Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD copieren dus disc copy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DVD copieren dus disc copy

De exacte waarheid vind je nergens. Hoe doe je het? Met welk prog(je)? Is dit een geheim? Of is het een heel groot probleem? Via Windows? Via Linux?

Mocht dit beter staan onder software, aan de mods om te verplaatsen. Maar aangezien het niets met fotografie (algemeen) te maken heeft dacht ik van het bij chitchat te houden.
    Bedankt voor uitleg en/of werkwijze. Enne.. het gaat niet over illigaliteit, of gedownloade filmkes, gewoon over familiebestanden die graag verdeeld/vermeerderd worden.
    Bedankt op voorhand voor eenieder die me helpt/bijstaat.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Re: DVD copieren dus disc copy

Als je snel bent kan je dit nog proberen binnen te halen ...
    http://news.cnet.com/8301-13845_3-57...e/?tag=nl.e796

Comment

dit kan je misschien ook gebruiken...ImgBurn

grtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Als je snel bent kan je dit nog proberen binnen te halen ...
        http://news.cnet.com/8301-13845_3-57...e/?tag=nl.e796
        Dit geeft me FLV video...en geen (zoals aangegeven in verkenner de geluid en beeld fragmenten) plus zoals ik al van iemand gehoord hebt de echte data gegevens die bijhoren om af te spelen via een dvd-speler.
        Goed deze reactie is misschien impulsief en een beetje te vlug ik ga proberen en testen
        Bedankt alvast om (proberen) te helpen. De volgende tip ga ik ook proberen hoor!!
        Last edited by perman; 7 januari 2012, 23:03.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Gewoonlijk kan je video-render programma (zoals een pinnacle of premiere elements) een DVD'tje volledig klaarmaken en branden (als je het toch over familie-video's hebt).
            Als je daar meerdere kopieën van wil, is de eenvoudigste manier van die "master" een ISO te maken (bv. via imgburn) en dan op verschillende DVD's die ISO te branden (via datzelfde programma'tje).
            Normaal kan die Pinnacle eigenlijk evengoed al rechtstreeks een ISO aanmaken als je meerde kopiën wil branden.

Een standalone-video heeft namelijk een speciale structuur nodig die je niet zomaar kan branden. Als je dus gewoon de files van een video-DVD zou kopiëren (die IFO en VOB-files) en je maakt daar een data-DVD van, dan zal een standalone DVD-speler daar niets kunnen mee aanvangen. Met een brandprogramma als NERO kan je die bestanden wel branden, door de specifieke video-DVD te gebruiken i.p.v. data...
            Maar via zo'n ISO (met imgburn) lukt het evengoed, en het is gratis (wat je van Nero niet kan zeggen).
            Groeten,

Polleke

Comment

Ach ja... DVD Schrink 3.2 ... is er ook nog en gratis ook ,ge moet maar eens testen met welk program je het liefste werkt en uitleg is wel op google te vinden en in het begin met dvd rw (wisbaar) werken tot alles op zijn punt staat ,durft wel eens te mislukken de eerste keren

grtjes

Comment

DVD shrink dient voornamelijk om een 9GB doublelayer DVD op een 4.5 GB singlelayer te krijgen (en dus te comprimeren). Normaal zal een "familie"-DVD een 4.5 GB versie zijn, en heb je DVD Shrink dus niet nodig.
                Groeten,

Polleke

Comment

DVD FAB misschien ?

Maar een (gratis) brandprogramma kan toch ook (dikwijls? altijd?) kopies maken van DVD's, dacht ik.
                  Wel eens eerst een RW gebruiken om te testen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    DVD shrink dient voornamelijk om een 9GB doublelayer DVD op een 4.5 GB singlelayer te krijgen (en dus te comprimeren). Normaal zal een "familie"-DVD een 4.5 GB versie zijn, en heb je DVD Shrink dus niet nodig.
                    normaal doet elk brandprogramma dat toch dacht ik , het past zich toch aan aan de schijf voor te branden en kopiëren gaat met schrink toch ook

grtjes

Comment

Er zijn genoeg (veel te veel ???) brandprogramma's.
                      DVD-shrink is er voornamelijk gekomen om van een dual layer video DVD een single layer te kunnen maken (waar denk je dat de naam vandaan komt). Tegelijk kon je dan overbodige zaken verwijderen, zodat de compressie hoog genoeg blijft en je niet al teveel kwaliteitsverlies hebt. DVD shrink kan trouwens niet branden : het kan wel gebruik maken van een extern programma zoals bv. Nero om dat wel te doen.
                      Zaken als DVDFAB zal je voor eigen DVD's echt niet nodig hebben, want dat is er voornamelijk om beveiligde video-DVD's toch te kunnen kopiëren (en het is trouwens ook niet gratis).
                      Om een kopie te maken van een niet beveiligde video-DVD (zonder dat je die moet komprimeren) kan je perfect gebruik maken van gratis brandprogramma'tjes zoals imgburn.
                      Last edited by polleke_cgc; 8 januari 2012, 17:20.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Er zijn genoeg (veel te veel ???) brandprogramma's.
                        DVD shrink kan trouwens niet branden : het kan wel gebruik maken van een extern programma zoals bv. Nero om dat wel te doen.
                        klopt , ik had dat over het hoofd gezien ,heb nog ergens nero op de pc staan en vandaar.

grtjes

Comment

Working...
                        X