Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De macht van de oliemaatschapijen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De macht van de oliemaatschapijen.

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Door toevoeging van aceton of zelfs minder ontbrandbaar spul, zoals benzine, in een common rail motor verknal je (letterlijk) het systeem. Deze motoren werken met drukken tussen 1500 en 2000 bar, en hebben erg snelle en gevoelige injectoren (6-12 injecties per cyclus, hetzij, bij 3600 rpm, per 1/100ste van een seconde)

Dus, mocht het al werken (en dat zal het wel even doen), de levensduur van je motor is in gevaar.
    In een traditionele diesel, met een lijn-of rotatieve pomp, en drukken van 150-300 bar, en mechanische injectoren kan dit geen kwaad, in de winter werd vroeger tot 30% benzine bij de diesel gemengd tegen bevriezing. Zonder nadelig gevolg.
    Ik denk dat het de injectoren ook zuivert in geval van slechte verbranding door slechte diesel. Enkele druppeltjes op een tank zou volstaan. Ik heb in ieder geval gewoon nieuwe inspuiters gezet, en daar niet meer getankt.

Comment

Enkele druppels zouden volstaan ? Ruik je mijn scepticisme ?

Je injectoren worden niet gezuiverd, maar als er genoeg andere brandstof wordt gebruikt, is er geen smering meer van de injectoren, noch van de verbrandingskamer.
      Maar het grootste probleem is dat deze brandstoffen exploderen onder zeer hoge druk, en zware schade toebrengen aan de HD-pomp, de common rail (dikke stalen buis waarin de druk continu 1500-2000 bar bedraagt) en de injectoren.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Kan het nu weer in het Nederlands ipv Spaans aub?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Was dat Spaans?
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ah, ik vroeg me al af waarom ik plotseling niet meer kon quoten... 't Berichtje was inmiddels gewist. Point taken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Hoeveel aceton? Enkele druppeltjes? Het ging trouwens hierom:
              Ah, je weet waarover het gaat! Gefeliciteerd.
              Hoeveel druppels, dat moet je zelf proefondervindelijk vaststellen, zegt men meestal. Pak dan minder dan 100ml op 60 liter om te beginnen.
              Niet met je eigen auto, natuurlijk... met die van de firma.
              Hier zijn een paar resultaten per automerk:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Hoeveel druppels, dat moet je zelf proefondervindelijk vaststellen, zegt men meestal. Pak dan minder dan 100ml op 60 liter om te beginnen.
                Niet met je eigen auto, natuurlijk... met die van de firma.
                Hier zijn een paar resultaten per automerk:
                http://peswiki.com/index.php/Directo..._Fuel_Additive

Acetone... getest op mytbusters: Busted.

Test devices and additives:

Acetone additive: supposed to make gasoline burn more efficiently
                Carburetor car:

Baseline: 17mpg at 35mph and 25mpg at 55mph
                Acetone: 16.7mpg at 35mph and 24mpg at 55mph busted
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hoeveel druppels, dat moet je zelf proefondervindelijk vaststellen, zegt men meestal.
                  Maar hoeveel druppels dan om 100% meer kilometers uit je brandstof te halen? Want daarom ging het immers en niet om jouw 15%. 't Mag ongeveer zijn, hoor.

Nu jij dus nog.

Comment

Maar hoeveel druppels dan om 100% meer kilometers uit je brandstof te halen? Want daarom ging het immers en niet om jouw 15%. 't Mag ongeveer zijn, hoor.

Nu jij dus nog.
                    Nee, daar ging het niet over. mi 1 vroeg naar welke druppetjes het hier ging:
                    "door slechts een paar druppeltjes van dat spul toe te voegen aan je brandstof, rij je stukken meer kilometers op een liter."
                    Dat is waarschijnlijk aceton,... en zeker geen neusdruppels van Pinoccio

Bouk heft trouwens al aangegeven dat je de 100% die je er nu bijsleept niet ernstig moet nemen.
                    Ga anders wat walking spanish down the hall, als talking niet mag.

Comment

de 100% die je er nu bijsleept
                      Grapjas.

Zie #60. Ik bepaal en weet toch zeker zelf wel waar ik op reageerde? En dat was die 100%. Daar verandert je selectief quoten weinig aan.

Comment

Grapjas.

Zie #60. Ik bepaal en weet toch zeker zelf wel waar ik op reageerde?
                        Blijkbaar niet. Je reageerde in post 37 op post 36. En die ging over post 35, welke post 33 nuanceerde.
                        Ik meende trouwens dat daar al " het is bekend (sic)" stond, wat al een nuance was van dat je er 100% dubbel zoveel kilometers mee zou doen.
                        Welke druppels was trouwens de vraag: Wel, als bouk geen aceton, maar Pinocciodruppels bedoelde, moet ie dat maar speciaal voor jou eens in je koeterspaans voor je uitleggen. Ik denk dat ik me ondertussen bij aceton kan houden.

Comment

Ik weet niet of-ie daartoe in staat is. Maar het is al goed, hoor, jij weet het blijkbaar beter. Als 't je daarom gaat: jij kunt gerust je aceton blijven gebruiken. Pas wel op dat je het niet via je neus binnenkrijgt - dat kan gevaarlijk zijn.

Comment

jij kunt gerust je aceton blijven gebruiken.
                            Blijven afraden, zal je bedoelen.

Comment

Blijven afraden, zal je bedoelen.
                              Wat jij wil.

Comment

Wat jij wil.
                                Nee, Pinoccio,... wat jullie uit de vermelde onderzoeken besluiten: Ik heb die niet gedaan.

Comment

Working...
                                X