Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet via gsm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Internet via gsm

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als je 500 of 600 euro uitgeeft aan zo'n apparaat is dan 15 (MV) of 20 (Proximus) euro per maand nu zoooo duur ? In die som zitten dan nog duizenden SMS en 62 (MV) of 80 (Proximus) belminuten.
    Die 15 of 20€ op zich is niet duur maar het blijft daar niet bij, het is 12 keer op een jaar en dus tot 240€ per jaar ... nog eens 50% van je toestel erbij voor iets dat je 99% van de tijd ook thuis kan doen of ergens waar je wifi hebt.
    Het is niet overdreven als je het echt nodig hebt voor je werk (of privé) maar gewoon om te hebben wat van het goede te veel toch.

    Gisteren in Gent rondgewandeld (lichtfestival), er met mijn eega met de bus naartoe en terug en allebei een Leffe gedronken. Kost: 10,60 euro. Zo zie je maar.
    Heb je terwijl je daar met je eega zat, zitten surfen en je partner wat naar de muren laten koekeloeren ondertussen? Welk nut heb je nu echt gehad om onderweg op internet te kunnen?

    Ik snap voor zakenmensen die altijd moeten kunnen mailen waar ze zich ook bevinden maar privé?
    Verslaafd aan Facebook misschien?

    Ik zit zelf héél veel op internet, te veel zelfs en heb ook een smartphone waarmee ik wanneer het echt nodig en nuttig is, eens een connectie maak ... zoveel nut heb ik er blijkbaar nog niet in gezien.
    Hierbij mijn data-verbruik van de laatste 12 maanden, zoals je wel zal weten staat er niets op de factuur als je geen verbruik hebt.
    Van 12 maand :


    En het is niet uit gierigheid voor het geld dat ik het zo weinig gebruik want ik heb 500MB gratis per maand.
    De keren dat ik het gebruikt heb is dan nog meestal om eens iets te testen voor een ander.
    Echt zelf nuttig gebruikt ... twee mailtjes binnegehaald en beantwoord denk ik.

    En nu zullen er wel velen denken dat ik gek ben niet te gebruiken wat ik toch krijg ... waarom zou ik iets moeten benutten tot het uiterste omdat ik het gratis krijg maar eigenlijk niet nodig heb?

    Mocht ik de data via wifi bekijken, dan zou het een heel andere zaak zijn ... thuis vanuit de zetel eens de mail nakijken, weerbericht en nieuws lezen en zo zonder specifiek naar boven te moeten en de pc aan te zetten.
    Last edited by VerSeg; 28 januari 2012, 23:26.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Internet via gsm

      Heb Mobistar everywhere voor het werk, rond de 20€/mnd voor 1G dataverkeer. Enkel voor het buitenland zijn de tarieven exhorbitant hoog 11€/MB Ge kunt dan beter een locaal pay&go erin stoppen.
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

      Comment


      • #18
        Re: Internet via gsm

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En nu zullen er wel velen denken dat ik gek ben niet te gebruiken wat ik toch krijg ... waarom zou ik iets moeten benutten tot het uiterste omdat ik het gratis krijg maar eigenlijk niet nodig heb?
        Hier heb je gedeeltelijk een punt. (als je die "luxe" gaat afwegen tegen de aankoopprijs van een smartphone). Maar wat betaal je als abo om die 500MB gratis te krijgen ?
        Anderzijds heb ik me beperkt tot de Galaxy S Plus, op een moment dat de S II al bestond. Met dat prijsverschil betaal ik al een flink aantal maanden die 15 euro.
        Ik bel ook nogal frekwent via VOIP naar mijn zoons (één in USA en 1 in Leuven die voorlopig geen vaste lijn heeft), voor een fractie van de minuutprijs van MV. En wanneer ik wil als er 3G is.
        Eigenlijk heb ik het véél moeilijker met de exorbitante gesprekskosten die nog steeds gehanteerd worden.
        En ja, gelukkig zijn er geen "standaard" mensen zeker ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Internet via gsm

          Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
          Heb Mobistar everywhere voor het werk, rond de 20€/mnd voor 1G dataverkeer. Enkel voor het buitenland zijn de tarieven exhorbitant hoog 11€/MB
          0,5 € per MB in de EU en de USA kost mij dat. Da's maar 22 keer goedkoper, een peulschil.
          Ik spaar trouwens van die 15 euro per maand een spaarpotje beltegoed bijeen, voor als ik in vakantie ben.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Internet via gsm

