Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagske ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagske ...

Bij GAOTD (giveawayoftheday) lees ik dikwijls de reacties, maar wat betekenen de termen
    "RFED en GFED" ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: Vraagske ...

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    maar wat betekenen de termen
    "RFED en GFED" ?
    Weet je zeker dat je dat zo schrijft? Ik bedoel, GAOTD schrijf je ook al fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Weet je zeker dat je dat zo schrijft? Ik bedoel, GAOTD schrijf je ook al fout.
      Ik zet hier neer wat ik daar lees hé, de ene keer is het GAOTD , dan weer GOTD ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ik zet hier neer wat ik daar lees hé, de ene keer is het GAOTD , dan weer GOTD ...
        OK dan. GOTD lijkt mij beter.

Maar acronymfinder vindt niks relevants en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het forum van GOTD kan de zoektermen niet eens vinden, als ik goed gekeken heb tenminste...

Comment

Zal even iets kwoten dan ...

Spartan van afgelopen oudjaar is weer niet bedoeld voor snel typen natuurlijk.

Allchars kun je daar weer wel voor gebruiken (en de verder uitstekende #4 natuurlijk) maar Allchars werkt alleen voor XP.
          Allchars heeft nog een aantal leuke andere mogelijheden en vind ik een fijn progje al moet je even de gebruiksaanwijzing doorlopen.

Misschien dat Ojoj een VM-AllChars zou kunnen maken. Die zou zomaar in eens wel op Win7 kunnen werken. Mocht Ojoj die bereidheid hebben dan weet ik zeket dat velen daar baat bij kunnen hebben, al was het maar om sommigen makkelijk speciale characters te kunnen laten gebruiken, maar ook als typhulp en veel meer (macro’s, wachtwoorden etc.)

En ik zelf zou dat ook wel fijn vinden, maar ik ben geen plusser. Voor mij heeft het alleen zin als het gratis bij de sjampoo zit

Reactie door @^@ — januari 20th, 2012, 4:35 am

@Ootje: dat is mooie software. Kun je het Americaanse acronis account niet ook gewoon met de juiste proxie aanmaken dan?
          Reactie door @^@ — januari 20th, 2012, 4:37 am

@8, bedankt voor de tip. Waaom een RFED en niet een GFED? Omdat je iets uit het register uitleest?

OT 1: Op mijn tablet haalde ik tot vanmorgen de mail van mijn reguliere gmail-account op. Maar daar krijg ik wel erg veel binnen en wil daarom op de tablet mail kunnen wissen. Misschien had ik iets verkeerds geconfigureerd, maar wissen op de tablet betekende tevens “wissen”(herstelbaar) bij gmail in the cloud. Onhandig. Daarom maar voor de tablet een eigen gmail-account geopend (zonder gebruik van mijn gegevens: zie laatste posting bij het weggevertje van gisteren). Daar gaan kopieën van geselecteerde andere accounts/verzenders naar toe. Nu kan ik met een gerust hart mail op de tablet wissen, want de originelen staan in andere wolken.

OT 2: Amazon is wel een heel prettige e-book verkoper. Ze hebben Kindle software voor Windows, Mac, Android, etc. En je mag op elk apparaat je gekochte boeken lezen. Op het PC-grootbeeld veel pretiiger lezen dan op een 7 inch tablet. Jammer voor mijn vrouw – niet op Ubuntu. Of heeft iemand van jullie een link? Is dit wat:
          Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Reactie door gergn — januari 20th, 2012, 4:37 am

lees er de reakties maar op na , je moet eerst naar de downloadpagina gaan
          Last edited by toerist; 20 januari 2012, 18:01.
          George Orwell

Comment

Bedankt maar ik geloof niet dat ik nu veel wijzer ben geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Bedankt maar ik geloof niet dat ik nu veel wijzer ben geworden.
              Ik zal proberen een betere context te vinden ... maar zal voor later zijn , moet nog een boel reacties doorlezen (van andere GOTD's) !
              Last edited by toerist; 20 januari 2012, 18:25.
              George Orwell

Comment

van vandaag :

#

@Gergn, #1:
                Ik ben het alvast niet met je redenering eens.

Commerciele software hoeft niet slecht te zijn en is dus potentieel interessant.

Jij bent fan van AxCrypt en dat is niet onterecht want dat bepaal je zelf (maar niet voor een ander), maar meer objectief is dat ook goede software (kan iedereen constateren). Prima dat je het aanprijst.

Met een open mind is software die je zelf niet hebt en die potentieel interessant is altijd het bekijken waard vind ik (zoals deze GOTD).
                Als alleen aandacht wordt gegeven aan het oude vertrouwde dat zo goed bevalt dan is er geen plaats voor vernieuwing en krijgt al het nieuws ook geen aandacht meer. Je hoeft nooit meer verder te kijken, je hebt immers iets goeds.
                Hoe je daar in staat is ook een eigen keuze maar ik kijk graag naar nieuwe potentieel interessante dingen.

De GOTD kan in ieder geval iets wat AxCrypt niet kan, nl. verbergen. Mensen die dat willen hebben niks aan AxCrypt.

Maar dat was niet de reden waarom je de GOTD afraadt. Het gaat om het vermeende afbreukrisico bij verlies van de GOTD waarmee je mogelijk ook je data zou verliezen. Ik ga er niet van uit dat dat zeker eens gaat gebeuren, maar het is zeker goed er rekening mee te houden dat het kan gebeuren.

