Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.4 HDI diesel of 1.1i benzine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1.4 HDI diesel of 1.1i benzine

Jarenlang hebben we geprobeerd met één gezinswagen alle verplaatsingen te doen maar naast onze gezinswagen ford galaxy 2.0 TDI hebben we meer dan nood aan een kleine 2dH wagen voor korte verplaatsingen.

Ik geraakt niet uit de keus tussen een diesel 1.HDI of een benzine 1.1i

beiden zijn gelijkaardig qua kost, opties,km's, ...

ik vermoed max 10.000km per jaar en max 50km per rit en weinig A-wegen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: 1.4 HDI diesel of 1.1i benzine

Ik zou kiezen voor de benzine uitvoering.

Comment

Voor zo'n afstanden zou ik voor een benzine gaan...

-> goedkoper op korte afstanden,
      -> normaal goedkoper naar onderhoud
      -> beter (ivm roetfilter gedoe) naar duurzaamheid.

veel hangt ook af:
      is elke rit 50km?
      of is het eerder uitzonderlijk die 50km ?

korte afstanden is niet gezond voor een dieseltje...

ook uw ervaringen: rij je liever diesel of benzeine kan meespelen?
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor 10.000km per jaar is een benzinemotor de voordeligste oplossing.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Straf dat je die karren vindt zonder prijsverschil. De officiële cataloguswaarde van een 1.4HDI Peugeot 206 is 2400 € duurder dan de benzine-versie met 1.1l motor.
          Maar persoonlijk zou ik ook de benzine-versie nemen...
          Groeten,

Polleke

Comment

denk op deze moment dat je beter terug benzine koopt dan diesel versies ,het verschil is niet zo groot meer in prijs tussen diesel en benzine .

of voor kleine afstanden koop en elektrische wagen zijn genoeg merken die ze aanbieden ,de meeste hebben al meer als 100 km te rijden op batterij = opladen is niet zo duur als benzine en of diesel .

Groeten ,

Ardesign
            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

In het Het Nieuwsblad van gisteren of eergisteren stond op de voorpagina dat diesel rijden pas interessant wordt na 25.000km of meer op jaarbasis te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                In het Het Nieuwsblad van gisteren of eergisteren stond op de voorpagina dat diesel rijden pas interessant wordt na 25.000km of meer op jaarbasis te doen.
                Klopt, dit wilde ik hier ook neerpennen maar jij was me voor . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

En de bijhorende link

Comment

Waarom geen elektrisch vehikel? Kost wat maar dan lig je wel voor op je tijd en hoef je
                    nooit meer je stem te verheffen bij een meningsverschil met je teergeliefde.

Comment

Voor korte verplaatsingen kies ik voor de (lig)fiets
                      http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Waarom geen elektrisch vehikel? Kost wat maar dan lig je wel voor op je tijd en hoef je
                        nooit meer je stem te verheffen bij een meningsverschil met je teergeliefde.
                        da's levensgevaarlijk die dingen. Onlangs kwam er een van om de hoek en je hoort die niet komen. En dan nog zijn voorrang van rechts durven nemen.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Waarom geen elektrisch vehikel? Kost wat maar dan lig je wel voor op je tijd ...
                          Of koop je iets waar geen toekomst in zit. De meerprijs van zo'n wagen haal je er niet snel uit. Zolang de prijzen niet dalen en de actieradius van deze wagens niet verbeteren zullen ze niet echt doorbreken.

Volgens mij is de benzine die je voorstelde de beste optie.
                          Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                            Dat dacht ik ook. Totdat ik dacht: laat ik maar eens iets anders denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                              Of koop je iets waar geen toekomst in zit. De meerprijs van zo'n wagen haal je er niet snel uit. Zolang de prijzen niet dalen en de actieradius van deze wagens niet verbeteren zullen ze niet echt doorbreken.

Heb de voorstel van een elektrische wagen meegemaakt,
                              deze wagen werd voorgesteld als de woon-werk wagen...

presentator vroeg:
                              hoever woont u van uw werk...

op 15 mensen, was er 1 uitzondering die verder als 60 per dag...
                              al de rest kwam per dag toe met de actie radius...

Verder, als zo'n elektrische wagen ingeburgerd geraakt, gaan er ook meer oplaad punten komen, en kan je vlot verder hoor :-)

je moet de wagen gebruiken voor wat hij gemaakt is natuurlijk.

enkel over de prijzen heb je gelijk....

maar zoals ik hier melde,
                              de vraag tussen diesel of benzine hier: benzine. (rijdt ook leuker)
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                              X