Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MegaUpload is op 19 januari Oflline gehaald door de FBI.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MegaUpload is op 19 januari Oflline gehaald door de FBI.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    De jongeren van vandaag vinden downloaden (ook het illegaal deel) perfect normaal. Je MP3'tjes haal je van het internet, en meestal niet van de legale sites als itunes : waarom zou je, als je het gewoon via google kan vinden, volledig gratis.
    En de jongeren van gisteren zaten met de oren gespitst aan de radio-cassetterecorder en de vinger al aan de knop om op het juiste moment op 'rec' te drukken.
    En dat vonden de jongeren van gisteren en hun ouders perfect normaal.
    En van vriendjes die een LP hadden deze muziek overzetten op een cassettebandje.
    Ik denk dat de jongeren van vandaag het kunstje geleerd hebben van de jongeren van gisteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      En de jongeren van gisteren zaten met de oren gespitst aan de radio-cassetterecorder en de vinger al aan de knop om op het juiste moment op 'rec' te drukken.
      En dat vonden de jongeren van gisteren en hun ouders perfect normaal.
      En van vriendjes die een LP hadden deze muziek overzetten op een cassettebandje.
      Ik denk dat de jongeren van vandaag het kunstje geleerd hebben van de jongeren van gisteren.
      Zat er geen Sabam op de cassettes?
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Weet ik niet, nooit van gehoord in die tijd.
        En dan spreek ik over de Nederlands variant omdat ik uit Nederland kom.

Comment

Wat ik zo jammer vind: het is moeilijk om legaal voor normale prijzen aan de wat minder gangbare dingen te komen. Ik gebruikte Megaupload bijvoorbeeld om aan Aziatische series en bijbehorende fansubs te komen. Auteursrechtenschending? Vast wel. Winstverlies? Niet bij de huidige marktafspraken! We betalen in Europa een veelvoud ten opzichte van Amerika voor officiële releases met engelse ondertitels en dat heb ik er niet voor over.

Het liefst zou ik legaal films streamen. Betalen per minuut of per film (niet te gek natuurlijk ), met een toenemende korting bij toenemende reclamehinder.
          Als ik zo'n site vind en ik daar NIET mijn IP adres hoef te verbergen (ik ken al enkele streaming sites waar Nederland blijkbaar niet welkom is), dan krijgen ze aan mij een trouwe klant. En tot die tijd zoek ik nog maar even verder...

Aan mijn kasten is trouwens te zien dat ik best bereid ben tot kopen: het geld dat we uitsparen door geen kabeltv te hebben is naar de dvd collectie gegaan
          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Ik heb een collectie van een 400 DVD/bluray's en een 250 CD's (ruw geschat), en jaarlijks komen er daar een aantal bij.
            De artiesten die ik wel goed vind, die wil ik gerust steunen. Optredens doe ik quasi niet : zoveel wil ik ze nu ook weer niet steunen .
            Ik vind het downloaden van legale MP3 (of aanverwanten) trouwens evengoed behoorlijk duur. De CD's en blurays die ik koop zitten in de prijsregio van 4-7€ : zo'n ramp is dat toch niet...

Dat de prijzen in Amerika lager zijn, heeft oa te maken met het feit dat ze daar minder illegaal downloaden. Als men weet dat er voldoende zal verkocht worden, dan hoeft men ook niet te beginnen met een te hoge startprijs om toch uit de kosten te geraken...
            Waarom kost Adobe software zoveel meer in Europa dan in Amerika ? Het is pertank dezelfde software .
            Last edited by polleke_cgc; 22 januari 2012, 11:52.
            Groeten,

Polleke

Comment

Dat de prijzen in Amerika lager zijn, heeft oa te maken met het feit dat ze daar minder illegaal downloaden. Als men weet dat er voldoende zal verkocht worden, dan hoeft men ook niet te beginnen met een te hoge startprijs om toch uit de kosten te geraken...
              Waarom kost Adobe software zoveel meer in Europa dan in Amerika ? Het is pertank dezelfde software .
              Minder illegaal downloaden in Amerika? Heb je daar cijfers van?

Het is goedkoper daar omdat er veel minder taksen geheven worden et omdat ze het niet moeten 'vertalen'.
              Jean Pierre.

Comment

Dit is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb
                De prijzen in Amerika zijn ten eerste lager dan hier omdat er veel minder belastingen e.d. op zitten en omdat de prijzen daar dus lager zijn download men dus ook minder!

Als men nu eens begint met de prijzen te verlagen en content beter, makkelijker en goedkoper aan te bieden via Internet, dan wordt het downloaden hier ook vanzelf wel minder!
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                  Dit is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb
                  De prijzen in Amerika zijn ten eerste lager dan hier omdat er veel minder belastingen e.d. op zitten en omdat de prijzen daar dus lager zijn download men dus ook minder!

Als men nu eens begint met de prijzen te verlagen en content beter, makkelijker en goedkoper aan te bieden via Internet, dan wordt het downloaden hier ook vanzelf wel minder!
                  Vooral makkelijker! Ik kan de series die ik zoek vaak makkelijker illegaal vinden dan legaal... vooral als ik niet bereid ben om 6 weken op een verscheept DVDboxje van ca 60 euro te wachten
                  Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Minder illegaal downloaden in Amerika? Heb je daar cijfers van?

