Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.4 HDI diesel of 1.1i benzine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1.4 HDI diesel of 1.1i benzine

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Dat dacht ik ook. Totdat ik dacht: laat ik maar eens iets anders denken.
    Ook mij gedacht !

grts
    Sieg

ps. zou ook voor de benzine versie gaan denk ik.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik zou zeker de benzine nemen om al de hogervermelde redenen.

En de elektrische wagen ... hebben jullie de aflevering deze week in top-gear niet gezien over elektrische wagens, kort samengevat : duur in aankoop, te korte actieradius, batterijen gaan max 10jaar mee, meestal maar 5jaar en kosten zeer duur om te vervangen, lange oplaadduur, weinig oplaadpunten en vlgns hun zit hier geen enkele toekomst in en is het slechts een tssoplossing.
      Mvg.
      Mvg, Tin_tin
      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

thx voor de reacties
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht

En de elektrische wagen ... hebben jullie de aflevering deze week in top-gear niet gezien over elektrische wagens, kort samengevat : duur in aankoop, te korte actieradius, batterijen gaan max 10jaar mee, meestal maar 5jaar en kosten zeer duur om te vervangen, lange oplaadduur, weinig oplaadpunten en vlgns hun zit hier geen enkele toekomst in en is het slechts een tssoplossing.
          Mvg.
          Hmm, die van top-gear : ik kijk er wel naar ( laatste keer niet), maar ik blijf het wel 3 snobs vinden .
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Mvg.
            Hoeveel kilometer rijd jij op en af naar het werk?
            ik in totaal 55,7 als ik de snelste weg neem,
            en 48 als ik de korste weg neem...

over batterijen:
            ik hoor er te veel verhalen over,
            van max 10, tot minstens 10 tot max 4jaar...
            weinig oplaadpunten, tjah, als iedereen het product afbreekt,
            heeft het geen zin om er miljoenen in te investeren?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              da's levensgevaarlijk die dingen. Onlangs kwam er een van om de hoek en je hoort die niet komen. En dan nog zijn voorrang van rechts durven nemen.
              Mogen blinden nu ook al met auto rijden
              Wat met fietsers?
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Hoeveel kilometer rijd jij op en af naar het werk?
                ik in totaal 55,7 als ik de snelste weg neem,
                en 48 als ik de korste weg neem...

over batterijen:
                ik hoor er te veel verhalen over,
                van max 10, tot minstens 10 tot max 4jaar...
                weinig oplaadpunten, tjah, als iedereen het product afbreekt,
                heeft het geen zin om er miljoenen in te investeren?
                Ik denk dat het geen zin heeft om in die electrische wagens te investeren.
                Het zijn mooie speeltjes, daar niet van, maar toekomstgewijs geen schijn van kans
                Voor mij ligt de toekomst in brandstofcellen op waterstof. De techniek is er, goedkoop produceren kan ook al, soms is het zelfs een bijproduct van een chemisch proces.
                0,0 % belastend voor het milieu
                BMW en Mercedes doen al proeven met wagens op waterstof.
                Maar ja, de poen van de petroleumlobby zal dat nog wel een hele tijd tegenhouden..
                Voor wie het interesseert: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofcel
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Brandstofcellen op waterstof is een heel ander verhaal, maar voorlopig nog schandalig duur.
                  Zie:http://inhabitat.com/nissan-to-relea...hicle-by-2015/
                  In alle opzichten beter dan electrische wagens.
                  Maar voorlopig zou ik toch maar investeren in een benzinewagen!
                  Last edited by Tin_tin; 4 januari 2012, 16:30.
                  Mvg, Tin_tin
                  Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Ik denk dat het geen zin heeft om in die electrische wagens te investeren.
                    Het zijn mooie speeltjes, daar niet van, maar toekomstgewijs geen schijn van kans
                    Voor mij ligt de toekomst in brandstofcellen op waterstof. De techniek is er, goedkoop produceren kan ook al, soms is het zelfs een bijproduct van een chemisch proces.
                    0,0 % belastend voor het milieu
                    BMW en Mercedes doen al proeven met wagens op waterstof.
                    Maar ja, de poen van de petroleumlobby zal dat nog wel een hele tijd tegenhouden..
                    Voor wie het interesseert: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofcel
                    Spijtig dat het zo brandbaar is he...
                    Hindenburg was toch ook met waterstof?

