Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De macht van de oliemaatschapijen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: De macht van de oliemaatschapijen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    En Benidor, casa de reposa más famosa de Europa...
    casa de reposo, llena de Belgas, llena de viagra, no te equivocas
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #47
      Re: De macht van de oliemaatschapijen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Waarschijnlijk de neusdruppels van Pinokkio.
      Aceton, waarschijnlijk.
      Ik heb al twee injectioren moeten vervangen wegens te klonterige diezel. En die minder goede verneveling met dito verbranding kost me ook elk jaar een nieuwe injector in mijn stookolieketel.
      Zonder aanwijzing Insinueren dat iemand liegt, lijkt me overigens een goede rede om tuig van het forum te gooien.
      Last edited by Poza; 23 januari 2012, 00:07.

      Comment


      • #48
        Re: De macht van de oliemaatschapijen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Aceton, waarschijnlijk.
        Ik heb al twee injectioren moeten vervangen wegens te klonterige diezel. En die minder goede verneveling met dito verbranding kost me ook elk jaar een nieuwe injector in mijn stookolieketel.
        Zonder aanwijzing Insinueren dat iemand liegt, lijkt me overigens een goede rede om tuig van het forum te gooien.
        "¿A dónde vas?"
        -"Manzanas traigo"

        Het is bewezen dat je mensen na marteling alles kunt laten bekennen...

        Comment


        • #49
          Re: De macht van de oliemaatschapijen.

          Oorspronkelijk geplaatst door leonidas Bekijk bericht
          "¿a dónde vas?"
          -"manzanas traigo"

          het is bewezen dat je mensen na marteling alles kunt laten bekennen...
          :-) :-) :-)
          Last edited by mil1; 23 januari 2012, 19:18.
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #50
            Re: De macht van de oliemaatschapijen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Muchas gracias..., voy a presentar una proposición a mi profesora de español.
            Quizas ella lo aprendió del Assimil
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #51
              Re: De macht van de oliemaatschapijen.

              Mails waarin expliciet gevraagd wordt om 't door te sturen beschouw ik als spam, en de inhoud is dan ook met een grote korrel zout te nemen. Waarschijnlijk is dit gewoon een opzet om meer links naar hun website te krijgen, of hun aandelenprijs omhoog te jagen..

              Grote maatschappijen werken hen tegen en laten hun netwerk niet gebruiken ?
              Waarom zou een maatschappij hun netwerk laten gebruiken om een andere firma iets te laten verkopen ?
              En op hun site staat dat ze een Shell award gewonnen hebben, zo'n boycot/tegenwerking zal 't wel niet zijn als dat die mail laat uitschijnen. Integendeel zelfs, de oliemaatschappijen hebben nu nog geld dat ze zelf investeren in allerlei alternatieve bronnen, zodat wanneer olie op raakt ze snel iets anders kunnen beginnen aanbieden, ipv over de kop te gaan en hun markt laten overnemen door nieuwe firmas..
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #52
                Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                Als wij (en dan bedoel ik de meerderheid van de automobilisten) anders zouden rijden, niet noodzakelijk minder, maar bewuster met het gaspedaal omgaan, dan zouden we al veel minder verbruiken. Ik rijd met een Berlingo vracht, 2.0 HDI/90PK, en verbruik amper 6l/100 km, waarbij ik 's ochtends en 's namiddags 7km op en terug rij, wat boodschappen een paar maal per week, en gemiddeld eens in de week naar Mechelen (15km). Ik rij ongeveer 12.000 km/jr. Ik heb mijn vrouw zuinig leren rijden. Ze heeft al +/-12jr een firmawagen, dus het is niet voor de centen... Eerst een Alfa 156, dan een Laguna break, een C5 break, en sinds 2 weken een A4 break, telkens 2 liter motoren met 110-136 PK. Ze verbruikt (enfin, de wagen) veel minder dan collega's, met de C5 gemiddeld over het jaar 5.3 l/100km.
                Ik vind het vreemd dat mensen een "groene" auto kopen, en dan het pedaal door de vloer trappen. "Groen" rijden begint bij jezelf.

                Toen ik op school zat (intussen ben ik 50, dus we spreken over de jaren '70), werd er gezegd dat in "Het Jaar 2000", de aardolie op zou zijn. En dat komt om de 10 jaar terug...
                Olieprijzen worden kunstmatig 'op peil' gehouden, zoals bij zoveel andere producten het geval is (voeding...)
                Electrische wagen hebben zeker een grote toekomst, maar de autonomie is nog te beperkt. Er zullen nieuwe generaties accu's moeten komen, en erg efficiënte zonnepanelen en energierecuperatie. Ook uit de beweging van de ophanging kan energie gepuurd worden (zeker op Belgische wegen...).
                Maar de overheid/fiscus heeft inderdaad nood aan inkomsten, en als ze die niet via brandstof kunnen bekomen, zullen ze hun creatiefste geesten wel aan het werk zetten.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #53
                  Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                  Als je voor 14km per dag een 2.0liter diesel wagen nodig hebt... vult u maar aan

                  nu geef ik je 100% gelijk,
                  groen rijden begint met jezelf.
                  een blue-motion, een ecomotive kopen... en constant naar de rode toeren trekken...
                  tjah, dan koop je beter een zwaardere niet-groene auto, waar je niet constant top vermogen nodig hebt...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #54
                    Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                    Als het enkel voor die 14km was, dan zou ik een Smartje of ander minikarretje (IQ, bv) kopen. Maar ik ben ook nog muzikant (met een pak instrumenten), en actief in de wereldberoemde jazzzolder in Mechelen, waar ik de bar doe en de boodschappen verzorg, dus bakken bier etc. Verder heb ik ook een boot, op dit ogenblik eigenlijk twee, en daar moet regelmatig aan geknutseld worden....en nog wat activiteiten.

