Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad en "vette" vingers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iPad en "vette" vingers

Dat heb je wel met zo'n groot, mooi glanzende touchscreen...

Ik vraag mij af hoe jullie dit aanpakken ?

Geen screenprotector (SP) geeft dus snel vette strepen, maar het zuiverste beeld.
    Vlekken kunnen wel afgeveegd worden, maar ik vraag me af of het scherm op den duur niet vol staat met van die kleine krasjes.

Een glanzende SP geeft volgens mij ook nog een goed beeld, maar krijg je daar minder strepen op ? Glijdt de vinger nog evengoed of moet je die dan invetten ?

Wat met een matte SP ? Wordt het beeld dan niet te dof ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Re: iPad en "vette" vingers

Met een SP blijft je scherm wel gegarandeerd krasvrij, maar staat de SP dan weer vol krassen en vettige strepen.
    Het scherm zelf is IMHO véél krasbestendiger dan je denkt, ik poets het regelmatig op met een katoenen doekje en na maanden is mijn scherm nog perfect krasvrij.

Bij mij gaat het wel over een smartphone, maar ik neem aan dat de kwaliteit van een I-Pad scherm minstens even goed is dan van een Samsung smartphone.
    Last edited by nete; 3 januari 2012, 08:56.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb zelf een iphone,
      qua scherm hetzelfde als een ipad (naar mijn weten).

Ik gebruik een SP om de krasjes toch weg te houden.
      qua besturing geen enkel probleem,
      qua zicht geen enkel probleem,
      maar afhankelijk van gebruik, moet ik die SP toch om de 6-7maand vervangen,
      maar een ipad zit niet zo vaak in een broekszak natuurlijk

maar zelfs als zo'n SP niet opvalt, uiteindelijk ga je altijd vette vingers zien, ofwel op je scherm, ofwel op je SP.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Ik heb zelf een iphone,
        qua scherm hetzelfde als een ipad (naar mijn weten).

Ik gebruik een SP om de krasjes toch weg te houden.
        qua besturing geen enkel probleem,
        qua zicht geen enkel probleem,
        maar afhankelijk van gebruik, moet ik die SP toch om de 6-7maand vervangen,
        maar een ipad zit niet zo vaak in een broekszak natuurlijk

maar zelfs als zo'n SP niet opvalt, uiteindelijk ga je altijd vette vingers zien, ofwel op je scherm, ofwel op je SP.
        Ik gebruik hete adem en een microvezeldoekje
        (voor de Galaxy)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Er bestaan anti-fingerprint SP's maar die geven een zodanig mat effect en het beeld trekt op niets meer. Dus nog beter een vettige vinger dan.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik reinig mijn iPad elke dag. Spray om ruiten te reinigen en stukje keukenrol. 20 seconden en klaar.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Een schermbeschermer op een iPad kleven is een goede manier om je geld weg te gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Een schermbeschermer op een iPad kleven is een goede manier om je geld weg te gooien.
                waarom?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Inderdaad een screenprotectoor voor de iPad is onzin, het scherm is namelijk krasvrij!
                  Ik heb mijn iPad al heel lang en er zit nog geen krasje op!
                  Ik maak 'm schoon met een microvezeldoekje, je hebt van die kleine microvezelpads, makkelijk om mee te nemen en maakt het scherm goed schoon
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Tja, met die vlekken gaan we moeten leren leven denk ik....

Je ziet ze trouwens aleen als het toestel UIT staat.
                    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                      Inderdaad een screenprotectoor voor de iPad is onzin, het scherm is namelijk krasvrij!
                      Ik heb mijn iPad al heel lang en er zit nog geen krasje op!
                      Ik maak 'm schoon met een microvezeldoekje, je hebt van die kleine microvezelpads, makkelijk om mee te nemen en maakt het scherm goed schoon
                      Krasvrij,
                      ik weet nog goed als ze zeiden dat het glas van mijn horloge ook krasvrij was...
                      tot de eerste 2 krassen erop zaten....

Hetzelfde met de iphone,
                      hebben ze ook al eens krasvrij genoemd,
                      wel grappig hoeveel mensen hun scherm laten vervangen als er toch krassen op komen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Krasvrij,
                        ik weet nog goed als ze zeiden dat het glas van mijn horloge ook krasvrij was...
                        tot de eerste 2 krassen erop zaten....

Hetzelfde met de iphone,
                        hebben ze ook al eens krasvrij genoemd,
                        wel grappig hoeveel mensen hun scherm laten vervangen als er toch krassen op komen...
                        Ik weet niet hoe jij 'm gebruikt, maar bij normaal gebruik krijg je er geen krassen op. Alleen mensen die slordig zijn met hun spullen en 'm laten vallen of hun sleutels erbij in hun tas stoppen die krijgen krassen, maar dat is toch logisch!
                        Ik heb de eerste iPad ruim een jaar gehad zonder ook maar één krasje, de iPad 2 heb ik nu ook bijna een jaar en ook nog geen één krasje!
                        Dus het is maar hoe je met je spullen omgaat
                        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Mijn iPad wordt regelmatig door de hele familie gebruikt.. zelfs mn kleindochter van 2 speelt er onder begeleiding mee.

Regelmatig maak ik hem schoon met een screen cleaner en een zacht bijgeleverd doekje.
                          Geen krasje te vinden en lekker schoon!
                          Heb nog zoveel te leren

Comment

Je zou kunnen overwegen om een bamboo stylus te gebruiken

Klik

Kost wel wat, maar je hebt geen last van vingerafdrukken meer.
                            Mvg,
                            SW
                            BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                              Je zou kunnen overwegen om een bamboo stylus te gebruiken

Klik

Kost wel wat, maar je hebt geen last van vingerafdrukken meer.
                              Eigenlijk werkt dat niet zo handig.
                              Als je heel dunne katoenen handschoenen gebruikt zo werkt het ook
                              Ik ken iemand die van doekjes, die bij de brillen gegeven worden, vingertoppen gemaakt/genaaid heeft en dat werkt ook prima.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                              X