Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het al lente?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is het al lente?

    laatste berichtgeving over de streek waar ik binnenkort naartoe ga, als ik geraak tenminste, want er ligt echt wel héél véél sneeuw.
    Scholen zijn gesloten, dorpen volledig van de buitenwereld afgesloten, etc.
    Maar er ligt ginds dan ook een massa sneeuw, zou hier al gebeuren bij amper 20cm sneeuw...

    ondergesneeuwde dorpen genieten van de rust
    Last edited by kirsten_dl; 11 januari 2012, 21:32. Reden: typfout aangepast
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #17
      Re: Is het al lente?

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      idd , als je even terug leest welke de voorspellingen waren voor de maanden december en januari...... ofwel sturen ze met opzet foute info de wereld in ofwel kunnen ze het echt niet voorspellen....maar op het weerbericht ga ik echt niet meer voort, kzalt wel zien alst zover is....
      Weerdeskundigen voorspellen nooit maar spreken door een rekenmodel verwachtingen uit en verwachtingen zijn altijd onder voorbehoud omdat een minuscule afwijking hun berekening op zijn kop zet.
      Voorspellers dat zijn waarzeggers of toverkollen die alle onzin die ze de Wereld in helpen als waarheid verkondigen..

      Comment


      • #18
        Re: Is het al lente?

        'k zou maar niet te overhaast roepen dat ze verkeerd zitten met hun "voorspellingen"...



        dat het eindelijk winter word in Bananenland is nu vrijwel zeker.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #19
          Re: Is het al lente?

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Weerdeskundigen voorspellen nooit maar spreken door een rekenmodel verwachtingen uit en verwachtingen zijn altijd onder voorbehoud omdat een minuscule afwijking hun berekening op zijn kop zet.
          Voorspellers dat zijn waarzeggers of toverkollen die alle onzin die ze de Wereld in helpen als waarheid verkondigen..
          De computer doet een weersvoorspelling. Inclusief foutmarge.

          De weerdeskundige maakt daar een commercieel kletspraatje van en noemt dat de weersverwachting.

          Doe mij de voorspelling maar.

          Jan

          Comment


          • #20
            Re: Is het al lente?

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

            dat het eindelijk winter word in Bananenland is nu vrijwel zeker.
            Kan eigenlijk niet direct een voorspelling vinden die daarmee akkoord gaat

            Het weerbericht in Brussel. Kies uw favoriete locatie voor uurlijkse voorspellingen tot 48u en dagelijkse voorspellingen tot 14 dagen.

            Be prepared with the most accurate 10-day forecast for Dansaert, Brussels-Capital, Belgium with highs, lows, chance of precipitation from The Weather Channel and Weather.com

            Weather Underground provides local & long-range weather forecasts, weather reports, maps & tropical weather conditions for locations worldwide

            Comment


            • #21
              Re: Is het al lente?

              Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
              Kan eigenlijk niet direct een voorspelling vinden die daarmee akkoord gaat

              Het weerbericht in Brussel. Kies uw favoriete locatie voor uurlijkse voorspellingen tot 48u en dagelijkse voorspellingen tot 14 dagen.

              Be prepared with the most accurate 10-day forecast for Dansaert, Brussels-Capital, Belgium with highs, lows, chance of precipitation from The Weather Channel and Weather.com

              http://www.wunderground.com/global/s....html#forecast

              Is het grafiekje (afbeelding) welk ik hierboven heb geplaatst niet duidelijk genoeg?

              Kijk eens op:




              met alle respect maar de websites die jij aangeeft stellen op zich niet veel voor...

              en als ze er allemaal flink naast zitten dan is 't maar zo, al hoop ik toch dat we nog een ferme streep winter krijgen.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #22
                Re: Is het al lente?

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                met alle respect maar de websites die jij aangeeft stellen op zich niet veel voor...
                Als je graag duitse sites hebt...deze heb ik altijd betrouwbaar gevonden (relatief dan)



                Voor de rest


                enz enz...

