Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zijn er hier nog collega's die Windows 8 testen, proberen enz.
De preview heb ik geïnstalleerd en die werkt goed.
Verder is er maar weinig nieuws te rapen
Zijn er hier nog collega's die Windows 8 testen, proberen enz.
De preview heb ik geïnstalleerd en die werkt goed.
Verder is er maar weinig nieuws te rapen
Ik heb vernomen van testers dat Windows 8 minder rekenkracht en geheugen eist van een PC dan Windows 7. Dat is een goed teken want tot nu toe vereiste iedere nieuwe Windows versie een krachtiger pc en ander hardware.
Ik heb vernomen van testers dat Windows 8 minder rekenkracht en geheugen eist van een PC dan Windows 7. Dat is een goed teken want tot nu toe vereiste iedere nieuwe Windows versie een krachtiger pc en ander hardware.
Klopt ja.
De interface is wel niet zo handig dan we gewoon zijn met vorige versies.
MAAR... dat is eenvoudig op te lossen.
Wat ik er al van gezien heb oogt het (voor mij) heel lelijk, net een kleurboek voor kleuters.
Maar dat zal wel wennen worden zeker ? Hopelijk kan je ook kiezen (indien gewenst) voor een Win7 look ?
Over de technische kant kan ik voorlopig nog niet oordelen.
Die "volledige" windows 7 look is alleen een registry-aanpassingske away... Dus geen zorgen in maken. De "start-bol" heb je dan terug in volle glorie .
Die "kleuter"-interface is bedoeld voor tablet-gebruik. Je kan het ook gebruiken op een gewone PC, maar dat vind ik ook niet bijster handig. We zullen wel zien waar ze landen.
Ik test windows 8 wel virtueel onder vitualbox. Heb wel de indruk dat die "kleuter"-interface daar niet volledig op werkt...
Of windows 8 echt minder recources gebruikt ? Het zou kunnen. Windows 7 was op dat vlak ook iets beter dan Vista. Maar denken dat je het op 10 jaar oude hardware alla XP zal kunnen draaien : ik denk het niet . Eigenlijk is dat ook niet zo belangrijk : computerhardware is nu ook weer zo duur niet... T'is in elk geval positief dat het normaal niet stukken zwaarder wordt (iets wat met XP i.v.m. windows 2000 wel het geval was.)
Last edited by polleke_cgc; 7 januari 2012, 11:40.
Comment