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            0,5 € per MB in de EU en de USA kost mij dat. Da's maar 22 keer goedkoper, een peulschil.
            Ik spaar trouwens van die 15 euro per maand een spaarpotje beltegoed bijeen, voor als ik in vakantie ben.
            Voor EU, US en China rekenen ze 3€ aan, dus 't is maar 6x duurder
            EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
            www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

            Comment


            • #21
              Re: Internet via gsm

              Ongetwijfeld het beste en goedkoopste om te surfen is Alditalk:

              slechts 4 euro/400 MB. Ik heb het verbruik de afgelopen half jaar eens gecheckt en ik ben NOOIT boven de 300 MB gekomen/30 dagen. Vooral bedoeld om af en toe een mail te sturen en te ontvangen (via hotmail), prijzen op te zoeken van webwinkels om de verkoper om de oren te slaan n zo beter te kunnen onderhandelen en zo nu en dan informatie op te zoeken. Let op: ik schakel internet/3G enkel aan, als ik er ook op moet zijn. Dit scheelt ook in stroomverbruik en hierdoor moet ik ook mijn iPhone ook slechts om de 5-7 dagen opladen. Facebooken/twitteren doe ik niet en dat spaart natuurlijk ook op dataverkeer. Al die datavretende opties van software-updates/pushberichtjes schakel ik gewoon uit. Ik doe dat wel als ik mijn iPhone aansluit om mijn computer, dan heb je die ook. SMS versturen ? Doe ik tegenwoordig bijna nooit meer: ik stuur gewoon een mail en als ik in CC al mijn andere vrienden/collega's zet, dan heb je direct iedereen een mailtje gestuurd, die je anders per vriend/collega en per SMS moet betalen, dus dat scheelt ook nog eens op de kosten.

              Kortom: met 4 euro/maand kan ik echt meer dan ruim genoeg toe, met hetgene wat ik doe. Waarom zou ik meer geld weggooien met knettergekke aanbiedingen van 1000 SMS-jes/maand, die een normaal mens toch niet gaat verbruiken ? Heb ik niet genoeg met die 400 MB, dan zou ik eventueel nog een pakketje bijkopen van 4 euro.....en dat gaat met mijn huidig verbruik de komende jaren nog niet gebeuren. Per slot van rekening: ik heb wel wat anders te doen dan continue aan mijn smartphone te gaan prutsen. Wees een beetje creatief met je smartphone en je komt met gemiddeld verbruik echt toe met 400 MB/30 dagen, althans ik toch. En wie heeft tegenwoordig niet op zijn werk/thuis geen internetverbindingen om bepaalde dingen op te zoeken ?

              Het enige nadeel van Alditalk is dat je zo nu en dan een oplaadbonnetje moet halen bij de plaatselijke Aldi, maar dat moet geen probleem zijn voor de meesten onder ons.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #22
                Re: Internet via gsm

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                Ongetwijfeld het beste en goedkoopste om te surfen is Alditalk:

                slechts 4 euro/400 MB.
                Hoe zit het eigenlijk als je 4 euro op is?
                Dan kan je surfen aan een bepaald tarief, of moet je gewoon wachten tot dat je opnieuw krediet erbij opzet... ?

                Want bij Proximus is als je volume opgebruikt hebt, dan begint het gewoon verder te lopen aan een bepaald tarief... is dit ook met Alti Talk - internet?

                Bedankt!

                Comment


                • #23
                  Re: Internet via gsm

                  Dan gaat het via een duur tarief. Ik reset mijn teller op mijn iPhone altijd na een oplaadbeurt en dan kijk en zo nu en dan naar het verbruik. De afgelopen maanden ben ik nog NOOIT boven de 200 MB gekomen qua gebruik. Het hoogste verbruik was rond de 350 MB, maar toen was ik twee weken met verlof en ik regelmatig op een terrasje begon te surfen en te mailen. Gewoon weer een pakketje van 4 euro opladen en je kan weer behoorlijk tegenaan.