Het is goedkoper daar omdat er veel minder taksen geheven worden et omdat ze het niet moeten 'vertalen'.
                    link...

link2

De enige taksen op software zijn nog altijd BTW. Iets waar bedrijven niet veel last van hebben : ik ken niet veel bedrijven die BTW betalen op hun investeringen. De kostprijs van software in de US is zonder die BTW evengoed lager dan hier...Hetzelfde geldt trouwens ook over het downloaden van muziek of films.
                    Zorg dat je je cijfers kent, vooraleer het te hebben over onzin...
                    Last edited by polleke_cgc; 22 januari 2012, 16:08.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Een recente Bluray film kost in Amerika €25,- in Europa kost deze €35,- dus dan is het hier toch duidelijk veel duurder en daarom wordt er hier dus ook meer gedownload
                      Last edited by HereIsTom; 22 januari 2012, 16:43.
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                        Naar mijn mening? Ja, eigenlijk wel. Er bestaan genoeg mensen die Freeware programma's maken en er goed hun geld mee verdienen d.m.v. vrijwillige donaties, sponsering, enz...
                        Ik ben ook wel van het principe: als je iets download, en je vind het goed, dan koop je het gewoon.
                        Dit geloof je toch zelf niet zeker... Gewoon een beetje goedpraten. Ik wil wel eens weten hoeveel personen er hier zijn die een illegale download van photoshop vervangen hebben door de legale en er meer dan 1000 euro voor betaald hebben.
                        Vele freeware programma's zouden veel beter kunnen blijven bestaan en verbeteren als iedereen die het goed zou vinden een donnatie deed, maar slechts een heel kleine groep doet dat ook.
                        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                          Een recente Bluray film kost in Amerika €25,- in Europa kost deze €35,- dus dan is het hier toch duidelijk veel duurder en daarom wordt er hier dus ook meer gedownload
                          Kan je me eens zeggen waar jij recente blurays vindt aan 35 € (dus de normale versies, niet de special edition met 2 blurays (want ik denk ook niet dat je die zo download) ?
                          Normaal zitten ze hier aan +/- 25 €, in Nederland zijn ze meestal nog goedkoper.
                          Soms brengen ze wel een dubbel uit : dus Bluray + DVD in dezelfde verpakking. Dat zou inderdaad eens rond de 30€ kunnen draaien.
                          Maar die dingen koop ik gewoon niet...

Loop eens rond in een Saturn, en zoek me eens 1 recente Bluray aan 35 € ? Ik denk dat die niet veel zal verkocht worden en je die ook niet zal vinden.
                          Recente DVD's zijn iets goedkoper : meestal rond de 20 €. Maar de laatste tijd koop ik steeds meer blurays, omdat het prijsverschil (gelukkig) steeds kleiner wordt.
                          Nu : zowel die 20 als die 25 € vind ik veel te hoog, maar jou prijzen zijn toch volledig bij het haar getrokken.
                          Last edited by polleke_cgc; 22 januari 2012, 17:08.
                          Groeten,

Polleke

Comment

link...

link2

De enige taksen op software zijn nog altijd BTW. Iets waar bedrijven niet veel last van hebben : ik ken niet veel bedrijven die BTW betalen op hun investeringen. De kostprijs van software in de US is zonder die BTW evengoed lager dan hier...Hetzelfde geldt trouwens ook over het downloaden van muziek of films.
                            Zorg dat je je cijfers kent, vooraleer het te hebben over onzin...
                            Interessante links... weer iets bijgeleerd Jouw cijfers zijn wel geen onzin maar gaan over software piracy en niet over illegale downloads! Komt daarbij dat dergelijke cijfers doorgaans gebaseerd zijn op 'bedrijfscomputers'. Verder zal het aantal computers in de eerste 5 landen zal niet van die aard zijn dat zonder illegale downloads de softwareverkoop daar hoge toppen gaat scheren. Anderzijds zeggen deze cijfers wel dat 1 op 5 Amerikanen (of bedrijven) piracy software gebruikt.

Maar zoek nu eens cijfers die muziek, films en tv-series omvatten en het klassement zal er helemaal anders uitzien! Ik denk dat het aanbod films, series en muziek al lang dat van software overstijgt. Het 'gebruik' daarvan is heel wat moeilijker te controleren.

Ok, het had 'taks' moeten zijn (dat is BTW toch, niet?) En is die in Amerika ook 21%?
                            Natuurlijk moeten bedrijven geen BTW betalen, maar jan met de pet wel en ik weet met zekerheid dat die veel meer 'illegale' zaken op zijn pc, iPhone, smartphone, mp3-speler staan heeft dan gelijk welk bedrijf.

Om te besluiten betwijfel ik dus of de cijfers in jouw links relevant zijn...
                            Jean Pierre.

Comment

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/6-/NewReleases.html

en koopjes aan 7,50
                              http://www.play.com/DVD/Blu-ray/6-/RegionHome.html

Comment

Working...
                              X