                Als ik kijk wat jij post lijkt het er op dat hoe kleiner de sites hoe betrouwbaarder ze zouden moeten zijn? In ieder geval zijn ze serieus in de minderheid, de koude winter voorspellers.en staan ze niet op de eerste pagina in google's zoekresultaten.

                Comment


                • #23
                  Re: Is het al lente?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Als je graag duitse sites hebt...deze heb ik altijd betrouwbaar gevonden (relatief dan)



                  Voor de rest


                  enz enz...

                  Als ik kijk wat jij post lijkt het er op dat hoe kleiner de sites hoe betrouwbaarder ze zouden moeten zijn? In ieder geval zijn ze serieus in de minderheid, de koude winter voorspellers.en staan ze niet op de eerste pagina in google's zoekresultaten.

                  nee hoor, heeft helemaal niks te maken met het wel of niet graag houden van Duitse sites... wetteronline is ook heel nauwkeurig.

                  laat ons maar aannemen dat ook google niet altijd 100% "betrouwbaar" is.
                  De websites waarop ik verder ga en naar kijk zijn absoluut niet groot en niet bekend bij het grote publiek maar ze zijn wel bijzonder nauwkeurig te noemen.

                  maar 't is zoals bij winterbanden hé, waarom een bepaald merk kopen dat uit een land komt waar ze jarenlange ervaringen hebben opgebouwd als je evengoed een merk afkomstig uit Haïti kan bestellen?
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is het al lente?

                    Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    De computer doet een weersvoorspelling. Inclusief foutmarge.

                    De weerdeskundige maakt daar een commercieel kletspraatje van en noemt dat de weersverwachting.

                    Doe mij de voorspelling maar.

                    Jan
                    Een computer is een dood ding, voorspeld niets en maakt ook geen fouten.
                    Mijn schroevendraaier, nijptang of hamer voorspellen ook niets en maken ook nooit fouten.
                    (Weer) instrumenten voorspellen niets, maken geen fouten maar ze kunnen wel defect zijn. Toverkollen voorspellen: wetenschappers berekenen en kunnen daarbij fouten maken.
                    Ook in de financiële wereld worden verwachtingen uitgesproken die je niet meer dan als een leidraad moet zien , want daar kan net als het weer alle kanten mee opgaan.
                    Last edited by Binnenuit; 12 januari 2012, 15:51.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is het al lente?

                      Oorspronkelijk geplaatst door binnenuit Bekijk bericht
                      ... Mijn schroendraaier, nijptank of hamer verspellen ook niets en maken ook nooit fouten. ...
                      Hihi!
                      Last edited by Jos Vanhengel; 13 januari 2012, 07:17.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is het al lente?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Een computer is een dood ding, voorspeld niets en maakt ook geen fouten.
                        Inderdaad. Een computer voorspelt...

                        Even serieus. Voorspelling heeft meerdere betekenissen.

                        Definitie van wetenschappelijke voorspelling : een uitkomst bij een simulatie of een kansrekening, zoals in weersvoorspelling.

                        Hier is een computer extreem goed in.

                        Jan

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is het al lente?

                          Mijn duimeken van de rechterhand, waar ik één kootje van mis (door een stom accident, er bestaan trouwens geen slimme accidenten) durft me wel eens een weersverandering doorgeven. Maar voor het ogenblik..niks, noppes.....behalve de dagelijkse fantoompijnen.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is het al lente?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Als je graag duitse sites hebt...deze heb ik altijd betrouwbaar gevonden (relatief dan)



                            Voor de rest


                            enz enz...

                            Als ik kijk wat jij post lijkt het er op dat hoe kleiner de sites hoe betrouwbaarder ze zouden moeten zijn? In ieder geval zijn ze serieus in de minderheid, de koude winter voorspellers.en staan ze niet op de eerste pagina in google's zoekresultaten.

                            .....tada......
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment

                            Working...
                            X