maar net als elektrische wagens geboycot zullen worden door petrol-lobby, zal dit met elke andere groene/betere types ook gebeuren...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Spijtig dat het zo brandbaar is he...
                      Hindenburg was toch ook met waterstof?

maar net als elektrische wagens geboycot zullen worden door petrol-lobby, zal dit met elke andere groene/betere types ook gebeuren...
                      We zijn nu een dikke 70 jaar verder en de technieken zijn sterk geëvolueerd.
                      In de jaren veertig is er zelfs een Zweed die geëxperimenteerd heeft met een waterstof/zuurstofmengsel, om te bewijzen dat men er mee op grotere dieptes kon duiken dan met gewone perslucht. ( is eenvoudig uitgelegd, maar de complete techniek is in deze niet relevant)
                      Die man is, letterlijk, ontploft vanwege een fout in zijn materiaal.
                      Tegenwoordig duiken beroepsduikers, die op serieuze dieptes werken ook met een waterstof/zuurstof mengsel (hydrox). Om maar te zeggen dat evolutie niet stilstaat
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Brandstofcellen op waterstof is een heel ander verhaal, maar voorlopig nog schandalig duur.
                        Zie: http://http://www.zerauto.nl/blog/in...uteert-in-2015
                        In alle opzichten beter dan electrische wagens.
                        Maar voorlopig zou ik toch maar investeren in een benzinewagen!
                        Link werkt niet?
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

We zijn nu een dikke 70 jaar verder en de technieken zijn sterk geëvolueerd.
                          In de jaren veertig is er zelfs een Zweed die geëxperimenteerd heeft met een waterstof/zuurstofmengsel, om te bewijzen dat men er mee op grotere dieptes kon duiken dan met gewone perslucht. ( is eenvoudig uitgelegd, maar de complete techniek is in deze niet relevant)
                          Die man is, letterlijk, ontploft vanwege een fout in zijn materiaal.
                          Tegenwoordig duiken beroepsduikers, die op serieuze dieptes werken ook met een waterstof/zuurstof mengsel (hydrox). Om maar te zeggen dat evolutie niet stilstaat
                          Natuurlijk is techniek geëvolueerd, en vooruit gegaan,
                          maar auto's maken kans op ongelukken.

en dan lijkt mij het ontploffingsgevaar reëel?

ik weet er zeker en vast het fijne niet van,
                          maar moest het allemaal al mogelijk zijn, dan zou er meer sprake van zijn?

verder maakt het mij niet uit.
                          'k zou nog liever terug gaan naar mijn gouwe ouwe 240....

Comment

Natuurlijk is techniek geëvolueerd, en vooruit gegaan,
                            maar auto's maken kans op ongelukken.

en dan lijkt mij het ontploffingsgevaar reëel?

ik weet er zeker en vast het fijne niet van,
                            maar moest het allemaal al mogelijk zijn, dan zou er meer sprake van zijn?

verder maakt het mij niet uit.
                            'k zou nog liever terug gaan naar mijn gouwe ouwe 240....
                            Da waren bakken hé. Niet kapot te krijgen Na 150.000km instappen, autostrade op en plankgas tot in Spanje. Geen centje pijn

Het gas zou in speciale containers zitten, voor meer info zou ik het eens moeten opzoeken.
                            BMW en Mercedes hebben al testauto's. Die rijden al rond in Duitsland.
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Linkje aangepast en zou nu wel moeten werken.
                              Mvg, Tin_tin

Comment

Da waren bakken hé. Niet kapot te krijgen Na 150.000km instappen, autostrade op en plankgas tot in Spanje. Geen centje pijn

Het gas zou in speciale containers zitten, voor meer info zou ik het eens moeten opzoeken.
                                BMW en Mercedes hebben al testauto's. Die rijden al rond in Duitsland.
                                Awel ik ga het allemaal eens opzoeken,
                                is best interessante lektuur

mijn vulvaatje heeft het spijtig genoeg wel begeven,
                                distributieriem gesprongen tijdens het rijden...
                                met als gevolgd dat kleppen en klepdichtingen niet echt goed meer waren...
                                economische pertotal want auto stond in showroom staat...

nog steeds spijt van

Comment

Working...
                                X