Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamperen in Kroatië, wat heb ik nodig?...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kamperen in Kroatië, wat heb ik nodig?...

Hallo allen,

Alvast aan iedereen de beste wensen voor 2012!

In ons gezin van 2 met een dochter van 2,5 is het nu stilaan uitkijken welke vakantie we gaan doen in de zomer. We hebben voor zomervakantie steeds gevlogenomdat het ons goed uitkwam. Nu vliegt ons kindje niet meer 'gratis' mee en kregen we ook het voorstel van vrienden om mee te gaan naar Kroatië. Zij hebben een ruime Amerikaanse Motorhome uitgerust met vrijwel alles dat nodig is om een leuke luxe vakantie te hebben. We zijn al enkele keren meegeweest of nagekomen met de motor voor een paar dagen of een kleine week.
    Nu is het idee om samen Kroatie te bezoeken voor 2 tot 3 weken.Wij komen met onze eigen wagen zodat we ginder ineens ook nog vervoer hebben. We zijn allemaal beste vrienden en we willen dat ook graag zo houden. Dus om ieders privacy en 'rust' te gunnen zijn we aan t kijken om een grote tent mee te nemen. A la dit: http://www.janssensevenum.nl/index.p...52&file_id=348

Mijn vraag aan de kenners hier;
    Valt er te slapen in zulke tenten met temperaturen van ongeveer 28° overdag?
    Wat heb ik best nodig van eigen gerief? Ik bedoel niet stoeltjes ed. maar specifiek campingstuff..
    Wie is er al in Kroatië geweest? is het wat,.... die dingen
    Elke tip is hier meer dan welkom zodat we een goede afweging kunnen maken..

Alvast bedankt !

Bart

Re: Kamperen in Kroatië, wat heb ik nodig?...

wij hadden problemen met electriciteit : sommige kampings hebben een gewone stekker en andere zo'n blauwe stekker.
    1 gouden raad : altijd je geld op jouw lichaam bewaren ook 's nachtss : eerste nacht in kroatie op een camping waren we al direct veel geld kwijt en we waren niet de enigste !!! de dollars in mijn portefeuille hebben ze laten zitten ze waren enkel op euro's en kuna's uit ! telefoon en sleutels auto hebben ze gewoon laten liggen en mijn bankkaarten hebben ze ook niet aangeraakt (gelukkig)
    eventueel alarmsysteempje kopen als iemand 's nachts de rits aanraakt.
    Ik denk nu niet dat dit eigen is aan kroatie, kan overal gebeuren, gewoon pech gehad denk ik.

voor de rest een niet te grote tent kopen, wij hebben die fout gemaakt en op sommige kampings konden wij gewoon onze tent niet plaatsen en moesten we onze kleine rerserve tentjes geruiken

Comment

Zorg voor een stevige tent die je ook goed opzet. In Kroatie kan het goed spoken (onweer!).
      ken je Decathlon? Daar krijg je een tent voor minder dan 1199 euro...
      De stekkers is idd opletten.
      https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
        Zorg voor een stevige tent die je ook goed opzet. In Kroatie kan het goed spoken (onweer!).
        ken je Decathlon? Daar krijg je een tent voor minder dan 1199 euro...
        De stekkers is idd opletten.
        Kan ik alleen maar bijtreden: in 2005 gekampeerd op het eiland Mali Losinj en het zwaarste onweer ooit meegemaakt. 4 uur aan één stuk bliksems om de 1 a 2 seconden - heelder rivieren werden spnntaan gevormd op de camping. In onze tent kwam het water tot in de binnententen gestroomd (het water stond meer dan 15 cm hoog) - Slovenen die wat verder stonden hadden meer pech, zij hebben meer dan een halve meter water gehad (auto's stuk, ...).

Verder vond ik het niet zo'n aangenaam kampeerland - we hebben héél lang moeten zoeken voor we een camping vonden waar 1) plaats was (vooral ook voor mijn wagen: Renault Grand Espace) 2) sanitair proper was en 3) niet al het crapuul van West Europa rond liep. Het eten in de winkeltjes (en vooral het vlees) zouden we hier zelfs niet aan de hond voorschotelen... en vriendelijkheid was vér te zoeken.

Onze vakantie was zo'n afknapper (daarvoor hadden we al heel toffe kampeervakanties gehad in Frankrijk) dat we besloten hebben nooit meer te kamperen.
        flickr.com/wernerwattenbergh
        flickr.com/vdpsportfotograaf
        http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Wij gaan ook jaarlijks kamperen met de tent en zijn ook ooit in Kroatië geweest.

In de tent slapen is geen probleem, zelfs als het overdag 30 of zelfs 35 graden is buiten. 's avonds koelt het meestal voldoende af en warmte blijft niet in een tent zitten zoals dat wel het geval is bij een huis of een camper/caravan zonder airco. Zorg wel dat je tent in de schaduw staat. Het is verleidelijk om de tent in volle zon te zetten, maar hou er dan rekening mee dat je wakker zal zijn bij de eerste zonnestralen en de eerste hitte. Kies ook de iets hoger gelegen plaatsen, zodat bij regen het water van dat stuk wegstroomt. De winden, die daar inderdaad heel sterk kunnen zijn, komen van zee naar de bergen. Als je kan, zet je wagen tussen de tent en de zee en zorg dat je de tent correct opspant met de voorziene koorden. Als je een nieuwe tent koop, probeer ze dan al eens op te stellen thuis, zodat je weet hoe en wat en of je eventueel nog bijkomende pinnen nodig hebt om ze vast te zetten.

Voor je een camping kiest, zeker in Kroatië, best even eens rondlopen op de camping, sanitair inspecteren, kijken of de plaatsen voldoen (schaduw, wind, regen, grootte).

Wat nemen wij nog mee, maar is uiteraard optioneel : adapters voor elektriciteit, kooktoestel op gas (best 2 bekken), kampingset van kookpotten, koelbox op elektriciteit, kampinglicht (best elektriciteit, hoewel ze ook op gas bestaan).

Wat het land zelf betreft, hangt het er vanaf waar je naartoe gaat. Zelf hebben wij Istrie gedaan en iets lager tot Senj. Istrie is heel mooi van natuur en heeft ook wat cultuur te bieden zoals in Pula.
          Wat ons echter wel opviel is dat de mensen niet vriendelijk zijn en dat je waar je ook gaat je je wisselgeld altijd onmiddellijk moet natellen, want meestal geven ze te weinig terug. Het eten is ook niet veel soeps in de winkels, de keuze is meestal heel beperkt.

Als je de keuze hebt van bestemming kan ik Slovenië wel aanraden, de mensen zijn er supervriendelijk en heel correct. Daar slaap je echt op je twee oren. Ze hebben ook een stuk kust, je kan er heel mooie grotten bezoeken en Lipica (van de Lipizaner-paarden).

Ann
          Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Working...
          X