                  Natuurlijk begint het behoorlijk op te lopen als je youtube begint te kijken of streamen van TV uitzendigen.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Internet via gsm

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Dan gaat het via een duur tarief. Ik reset mijn teller op mijn iPhone altijd na een oplaadbeurt en dan kijk en zo nu en dan naar het verbruik. De afgelopen maanden ben ik nog NOOIT boven de 200 MB gekomen qua gebruik. Het hoogste verbruik was rond de 350 MB, maar toen was ik twee weken met verlof en ik regelmatig op een terrasje begon te surfen en te mailen. Gewoon weer een pakketje van 4 euro opladen en je kan weer behoorlijk tegenaan.

                    Natuurlijk begint het behoorlijk op te lopen als je youtube begint te kijken of streamen van TV uitzendigen.
                    Was je met verlof in het buitenland ? Want ik lees steeds bij AldiTalk data bundels: "enkel geldig in België". Dat alleen houd me tegen om (misschien) voor AldiTalk te gaan (zou bij mij toch nog zo'n 12 euro per maand kosten (anders zou ik mijn gewoontes ferm mogen aanpassen).
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Internet via gsm

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Maar wat betaal je als abo om die 500MB gratis te krijgen?
                      Niets.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Internet via gsm

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Niets.
                        Zo is het gemakkelijk hé
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Internet via gsm

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          Dan gaat het via een duur tarief.
                          Dus het stopt niet?

                          Ook niet als je alleen nog je krediet hebt van 4 euro internet?
                          Dan wordt dit automatisch naar een abonnement over gezet als je krediet op is?

                          Bedankt!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Internet via gsm

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Zo is het gemakkelijk hé
                            Net helemaal niet nete.
                            Ik heb een abo met twee kaarten en dus twee nummers, daarmee kan ik tot 80 uur onderling of naar dezelfde provider bellen en nog eens 1u30 naar alle nummers.
                            Dit abo kan ik niet onderbreken want dan vervalt het tweede nummer ook mits één bundel.
                            Eén nummer afzonderlijk nemen met voldoende belkrediet kost nu meer dan die twee bijeen dat we hebben.
                            Het andere kaartje waar ik het over heb is inderdaad wel goedkoop voor mij en bevat 500MB data maar niet zoveel belkrediet. WIl ik daarmee evenveel belkrediet als ik nu gebruik, dan moet ik zelf bijbetalen aan een veelvoud van wat het mij nu kost.
                            Dus eigenlijk gedwongen te houden wat we al hadden.
                            Dat ander abo is bij een andere provider, dus mocht ik dat gaan gebruiken voor telefonie, dan worden al de communicaties betalend tussen verschillende providers en verliezen we het voordeel van die 80 uur inbegrepen.
                            Die 500MB data is er wel maar bij het verkeerde abo (voor mij) ... dus niet veel nut aan. Nu steekt het in een klein tablet waar ik 99% van de tijd mee op wifi zit ... dus ja, pech.
                            Een mens moet de keuze maken zoals het best uitkomt en dat is niet altijd handig.
                            Ik kan toch moeilijk telkens mijn simkaart wisselen als ik wil bellen of data wil? En continu met twee toestellen rondlopen is ook maar zever.
                            Er bestaan wel dual sim toestellen maar er is geen enkele dat mij direct iets zegt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Internet via gsm

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              .
                              Er bestaan wel dual sim toestellen maar er is geen enkele dat mij direct iets zegt.
                              Er zijn ook dual sim adapters.
                              Passen in iedere telefoon, je moet enkel je huidige simkaarten wat bewerken

                              Je knipt het "gouden chipje" eruit en deze steek je in de adapter.
                              2 chips zijn even groot als 1 simkaart

                              Comment


                              • #30
                                Re: Internet via gsm

                                Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                                Dus het stopt niet?

                                Ook niet als je alleen nog je krediet hebt van 4 euro internet?
                                Dan wordt dit automatisch naar een abonnement over gezet als je krediet op is?

                                Bedankt!
                                Alditalk heeft geen abonnement, enkel oplaadkaarten (nu ja: een kassabon met een oplaadcode). Altijd manueel opladen met een oplaadSMS: BUNDLEBUY400 en je kunt er weer tegenaan. Je krijgt wel een sms als je bundel bijna op is of de periode verstrijkt.

                                Het is goedkoop, maar het heeft zijn beperkingen, maar zo nu en en dan een gratis sms sturen moet niet teveel werk zijn.
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X