel. Nu kunnen goede fotografen zonder diploma ook een kans maken. Prutsers met een papiertje heb je meer als genoeg.
        voila se, zo is het en niet anders.... en dat werd tijd, teveel beroepsfotografen vernielen de markt met hun kiekjes....ik ken helaas bitter weinig beroepsfotografen die er iets van bakken, amateurs daarentegen .....


        een potentiele klant gaat niet vragen welke diploma's je hebt en of je wel aangesloten bent bij de beroepsvereniging, dat interesseert hun geen bal....het enige wat hun interesseert is hetgeen waarvoor ze komen en dat zijn foto's, en ze zien graag wat voorbeelden dus een port is zowat het belangrijkste wat je nodig hebt bij klanten.....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #34
          Re: Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Larue

          Ik ben natuurfotograaf. Punt.

          Mocht het beroep nog beschermd zijn, dan is dat zuiver lobbywerk van een meute fotografen die de studies wél heeft gedaan, en op die manier het volume aan concurrentie wil beperken.
          Helaas voor hen is er geen reden meer om het beroep te beschermen; er liggen geen menselijke levens in de waagschaal, en er wordt niet meer gewerkt met gevaarlijke producten.
          Dat beroep beschermen is al even onozel als bvb een beroep binnen de IT beschermen. Je zal mij (als IT'er) niet horen morren over medewerkers zonder studies in informatica. Hun kennis kan eender zijn als de mijne, op welke wijze ze ook verkregen is.
          Als je bovenstaande extrapoleert op internationaal vlak, dan is beschermen van dit soort beroepen nog absurder. De druk vanuit het buitenland maakt zo'n wetgeving nog minder mogelijk om vol te houden. Je wordt daar, als land, op afgestraft.

          Daarom zeg ik nogmaals; ik ben natuurfotograaf. Punt.

          En ik trek me dus geen bal aan van de Belgische wetgeving, hoe die er op dit moment ook moge uitzien. Ik geef toe dat ik het voor mezelf heb gemakkelijk gemaakt; mijn firma is niet Belgisch. Dat heeft trouwens ook op financieel vlak zijn voordelen.

          Ik zie, gezien de mondialisering, niet in waarom ik me nog zou houden aan de regels van, bij wijze van spreken, een dorpsstamhoofd. Voor wie het nog niet door heeft; het is de reglementitis die dit petieterig landje de das omdoet. Mijn Belgische oogkleppen ben ik allang kwijt (voor zover ik ze gehad heb).

          Mvg,

          J.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #35
            Re: Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Larue

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            een potentiele klant gaat niet vragen welke diploma's je hebt en of je wel aangesloten bent bij de beroepsvereniging, dat interesseert hun geen bal...
            Een potentiële klant heeft zelfs niet te bepalen wie een bepaald beroep mag uitoefenen, behalve dat hij een overtreding kan melden bij bevoegde instanties, of op een politieker kan stemmen die de regels wil laten aanpassen.

            Comment


            • #36
              Re: Wie is fotograaf als bijberoep en heeft geen diploma fotografie(dankzij wet Larue

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Dikke zever in pakskes . . . op een enkele uitzondering na lukt dat misschien
              Ik zie me mezelf al ergens aanbieden als radioloog zonder een diploma, ge zult nogal ne post pakken . . . voor de meeste beroepen heb je tegenwoordig een diploma nodig of je krijgt niet eens de kans om te laten zien wat je kan . . .
              Heb vroeger (zonder diploma) hele mooie kindjes gemaakt.
              Ik kon daarna de vraag niet volgen.

              Comment

              Working...
              X