Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk ligtief raden jullie aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk ligtief raden jullie aan?

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Zoals jullie waarschijnlijk weten is macrofotografie mijn specialiteit. Daarvoor moet ik vaak heel dicht bij de grond fotograferen. Nu hebben grote merken als Gitzo en Manfrotto dingen waarbij je de poten helemaal uit kunt spreiden maar ik ben eigenlijk op zoek naar een goede kwaliteit tief waarbij dat de primaire functie is. Vanwege het gewicht van de camera ben ik dus niet op zoek naar een Gorillapod, ipod o.i.d.. Bedankt alvast voor het advies.
    Hé Leonidas, ga je 100% kroppen fotograferen?
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Deze kan alleen maar laag-bij-de-grond:

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
        Deze kan alleen maar laag-bij-de-grond:

Groet Hans.
        Maar wel weinig regelmogelijkheden precies

Ik ben zelf ook praktisch alleen met macro bezig. Mijn Manfrotto 055XPRO met verstelbare middenkolom is zeker niet slecht als allrounder.
        Zijn er geen gorillapods die een zware combinatie (7D + 180mm macro + 1,4TC) kunnen dragen en degelijk op te stellen zijn voor het echte laag-bij-de-gronds werk? Of zijn al die verschillende versies meer speelgoed?

Grtz,
        Kurt

Comment

bij heel wat statieven kan je middenzuil omdraaien zodanig dat je toestel tussen de poten hangt.
          Is dat een oplossing?
          Paul
          Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Hey Leonidas,
            Belangrijk is dat je macro-ligtief groen is, met een bloemenmotiefje op het balhoofd. Zo schrik je die insecten minder af
            Voor meer info over een macolens stel je best een vraag in het onderdeel objectieven.

Veel succes!
            Dat lijkt me een uitstekend idee. Misschien best ook uitkijken voor een model dat geur aroma's kan afgeven. Zo kan je het insect dat je wenst te fotograferen zelfs lokken. Hoef je er zelfs niet meer naar te gaan zoeken.

Ter info: ooit heb ik eens een kerel met een hangtief gezien. Volgens die kerel ideaal om insecten of bloemen in een boom te fotograferen. Jammer dat ik het nog niet gevonden heb
            Online album: http://www.flickr.com/photos/johan_kielbaey/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aquariusjk Bekijk bericht
              ... Ter info: ooit heb ik eens een kerel met een hangtief gezien. ...
              Een hangtief?
              Dat opent eerder perspectieven in de modellenfotografie.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Als je een goede ligtief zoekt moet je uitkijken naar eentje dat in automatisch stand kan gezet worden. Je maakt daar schitterende foto's mee. Aan de oever ben je wel beter af met een zittief omdat je dan met de automatisch spreider je objec tief beter kan snappen.
                Een snapper is dan wel een vereiste.
                Nu, misschien moet je eens uitkijken naar een geprismeerd macroobjectief dat je dan best omgekeerd monteert.
                Joerie en iesiesiet zijn goede merknamen.
                Misschien wel een belangrijke opmerking. ZOrg er wel voor dat je netjes kan blijven rechtstaan bj de keuze van je ligtief. Binnen de korste keren hebben je een verlengde hanlsnekspier en dan heb je een raar motief als objectief bij je ligtief.
                Als kleur zou ik appelblauwzeegroen nemen.
                Dit volg ik helemaal.
                Professionele uitleg purlut!
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Ik vind ligtief grappig bedacht Ik snap de bedoeling. Redged heeft er een in het assortiment.
                  https://www.naturephotoportal.com/

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Accessoires naar ChitChat.[/Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                      STAtieven zal je wellicht bedoelen
                      Ik weet niet waarom, maar Hollanders hebben daar altijd wel een andere benaming voor.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bij de meeste statieven kan je de bovenste kollom ondersteboven monteren zodat je up-side-down een foto maakt. Wat roteren achteraf is wel gewenst
                        Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

Comment

Google eens op "Ground pod" en je ziet voorbeelden genoeg te koop of zelf te maken. Al de rest zijn tripods, enkele aan te raden zijn de minitripods van RRS of Berlebach als je het niet te groot ziet.
                          Mvg.
                          Mvg, Tin_tin
                          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Ondertussen staat het in Chit-Chat en nog reageren hier mensen serieus op
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Sommige mensen wensen nu eenmaal serieus te worden genomen.
                              (leg de klemtoon zelf )
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat klopt wel. De recente posts van Leonidas doen me denken aan de satirische nieuws-site http://de.rechtzetting.be/.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X