Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 8

Zijn er hier nog collega's die Windows 8 testen, proberen enz.
    De preview heb ik geïnstalleerd en die werkt goed.
    Verder is er maar weinig nieuws te rapen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Windows 8

afgelopen maanden paar keer mogen spelen met Win8 op een developer tablet. Moet zeggen werkt erg goed. " Tablet " is niet echt meer tablet te noemen

Win7 was al vooruitgang en Win8 vind ik al weer extra stap de goede richting op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Zijn er hier nog collega's die Windows 8 testen, proberen enz.
      De preview heb ik geïnstalleerd en die werkt goed.
      Verder is er maar weinig nieuws te rapen
      Ik heb vernomen van testers dat Windows 8 minder rekenkracht en geheugen eist van een PC dan Windows 7. Dat is een goed teken want tot nu toe vereiste iedere nieuwe Windows versie een krachtiger pc en ander hardware.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Ik heb vernomen van testers dat Windows 8 minder rekenkracht en geheugen eist van een PC dan Windows 7. Dat is een goed teken want tot nu toe vereiste iedere nieuwe Windows versie een krachtiger pc en ander hardware.
        Klopt ja.
        De interface is wel niet zo handig dan we gewoon zijn met vorige versies.
        MAAR... dat is eenvoudig op te lossen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Wat ik er al van gezien heb oogt het (voor mij) heel lelijk, net een kleurboek voor kleuters.

Maar dat zal wel wennen worden zeker ? Hopelijk kan je ook kiezen (indien gewenst) voor een Win7 look ?

Over de technische kant kan ik voorlopig nog niet oordelen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Naar het schijnt start Windows 8 op in 8 sec. ... Dat wil ik wel eens zien.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Naar het schijnt start Windows 8 op in 8 sec. ... Dat wil ik wel eens zien.
              hoeveel sec waren het ook al weer van windows 7?

en het zal ook zijn met minimum
              -5 ghz processor
              -200gb RAM
              -...

noem maar op. (mijne 1000D haalt ook 3.5 fps maar alleen maar in jpeg small )

even een kleine kanttekening, ik weet dat bovenvermelde specs voor een computer nog niet bestaan
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                hoeveel sec waren het ook al weer van windows 7?

en het zal ook zijn met minimum
                -5 ghz processor
                -200gb RAM
                -...

noem maar op. (mijne 1000D haalt ook 3.5 fps maar alleen maar in jpeg small )

even een kleine kanttekening, ik weet dat bovenvermelde specs voor een computer nog niet bestaan
                Mijn windows 7 doet er niet veel langer over, maar dat komt door de ssd. Bios sequentie niet meegerekend. Het is nog geen efi.

Comment

momenteel kleine minuut. een hele verbetering bij mijn oude pc (10min ofzo )
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Wat ik er al van gezien heb oogt het (voor mij) heel lelijk, net een kleurboek voor kleuters.

Maar dat zal wel wennen worden zeker ? Hopelijk kan je ook kiezen (indien gewenst) voor een Win7 look ?

Over de technische kant kan ik voorlopig nog niet oordelen.
                    Die "volledige" windows 7 look is alleen een registry-aanpassingske away... Dus geen zorgen in maken. De "start-bol" heb je dan terug in volle glorie .
                    Die "kleuter"-interface is bedoeld voor tablet-gebruik. Je kan het ook gebruiken op een gewone PC, maar dat vind ik ook niet bijster handig. We zullen wel zien waar ze landen.
                    Ik test windows 8 wel virtueel onder vitualbox. Heb wel de indruk dat die "kleuter"-interface daar niet volledig op werkt...

Of windows 8 echt minder recources gebruikt ? Het zou kunnen. Windows 7 was op dat vlak ook iets beter dan Vista. Maar denken dat je het op 10 jaar oude hardware alla XP zal kunnen draaien : ik denk het niet . Eigenlijk is dat ook niet zo belangrijk : computerhardware is nu ook weer zo duur niet... T'is in elk geval positief dat het normaal niet stukken zwaarder wordt (iets wat met XP i.v.m. windows 2000 wel het geval was.)
                    Last edited by polleke_cgc; 7 januari 2012, 11:40.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                    X