Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

US mail > Custom Clearance

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• US mail > Custom Clearance

Hallo,
    er is een parcel onderweg vanuit de US, verstuurd met US Mail.
    Ik kan via usps.com het item tracken, en zie dat het al sinds 5/1 in Belgie zit: "Customs Clearance".
    Enig idee waar dat is? Is dat op Zaventem dan nog? Kan ik daar naar bellen?
    Het pakket bevat de factuur. Het gaat niet om electronica of zo, maar een schilderij.

Mag ik vermoeden dat ik alsnog een brief ga krijgen om de inhoud te omschrijven of zo, om de invoertaks te kunnen bepalen ?
    embee ::: nikon stuff

Re: US mail > Custom Clearance

Ik heb indertijd een Lens-Align set besteld gehad in de US.
    Het pakket was 1 dag onderweg om vanuit US in België te geraken, dan heeft het 10 dagen bij de douane gelegen op Zaventem
    Daarna kreeg ik telefoon en een mail om te verklaren wat er in het pakje zat ...
    Na deze verklaring heb ik nog een weekje moeten wachten alvorens het door de clearence werd vrijgegeven.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Na deze verklaring heb ik nog een weekje moeten wachten alvorens het door de clearence werd vrijgegeven.
      Ik vermoedde al zoiets ... nog even afwachten dus

Comment

Ai.
        De laatste keer dat ik iets bestelde (groter dan een enveloppe) via de gewone post uit de VS heeft het iets meer dan vier weken geduurd. Het bedrijf dat in België (Zaventem) de pakketten in ontvangst neemt, verwerkt en zorgt voor de inklaring (douane) was toen DSV. (Vroeger ABX denk ik) Ik ben toen úren bezig geweest om nummers te zoeken (staan natúúrlijk niet op hun site) om contact op te nemen en toen ik dan éindelijk contact had bleken ze het éérst niet te vinden, daarna min of meer te weten waar het érgens zou kunnen zijn, dan... Soit, je begrijpt: érg professioneel.

Ik werd toen ook wél aangeraden om voor de inklaring reeds alle documenten per mail over te maken aan DSV (factuur enzo).

Ik werd toen óók aangeraden in de toekomst met TNT te werken. Die laten blijkbaar alles via Nederland de EU binnen komen, klaren alles zélf in, en binnen de week heb je je pakket.

Enfin, dit alles was twee jaar geleden, dus misschien is er reeds veel veranderd.

Es googlen misschien op: DSV - Inklaring - België - US -... Forum van ebay heeft misschien ook info?
        Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Daarna kreeg ik telefoon en een mail om te verklaren wat er in het pakje zat ...
          Da is te moeilijk in Brussel zeker om zelf te kijken wat er inzit Neen; liever wa administratieve rompslomp organiseren......
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
            Ai.
            Es googlen misschien op: DSV - Inklaring - België - US -... Forum van ebay heeft misschien ook info?
            Bedankt voor je info, ik wacht nog even af, maar ga zeker es googlen op DVS en zo ...
            Pakje is geen ebay aankoop, maar rechtstreekse aankoop tussen kunstenaar in US en ikzelf... wil gerust nog wel even wachten, alleen hoop ik dat het niet toekomt met een grote winkelhaak in 't canvas of zo

Comment

Als het pakje bij DSV is terechtgekomen, dan moet je wel geduld hebben.
              Ik heb ooit meer dan een maand moeten wachten tot ze het eindelijk doorstuurden naar hier, maar omdat ze bij de post ook nog eens een fout hadden gemaakt duurder het uiteindelijk meer dan 4 maanden omdat pakje tot hier te krijgen (die hadden het terug naar China gestuurd).

Op een bedrag van 119 dollar heb ik 62,05 euro kosten moeten betalen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als het pakje bij DSV is terechtgekomen, dan moet je wel geduld hebben.
                Ik heb ooit meer dan een maand moeten wachten tot ze het eindelijk doorstuurden naar hier, maar omdat ze bij de post ook nog eens een fout hadden gemaakt duurder het uiteindelijk meer dan 4 maanden omdat pakje tot hier te krijgen (die hadden het terug naar China gestuurd).

Op een bedrag van 119 dollar heb ik 62,05 euro kosten moeten betalen.
                Dat is nu net DE reden waarom ik zoveel mogelijk binnen Europa probeer te kopen.
                Zoals jullie weten verzamel ik schaalmodellen van auto's, en laten die nu net altijd in Hong Kong, China of de VS eerst uitkomen ... als de verzendkosten je niet doen flauwvallen dan is het de rompslomp eens het pakje in België is wel.

Normaal gezien is de rekening snel gemaakt : 21% btw + €25 'dossierkosten' en af en toe nog eens €8 'aanbiedingskosten' ... leuk hoor, zeker omdat ze dikwijls zelf zo goed weten wat iets waard is

Ik wacht nu meestal rustig enkele weken af tot iemand binnen Europa het modelletje binnen heeft en bestel dan daar ... normaal pakweg twee tot drie weken.
                Ik heb het onlangs zelf nog eens voorgehad ... de oranje Aventador komt uit in 1/18, ikke geen geduld dus bestel in Hong Kong ... op drie dagen aangekomen in België ... en dan wachten ... drie weken later zie ik in Duitsland de twee andere kleuren (zwart en grijs) aangeboden staan ... ik bestel ze ... en ja hoor, die uit Duitsland waren nog eerder geleverd dan die uit Hong Kong ... zes weken heeft de oranje versie bij DSV gelegen ... wel geen kosten moeten betalen (model was maar $39 of zoiets)

Nu voor je schilderij heb je geen keuze natuurlijk, dat kan je nooit hier kopen ... en dan ben je gezien spijtig genoeg ... veel geduld hebben en de centjes klaar houden
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

pakjes uit VS = steeds douane miserie
                  pakjes uit het oosten = geen probleem
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    pakjes uit VS = steeds douane miserie
                    pakjes uit het oosten = geen probleem
                    Uit de VS is het inderdaad altijd prijs rijden ... uit het Oosten toch ook meer dan vroeger hoor ... pas nog iets meer dan €70 mogen betalen voor een pakje uit Hong Kong (was wel een groot pak met meerdere schaalmodellen in ) ... ik heb soms de indruk dat ze vanuit het Oosten op de grootte van het pak afgaan
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      ik heb soms de indruk dat ze vanuit het Oosten op de grootte van het pak afgaan
                      Dat zal waarschijnlijk meer dan een indruk zijn :-).

Ik koop vrij vaak batterijen, onderdelen, kleinnoden uit het oosten en die komen tot nu toe zonder uitzondering binnen de 5 dagen aan. Deze zitten meestal in beschermende enveloppen (met folie binnenin) of in heel kleine doosjes. Grote pakketten bestel ik gelukkig zélden, maar die blijven dan wél even onderweg. Tot op heden wél nog géén kosten moeten betalen, in tegenstelling tot op wat uit de VS komt.

Comment

Net pakje uit Singapore binnen, maandag besteld

Comment

Working...
                        X