Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Philips Net TV werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Philips Net TV werkt niet

    Sinds een paar dagen werkt Philips Net TV niet meer (40PFL7605).
    Ik heb wel degelijk internetverbinding (in de instellingen krijg ik een IP-adres toegewezen) en bij updates krijg ik de melding dat er momenteel geen updates beschikbaar zijn.

    Even googlen en blijkt dat de Philips servers regelmatig platliggen. Nog iemand die hier problemen mee heeft ?
    Ben altijd een Philips freak geweest maar ik vind dat het Nederlandse merk veel van z'n pluimen verloren heeft, vooral nu m'n ouders ook een gelijkaardige LED-TV van Samsung gekocht hebben en ik eens kan vergelijken...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Philips Net TV werkt niet

    Ik heb een bluray speler van Philips waar die netTV ook opzit. Zou het eens moeten testen, want eerlijk gezegd gebruik ik het niet.
    K'zal het laten weten...

    Volgens mij zijn TV's met ongeveer hetzelfde prijskaartje sterk vergelijkbaar qua kwaliteit. Mijn vader heeft een heel goedkope Philips LED LCD, en dan vind ik mijn heel wat duurdere LCD (zonder LED, Sharp panel) heel wat beter. Maar Philips heeft ook heel degelijke toestellen.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Philips Net TV werkt niet

      HD is geen probleem, maar SD-uitzendingen en DVD's zien er op die Samsung veel beter uit. Het kan ook aan de BR-liggen (ik heb een Sony, m'n ouders een Samsung), maar toch. Sowieso hebben ze net als wij een HD digicorder van Telenet en gewone SD uitzendingen zien er beter uit.
      Kan ook aan het glossy scherm liggen, dat van mij is mat...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Philips Net TV werkt niet

        Die DVD's : dat zal waarschijnlijk eerder aan de upscaling liggen (en dat doet je DVD-speler).
        De manier waarop de beeldprocessor zijn ding doet is bij LCD-TV's wel heel belangrijk. Soms is het beter de meeste van die "berekeningen" uit te schakelen en dan eens kijken wat het oplevert.
        Ik heb een goedkope BR speler van Philips (de 5180 ofzo) en die doet het heel behoorlijk, ook die upscaling. Maar Sony is daar gewoonlijk ook goed in.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Philips Net TV werkt niet

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Die DVD's : dat zal waarschijnlijk eerder aan de upscaling liggen (en dat doet je DVD-speler).
          De manier waarop de beeldprocessor zijn ding doet is bij LCD-TV's wel heel belangrijk. Soms is het beter de meeste van die "berekeningen" uit te schakelen en dan eens kijken wat het oplevert.
          Ik heb een goedkope BR speler van Philips (de 5180 ofzo) en die doet het heel behoorlijk, ook die upscaling. Maar Sony is daar gewoonlijk ook goed in.
          Mijn BR-speler heb ik speciaal gekocht bij Sony omdat hij zogezegd de beste in zijn klasse was (BDP-S370). Het Telenet-menu ziet er ook veel scherper uit bij m'n ouders (bij mij zie je het 'trapjeseffect'). Heb al andere instellingen geprobeerd, geen verandering. En ja, alles is verbonden via HDMI, instellingen op de HD digicorder op 1080i (hoger kan niet denk ik)...
          Echte HD ziet er daarentegen absoluut prachtig uit op m'n Philips (enkel gezien via de HD demo van de TV en op een van een vriend geleende BluRay)
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Philips Net TV werkt niet

            http://www.pcworld.com/article/24040...s_of_2011.html

            Naar wat ik lees heb ik de indruk dat Samsung het meeste werkt maakt van zijn Smart TV functie en wordt er ook veel voor ontwikkeld. Zelf heb ik een Panasonic waar ik wel te spreken ben over de youtube mogelijkheid en de picassa integratie. Er zijn wel regelmatig updates, maar het aanbod aan applicaties blijft vrij beperkt.

            Comment


            • #7
              Re: Philips Net TV werkt niet

              Ik heb gekozen voor de Toshiba 46YL875 met Internet-TV en die werkt prima, perfect beeld met heel veel mogelijkheden zoals YouTube, Picasa, Flickr, Facebook enz. En met WiFi waardoor ik al mijn media, foto's, films en muziek vanaf mijn computer en server kan afspelen



              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #8
                Re: Philips Net TV werkt niet

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Nog iemand die hier problemen mee heeft?
                Yep, hier ligt 't er ook uit: Philips server not found. Try again later.

                't Is dat je ernaar vroeg want ik had het niet gemerkt. Ik heb ook nooit een goede reden kunnen ontdekken om het te gebruiken. Gewoon internet is vele malen sneller dan die apps.

                Comment


                • #9
                  Re: Philips Net TV werkt niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Yep, hier ligt 't er ook uit: Philips server not found. Try again later.

                  't Is dat je ernaar vroeg want ik had het niet gemerkt. Ik heb ook nooit een goede reden kunnen ontdekken om het te gebruiken. Gewoon internet is vele malen sneller dan die apps.
                  Is soms wel leuk voor youtube... Films huren via Videoland lijkt me leuk, nog niet gedaan maar het aanbod lijkt me veel uitgebreider dan die bij Telenet...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Philips Net TV werkt niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Mijn BR-speler heb ik speciaal gekocht bij Sony omdat hij zogezegd de beste in zijn klasse was (BDP-S370). Het Telenet-menu ziet er ook veel scherper uit bij m'n ouders (bij mij zie je het 'trapjeseffect'). Heb al andere instellingen geprobeerd, geen verandering. En ja, alles is verbonden via HDMI, instellingen op de HD digicorder op 1080i (hoger kan niet denk ik)...
                    Echte HD ziet er daarentegen absoluut prachtig uit op m'n Philips (enkel gezien via de HD demo van de TV en op een van een vriend geleende BluRay)
                    1080i is inderdaad het max. van wat telenet HD noemt . Eigenlijk zenden ze 720P uit.
                    Die trapjes vorming vind ik wel vreemd. Heb daar helemaal geen last van. Maar misschien eens je box op 720P instellen, en kijken of het beter is.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Philips Net TV werkt niet

                      Het is waarschijnlijk een fout in je philips tv.

                      Een vriend van me had dit voor:

                      TV nieuw -> alles werkt
                      TV power off (met schakelaar)
                      TV power on -> internet tv werkte niet meer.

                      TV resetten en alles was terug als nieuw.

                      Hij heeft dan contact opgenomen met customercare van philips zelf en die hebben hem een update voor zijn tv gratis opgestuurd.
                      Sinsdien komt het probleem niet meer voor en werkt internet tv perfect.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Philips Net TV werkt niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Is soms wel leuk voor youtube...
                        Mijn HTPC is via de AV-receiver aangesloten op de tv, dus die kan gebruikt worden als extra beeldscherm van de computer. Youtube en andere toepassingen vind ik dan toch wel sneller en makkelijker (echt keyboard) werken dan NetTV.

                        Comment

                        Working...
                        X