                    Maar zuinig kan het wel, zelfs met de Chevrolet Trailblazer van mijn broer (hij heeft nu een Mitsu Outlander Diesel) verbruikte ik +/- 12-13 liter, mijn broer (met zware voet, maat 47) rond de 20... op hetzelfde soort traject.

                    QED
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #55
                      Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Als het enkel voor die 14km was, dan zou ik een Smartje of ander minikarretje (IQ, bv) kopen. Maar ik ben ook nog muzikant (met een pak instrumenten), en actief in de wereldberoemde jazzzolder in Mechelen, waar ik de bar doe en de boodschappen verzorg, dus bakken bier etc. Verder heb ik ook een boot, op dit ogenblik eigenlijk twee, en daar moet regelmatig aan geknutseld worden....en nog wat activiteiten.

                      Maar zuinig kan het wel, zelfs met de Chevrolet Trailblazer van mijn broer (hij heeft nu een Mitsu Outlander Diesel) verbruikte ik +/- 12-13 liter, mijn broer (met zware voet, maat 47) rond de 20... op hetzelfde soort traject.

                      QED
                      Wat iedereen hier heeft me QED te roepen, het zal me worst wezen.
                      Maar nu vertel je natuurlijk het volledige verhaal...

                      een Trailblazer vergelijken met een Berlingo is natuurlijk beetje uit proportie...
                      een 4.2 amerikaanse diesel vergelijken met een 2.0 liter.
                      300pk tov 90pk...

                      quod erat demonstrandum
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #56
                        Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                        Wat heeft QED met worst te maken ? Is dat een merk vleeswaren ?

                        Het ging er natuurlijk niet om de Berlingo met de Chevy te vergelijken, maar wel dat je elke wagen relatief zuinig kunt laten rijden. 12-13 l vind ik sowieso enorm.

                        En de CO2 uitstoot is rechtstreeks gerelateerd aan het verbruik, derhalve...

                        Voorlopig zijn hybrides waarschijnlijk de meest realistische groene mobielen, maar het aanbod blijft erg beperkt, en de prijs is nog aan de hoge kant.
                        Ik zou voor vol-electrisch gaan als de autonomie me toelaat om pakweg een vakantie-etappe te rijden, 's nachts laden en weer vertrekken. En als de kofferruimte niet ingepalmd wordt door AA-celletjes... Tiens, hoewel niemand nog een jerrican meezeult, hoe zou je dat electrisch oplossen ? Een dynamo'tje met twee trappers voor de passagier?
                        Prestaties vind ik minder belangrijk, een wagen moet meekunnen in het verkeer, voldoende acceleratievermogen vanuit stilstand tot pakweg 30-40 km/u, daarboven is het allemaal minder relevant. Topsnelheid ? Waar kun/mag je nog boven de 120/130 rijden ? Ook in Duitsland zijn er veel stukken snelweg waar je niet hard mag rijden.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #57
                          Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                          Kleine voetnoot : de Trailblazer is een 4.2 Benzine....
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #58
                            Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            "¿A dónde vas?"
                            -"Manzanas traigo"

                            Het is bewezen dat je mensen na marteling alles kunt laten bekennen...
                            Bijvoorbeeld: In het najaar van 2005 bracht "De wereld draait door" op NED 3 een test waaruit bleek dat ze door toevoeging van aceton 15% minder diesel verbruikte.
                            Mente de pollo?

                            Comment


                            • #59
                              Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                              Door toevoeging van aceton of zelfs minder ontbrandbaar spul, zoals benzine, in een common rail motor verknal je (letterlijk) het systeem. Deze motoren werken met drukken tussen 1500 en 2000 bar, en hebben erg snelle en gevoelige injectoren (6-12 injecties per cyclus, hetzij, bij 3600 rpm, per 1/100ste van een seconde)

                              Dus, mocht het al werken (en dat zal het wel even doen), de levensduur van je motor is in gevaar.
                              In een traditionele diesel, met een lijn-of rotatieve pomp, en drukken van 150-300 bar, en mechanische injectoren kan dit geen kwaad, in de winter werd vroeger tot 30% benzine bij de diesel gemengd tegen bevriezing. Zonder nadelig gevolg.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                              Comment


                              • #60
                                Re: De macht van de oliemaatschapijen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Bijvoorbeeld: In het najaar van 2005 bracht "De wereld draait door" op NED 3 een test waaruit bleek dat ze door toevoeging van aceton 15% minder diesel verbruikte.
                                Hoeveel aceton? Enkele druppeltjes? Het ging trouwens hierom:
                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                het is al bekent[sic], dat met een liter brandstof het dubbel aantal kilometers gereden kan worden dan nu het geval is.
                                Ook al met enkele druppeltjes.

                                Comment

                                Working...
                                X