Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barst in autoraam :( Carglass / familiale stormschade?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Barst in autoraam :( Carglass / familiale stormschade?

Deze middag merkte ik opeens een barst in de voorruit van m'n wagen (van de zijkant zo'n 15cm streep), deze ochtend had ik dit nog niet, zal gebeurd zijn toen hij geparkeerd stond, misschien iets tegen gewaaid van de hevige storm vandaag.
    Is niet zo diep maar niet zo leuk voor het begin van het jaar met de (dure) feestdagen.

Vooral moeilijk in te schatten als het verder zou barsten, waarschijnlijk sneller bij een slecht liggende baan.
    Carglass kan enkel sterretjes met max de afmetingen van een €2 stuk zag ik op hun site, indien een grotere barst en geen 6cm van de boord verwijdert waarschijnlijk nieuwe ruit. De barst begint dus al vanaf de zijkant van het raam

Ben bij Ethias verzekerd, heb een standaard autoverzekering (geen (mini) omnium met glasbraak) daar hij al 6j oud is, en qua familiale een BA Privéleven, denk dat deze stormschade aan je eigen wagen waarschijnlijk niet dekt, maar enkel schade die jij of je familielid aan derden berokkent. Vb als je schoorsteen op je buurman z'n wagen valt.

Een nieuw raam voor een break zal wel +€500 kosten, zal nog wat afwachten...
    En andere hersteldiensten dan Carglass die barsten kunnen herstellen gaan wel niet bestaan

Nog mensen met barsten in hun raam gehad (of iemand die jullie kennen) en altijd nieuw raam moesten kopen, kost +€500 zeker

Re: Barst in autoraam Carglass / familiale stormschade?

Neem eens contact op met deze. Goedkoper ga je waarschijnlijk niet vinden en ik spreek uit ondervinding.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

In de voorruit van mijn Clio zit al 10 jaar een barst (het is een vrij grote ster), door een steen die omhoog kwam achter een vrachtwagen.
      Die is nooit groter geworden, en zit juist onder de rechter ruitenwisser.
      Op de autokeuring hebben ze die pas vorig jaar opgemerkt, en vanaf toen staat die op het keuringsbewijs vermeld. Ze hebben er vorige maand dus nog eens naar gekeken, maar er was niets aan de hand.

Het is dus mogelijk dat die barst in het raam van je wagen niet zo snel verder scheurt, maar dat is niet te voorspellen.
      In de reclame zeggen ze dat de ruit snel verder scheurt als je de verwarming aanzet, ik heb al meerdere winters gereden met die barst in de voorruit, en ik heb nooit kou geleden in de auto...
      Ik heb ondertussen ook al over verkeersdrempels gereden, en de wegen zijn in Belgie op de meeste plaatsen lang niet zo vlak als in de buurlanden (toch zeker niet als je met Nederland vergelijkt).

Als je geen verzekering hebt, dan kan je best eerst wat prijzen vergelijken, want het bedrijf dat het meeste reclame maakt is zeker niet de goedkoopste (met de verzekeringsmaatschappijen zullen die wel een andere deal hebben afgesproken, maar als je zelf moet betalen dan zijn er goedkopere oplossingen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik vrees wel dat er een verschil is,qua verder barsten,tussen een ster en een barst die begint aan de buitenkant van een ruit,lijkt me dat de laatste categorie makkelijker zal verder scheuren...
        greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
          En andere hersteldiensten dan Carglass die barsten kunnen herstellen gaan wel niet bestaan
          't Is niet omdat ze massa's reclame maken dat ze de enige zijn. Lees deze thread maar eens
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

ik heb er al een paar nieuw laten inzetten, reken op dik 500 euro voor een middenprijsklassewagen.

zo had ik -- denk 2 jaar terug +- -- op 14 dagen tijd 2 nieuw voorruiten mogen plaatsen.
            pech noemen ze dat dan.

als ik er nu nog 1 heb laat ik hem ook gewoon zitten, tenminste als hij niet in het midden van het gezichtsveld zit want dat is verboden (zelfde voor je koplampen bv, daar mag ook geen storende barst in zitten die het licht storend maakt voor je tegenligger)

ps die van barglass zijn ook niet zuiver op de graat want die plaatsen namaak-ramen, ik heb de mijne goedkoper laten plaatsen in een officiel VW garage met origineel glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              't Is niet omdat ze massa's reclame maken dat ze de enige zijn. Lees deze thread maar eens
              Ze zijn zeker niet de enige. Ik heb pas een zijraampje laten vervangen bij Carglass omdat ik daar gemakkelijk en zonder poespas geholpen wordt met simpele voorlegging van mijn glasbraakverzekering. Inderdaad, de prijs die de verzekeringsmij betaalt is een pak lager dan die je als particulier daar zou betalen. Carglass gebruikt wel origineel glas, in mijn geval met het logo van GM. Ik zal ook nooit een autoverzekering meer nemen zonder glasbraakverzekering, zeker met tegenwoordig al dat speciale glas (gekleurd, ingebouwde antenne, etc)
              Bij een vroegere auto die ouder was heb ik een voorruit moeten laten vervangen. Ik had toen geen glasbreukverzekering en heb toen gezocht naar het goedkoopste. Dat was bij die plaatser in Paal die je in mijn eerdere post vindt. Ik heb mij wel laten vertellen dat dit goedkopere glas dunner is dan het originele en dat scheelt een slok op de borrel. Voor een oudere auto die stilletjes op zijn laatste benen aan het lopen is maakt dat, voor mij dan toch, niets uit.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Je kan de ruit dus laten zitten, en afwachten of ze verder scheurt.
                Als dat niet zo is, en de barst zit niet in het zicht van de bestuurder, dan spaar je de kosten uit...

In de reclame proberen ze iedereen zoveel mogelijk bang te maken dat de ruit voor het minste verder scheurt, maar dat is dus niet altijd het geval.
                Het is gelaagd glas, zelfs als dat over de hele breedte scheurt, dan zal je nog wel thuis geraken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Een andere mogelijkheid is bij een recup center een ruit gaan halen en bij je merkenverdeler de kit om ze te plaatsen.
                  EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                  www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Working...
                  X