Het risico is nihil, nul komma nada niks rien du tout. !!

Je gaf zelf al aan dat je de trial kunt gebruiken om je data te benaderen. Je hoeft helmaal niks aan te schaffen je kunt altijd op Axcrypt over gaan.

Maar nog veel beter de key uit de readme werkt ook op de TRIAL (zelf een naam verzinnen bij ingave) en is dus een GFED.

Als je nou de TRIAL (liefst met key natuurlijk) download en gewoon 100.000 maal opslaat op USB-sticks en CD’s, DVD’s Hardeschijven etc., dan heb je alle garantie voor de toekomst die je nodig hebt.
                Tip: iets minder vaak dan 100.000 maal opslaan kan ook nog wel werken.
                Het zelfde geldt voor de Ojoj variant.

~~
                @Ojoj: ik heb gestemd maar op je vraag bij #6: ik ben voor er uit slopen dus “ja” gestemd. Maar bij de pol is de vraag precies verkeerd om “ja” betekent daar dat ik alle extra’s wil houden (eh nee dus).
                Reactie door @^@ — januari 22nd, 2012, 4:59 am

#

@10, Sorry. Je begrijpt me verkeerd. Ik heb NIETS tegen commerciële software. Integendeel. Ik koop regelmatig licenties.

Mijn bezwaar is: je raakt gewend aan de (functionaliteit van de) software, kan je vandaag volgens de regel geïnstalleerde software kwijtraken (NIET je versleutelde bestanden/data, die kan je altijd met een trial weer ontsleutelen, zoals ik zelf al schreef: “Je kan dan meestal wel met de trial je bestanden terughalen”).

Maar als het geen GFED is (had ik nog niet getest, jij dus nu wel), moet je of een licentie kopen voor in dit geval $100, of alsnog overstappen op een goedkoper alternatief. Voor de meesten van ons is $100 teveel om als privé persoon uit te geven.

Ik heb NIET gezegd dat ik het zelf niet zou uittesten. Ik heb er vanmorgen wel al snel een RFED van gemaakt.

Ik ga ervan uit dat ik elke dag minstens één nieuw iets moet leren. Aan de doelstelling voldoe ik vaak door te spelen met het weggevertje. Of dat vandaag lukt, valt te bezien. Maar er is morgen weer een dag.

Overigens: ik gebruik iha encryptie voor het versleutelen van andermans bestanden (ik ben adviseur) om te voorkomen dat door mijn toedoen andermans spullen op straat komen te liggen. Zeker als ik die via Gmail verstuur of in DropBox opsla. Of als mijn laptop zou worden gestolen, iets wat mijn collega’s meer dan eens is overkomen. Die kregen dan voortaan een laptop met encrypte schijf. Zelf heb ik jaren geleden daar een betaalde versie van SafeHouse voor aangeschaft. Ashampoo heeft ook leuke encryptiesoftware. Gebruik ik ook af en toe.

Je moest mijn advies bij #1 vooral lezen richting de wat minder ervaren gebruikers, die hier toch ook langskomen.
                Reactie door gergn — januari 22nd, 2012, 5:21 am
                Last edited by toerist; 22 januari 2012, 19:40.
                George Orwell

Comment

vandaag 28-1-2012 :

#

Nog niet kunnen testen, maar heb vorige week toevallig een site ontdekt die dit perfect en snel doet voor U-tube
                  3maalw punt youtube-mp3 punt org
                  Reactie door Le Jeck — januari 28th, 2012, 3:40 am
                  #

“Spreken is zilver, zwijgen is goud”
                  Reactie door oblomov — januari 28th, 2012, 3:44 am
                  #

@1: 1 linkje kan wel, makkelijk voor wie je link wil volgen http://www.youtube-mp3.org/

@2:ruw verscheur ik de stilte

De trial verschilt binair van de GOTD, maar is wel te registeren met de key uit de GOTD-readme.

Trial en GOTD-key zijn samen een GFED. Sterker nog alleen de TRIAL is ook al een GFED want je hebt geen key nodig.

Vreemd?

- Nee, download de trial en installeer die.
                  -Zoek in installdir bestand “sound.dll” (is wel vaker met dit bestand zo).
                  -Open dit met notepad/kladblok en het blijkt uit platte tekst te bestaan en helemaal geen dll-bestand te zijn (vermomming).
                  Verander de laatste twee characters in “kk” (zoonder quotes) en close/save.

klaar, geregistreerd.

Registratie status: de bovenbalk in het venster met de naam van de app. bevat [unregistered] in geval van niet geregistreerd en anders is dat weg.
                  Reactie door @^@ — januari 28th, 2012, 3:57 am

weet nog steeds niet wat GFED /RFED wil zeggen, zal mij dan maar registreren zeker ?
                  George Orwell

Comment

voor mij is dit allemaal chinees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      voor mij is dit allemaal chinees.
                      Volgens mij gaat het over het grbeuik van software: gekraakte of gekochte licentie.
                      Gaarne zou ik daar ook een simpel en duidelijk antwoord op zien verschijnen.
                      Last edited by go4it; 28 januari 2012, 18:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                        grbeuik
                        Dat lijkt me inderdaad geen Chinees maar Nederlands is het ook niet.

Comment

Ik weet inmiddels wat GFED is : giveaway for everyday .
                          George Orwell

Comment

da mooi en daar heb je 4 maanden over gedaan..?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In het verlengde zou RFED Dan Register For Every Day zijn?

Het is maar een gok...

Comment

Working...
                              X