Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsers heilig?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fietsers heilig?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Interessant,
    ik neem aan (zonder extra uitleg kan dit lastig zijn)
    dat je bedoelt... dat ik een punt heb?

dat het inderdaad haalbaar is (zoals in Nederland? )
    en dan blijkbaar ook Frankrijk en Amerika?

of begrijp ik het nu verkeerd?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      ......

of begrijp ik het nu verkeerd?
      je begrijpt het goed hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je openingspost is zo opgesteld dat je laat overkomen dat de politiekers onnozelaars zijn en niets beter te doen hebben.

Had je je eerste en laatste zin niet geschreven had het al een heel andere discussie geweest

En wat de fietsers betreft die zouden in de toekomst rechts af mogen slaan als het rood is. Ik vind dit ok maar ze mogen dan wel wat strenger toezien op alle andere verkeersregels waar ze zich moeten aan houden. Want sommige hebben dit verkeerd begrepen en rijden altijd door het rode licht.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Je openingspost is zo opgesteld dat je laat overkomen dat de politiekers onnozelaars zijn en niets beter te doen hebben.

Had je je eerste en laatste zin niet geschreven had het al een heel andere discussie geweest

En wat de fietsers betreft die zouden in de toekomst rechts af mogen slaan als het rood is. Ik vind dit ok maar ze mogen dan wel wat strenger toezien op alle andere verkeersregels waar ze zich moeten aan houden. Want sommige hebben dit verkeerd begrepen en rijden altijd door het rode licht.

mir
          I rest my case...
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

1. Wij blinken uit in het maken van onduidelijke wetten die zichzelf en andere wetten nog liefst tegenspreken ook...
            2. Waarom verplicht men automobilisten niet "om oogcontact te maken" met de fietsers om hun bedoelingen in te schatten zoals de belachelijke wet die voetgangers te pas en te onpas laat oversteken.
            3. Wetten als dit veroorzaken dat de meesten er enkel hun rechten in zien en niet hun plichten. Ze zullen in alle gevallen door het rood mogen rijden denken ze, terwijl de verplichting om voorzichtig deel te nemen aan het verkeer niet van belang zal zijn.
            4. Elke keer is het van hetzelfde, het beoordelen van posts is er een van willekeur en feodaliteit. Schaf chit chat gewoon af, dan zal het hier enkel om fotografie gaan.

Comment

dat ze dan dringend eens bewijzen dat het niet zo is. Jij bent echt wel de eerste die ik in een jaar politici weet te verdedigen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                dat ze dan dringend eens bewijzen dat het niet zo is. Jij bent echt wel de eerste die ik in een jaar politici weet te verdedigen!
                Ik zeg niet dat ik hem geen gelijk geef maar het ging over al of niet politieke karakter van de openingspost.

En van mij mag iedereen hier posten wat hij wil hoor, maar ik vond dat bouk een punt had. Trouwens ik post hier enkel mijn mening, er zijn hier mods genoeg die ons wel op de vingers zullen tikken als we fout bezig zijn

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                  ..... Schaf chit chat gewoon af, dan zal het hier enkel om fotografie gaan.
                  mis hier toch een Smiley..?
                  U bent nl zelf het meest actief in Chit- Chat..?
                  grt,bouk.

Comment

Het is mij te doen om nog maar een bord bij ( Jansens zal tevreden zijn), en de contradictie dat dit met zich meebrengt. Rood licht en verkeersbord dat het toch toegestaan is....
                    Als er toch bepaalde voordelen aan verbonden zijn,plaats dan een licht waarop duidelijk afgebeeld staat dat fietsers rechtsaf mogen.
                    Dan zijn er geen foute interpretaties mogelijk en is het duidelijk voor iedereen.
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      ....
                      Als er toch bepaalde voordelen aan verbonden zijn,plaats dan een licht waarop duidelijk afgebeeld staat dat fietsers rechtsaf mogen.
                      Dan zijn er geen foute interpretaties mogelijk en is het duidelijk voor iedereen.
                      zie #15.
                      grt,bouk.

Comment

mis hier toch een Smiley..?
                        U bent nl zelf het meest actief in Chit- Chat..?
                        grt,bouk.
                        nee geen smiley hoor, waarom? EN het wil niet zeggen dat als je dingen post op chit chat:
                        1. je niet zonder kan
                        2. je niets leest in andere forumonderdelen

dus... redelijk kortzichtige opmerking van jouw kant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          zie #15.
                          grt,bouk.
                          In België gaan ze het met borden doen Bouk....

En om helemaal de puntjes op de i te plaatsen:
                          Bord met pijl rechtdoor: ook als het licht op rood staat, mogen de fietsers rechtdoor rijden. Ze moeten wel voorrang verlenen.... nice

Bord met pijl naar rechts: ook al is het rood, mogen de fietsers rechtsaf slaan...ALS ze voorrang verlenen. Vooral van toepassing op vierarmenkruispunten...
                          Dit zeg ik niet hè, dat staat zo in het reglement. Er staat wel bij dat een fietser die geen voorrang verleent in fout is.....

En over de fietsstraten gaan we het maar niet hebben zeker...
                          Daar mogen fietsers de ganse rijbaan gebruiken auto's en motorfietsen mogen hen niet inhalen

WTF gaan deze 'superbreinen' nog allemaal uitvinden
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

[Mod-LesC]Deze topic gaat dicht, gewoon al omdat ie slecht gestart is. Als je het wil hebben over fietsveiligheid, heb het ook daarover, en niet over politieke beslissingen. En evenmin over het recht van elke BD-er om iemand te wijzen op het feit of een discussie maatschappelijk is of niet.[/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                            X