Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet op reportage voor backup?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tablet op reportage voor backup?

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Als we veronderstellen dat een foto 20 MB is en je 50 GB gebruikt van je flash geheugen, zijn dat toch nog altijd 2.500 foto's.
    Als je 14 dagen op verlof gaat zijn er dat 178 per dag...
    Op een 'werkdag' van 10 uur zijn er dat bijna 18 per uur
    Gemiddeld hé
    En dan moeten het allemaal 'goei' zijn, want de 'slechte' kan je er ineens afgooien en dan klopt mijn berekening niet meer....
    Die iPad 2 van ons heeft 16GB geheugen, vnl omwille van het feit dat hij niet echt aangekocht is om backups op te maken. Daarvoor is het ding een beetje duur, 100 euro om 16GB extra te krijgen of 200 euro voor 48GB. Als je de grotere versies al gekocht hebt, dan is dat waarschijnlijk niet om een backup te doen.

    Comment


    • #17
      Re: Tablet op reportage voor backup?

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Die iPad 2 van ons heeft 16GB geheugen, vnl omwille van het feit dat hij niet echt aangekocht is om backups op te maken. Daarvoor is het ding een beetje duur, 100 euro om 16GB extra te krijgen of 200 euro voor 48GB. Als je de grotere versies al gekocht hebt, dan is dat waarschijnlijk niet om een backup te doen.
      De TS vroeg info wie er een tablet meenam en gebruikt als backup.
      Ik gebruik die daar, onder andere, voor en heb mijn ervaringen meegedeeld.
      Als je een laptop aanschaft om te backuppen is dat toch ook niet goedkoop.
      Ik weet het, je kan er meer dingen mee....maar het is dan ook groter, zwaarder...
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • #18
        Re: Tablet op reportage voor backup?

        Oei, wat een discussie.

        Maar voor alle duidelijkheid even theoretisch.
        Een tablet PC heeft 32Gb aan boord. Ik steek een kaartje van 32 Gb er in.
        Veronderstel dat ik kaartjes heb opgeschoten van in het totaal 20 Gb.
        Ik wil op een avond die even backuppen en ik heb noch mijn netbook bij, noch een laptop.
        Kan ik mijn fototoestel koppelen aan een tablet?
        De tablet is licht, wordt goed behandeld en steekt veilig weg voor de rest.
        Als ik een IPad 2 heb, hoe kan ik dat fixen of heb ik een tussenstukje nodig? Mil1 zijn kaartjes heb ik helaas niet in bezit. Maar toch bedankt om jouw ervaring te delen.
        Als ik een Android heb, hoe kan ik dat fixen?
        En of een tabletPC speelgoed is, te duur, te klein, te licht, te groot of te zwaar; boeit mij minder. Als ik er eentje koop wil ik dat weloverwogen doen. En als backup ... staat op mijn verlanglijstje buiten wat je er zoal allemaal mee kan doen.

        Thnx voor het meedenken.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #19
          Re: Tablet op reportage voor backup?

          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
          Oei, wat een discussie.

          Maar voor alle duidelijkheid even theoretisch.
          Een tablet PC heeft 32Gb aan boord. Ik steek een kaartje van 32 Gb er in.
          Veronderstel dat ik kaartjes heb opgeschoten van in het totaal 20 Gb.
          Ik wil op een avond die even backuppen en ik heb noch mijn netbook bij, noch een laptop.
          Kan ik mijn fototoestel koppelen aan een tablet?
          De tablet is licht, wordt goed behandeld en steekt veilig weg voor de rest.
          Als ik een IPad 2 heb, hoe kan ik dat fixen of heb ik een tussenstukje nodig? Mil1 zijn kaartjes heb ik helaas niet in bezit. Maar toch bedankt om jouw ervaring te delen.
          Als ik een Android heb, hoe kan ik dat fixen?
          En of een tabletPC speelgoed is, te duur, te klein, te licht, te groot of te zwaar; boeit mij minder. Als ik er eentje koop wil ik dat weloverwogen doen. En als backup ... staat op mijn verlanglijstje buiten wat je er zoal allemaal mee kan doen.

          Thnx voor het meedenken.
          Ja, je hebt dat tussenstukje nodig, en dan sluit je de camera gewoon aan op USB.
          Idd, wat je er nog kan mee doen...
          Het is in elk geval reuze handig, en op verlof neem ik geen laptop meer mee.
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #20
            Re: Tablet op reportage voor backup?

            Als backup gebruik ik het niet (geen kabels om verbinding tussen beide te maken) - maar als reserve geheugenkaart gebruik ik het wel.

            Heb in mijn cameratas een SD/miniSD adaptor zitten, en als ik met mijn standaard camera SD geheugenkaartjes niet toe zou komen, dan kan ik altijd een micro-sd kaartje uit mijn gsm of tablet nemen en via de adaptor in mijn camera gebruiken, heb zo 8+2 = 10gb extra opslagruimte bij
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment

            Working...
            X