Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwersBekijk bericht
....dat is altijd nog beter dan die hele grote letters.
Die kan je tenminste gemakkelijk lezen.
De standaard lettergrootte van het forum is duidelijk leesbaar, voor mij moeten ze die ook niet kleiner maken (dan heb ik een straffere bril nodig).
Soms gebruiken ze lettertypes die moeilijker leesbaar zijn, en dat vind ik ook lastig.
Voor sommigen om iets te zeggen, schrijven, dat ze eigenlijk niet willen zeggen, schrijven, of misschien verlegen zijn?
Nochtans zijn er hier op het forum die helemaal niet verlegen zijn en dit toch ook doen.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Ik beken...
Ik durf dat soms gebruiken. En het is ook niet zo simpel om met een klaviertje de achterliggende reden mee te geven.
Het is (voor mij althans) een gedachtengang en kan me voorstellen dat zonder dat deze uitgesproken wordt men er enkel maar naar kan raden.
Als er gekeken wordt bij "netiquette" dan worden grote letters geassocieerd met roepen of stemverheffing.
Ik vind het inderdaad een "subtiele" wijze om bijvoorbeeld aan te geven dat je een foto wel heel mooi vindt (dat doe ik dan met het standaard lettertype) maar dat je denkt dat er zaken zijn in de foto die misschien anders of beter kunnen.
Meestal als ik zulks doe is het naar mensen die ik apprecieer voor hun kunnen. Je wilt bewust niemand kwetsen en ik heb het gevoel (en ik zeg niet dat het zo is) dat de nadruk moet liggen op het grotere lettertype, het goede in de foto. De kleinere lettertjes moeten dan de indruk verwekken dat deze bijkomende commentaar minder zwaar doorweegt en zeker niet opweegt tegen wat wel goed is in de foto.
Is misschien ver gezocht, maar zeker niet bedoeld om het de lezer "moeilijk" te maken.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
...... De kleinere lettertjes moeten dan de indruk verwekken dat deze bijkomende commentaar minder zwaar doorweegt en zeker niet opweegt tegen wat wel goed is in de foto.
denk dat je het tegendeel ermee bereikt nl:
je vestigt extra aandacht door die kleine letters.
met moet extra moeite doen het/ze te lezen.
grt,bouk.
- extra aandacht te vestigen
- een sarcastische opmerking te maken
- iets aan te tonen wat men blijkbaar niet wil snappen
- ...
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Leerrijk te zien hoe verschillende personen een andere betekenis toekennen aan...
Ontnuchterend om zien hoe men met goede bedoelingen eerder aversie zou opwekken.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Ik gebruik dat soms ook, helemaal om dezelfde reden als Brombeer. Bij mij staan de kleine lettertjes voor zachtjes fluisteren zonder te choqueren.
Die grote gebruik ik eigenlijk nooit omdat dat hetzelfde is als alles met hoofdletters schrijven: dat is zoals roepen. Begrijp je?
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment