Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android Apps: de beste/leukste...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Android Apps: de beste/leukste...

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
    Bleek vandaag erg nuttig te zijn want een overijverige Leuvense parkeerwachter probeert me een parkeerretributie van 20€ te laten betalen.
    Ik parkeer en stap uit de wagen om 14u11 en 30 seconden en betaal via sms (tijd = 14u13) .
    Parkeerretributie heeft tijdstempel: 14u12 = half minuutje om naar parkeerautomaat te gaan, nummer te noteren én sms te sturen
    Als je maar 30 seconden geparkeerd bent en al een bon krijgt, dan stond je toch zo goed als naast je wagen en heeft die u toch ook zien toekomen?
    Hij moet dan toch supersnel geweest zijn want hij moet de nummerplaat intypen, online nakijken of je nummerplaat gekend is als zijnde betaald om te parkeren en dan pas de bon afdrukken.
    Dat geen van jullie beiden daarop reageert.
    Maar hun antwoord ken je toch al, dat je niet kan bewijaen dat je klok juist stond en dat er op het moment van controle geen betaling actief was.

Maar dit laat me denken aan een handige app voor Android ... 4411.
    Met deze tool kan je nog sneller sms-parkeren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat geen van jullie beiden daarop reageert.
      Wel, ik heb niemand gezien dus ik kon verbaal niet reageren. Ik vond het ticket bij terugkomst.
      En bijkomend ... toen ik bij de automaat stond sprak iemand me aan die al een smsje had verstuurd maar geen bevestiging kreeg. We hebben samen gewacht op mijn bevestigingsbericht. Toen vroeg hij zich af wat te doen, waarop ik antwoordde dat men hier regelmatig controleert en dat hij beter het zekere voor het onzekere kan nemen.
      Had ik toen nog even achterom gekeken naar mijn wagen dan had ik de parkeerwachter waarschijnlijk wel moeten zien.

Enkele weken geleden ook op dezelfde parkeerplaats een retributiebon onder de voorruit. Ik had zogezegd niet betaald, maar die slimmerd van een parkeerwachter had mijn nummerplaat verkeerd genoteerd

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar dit laat me denken aan een handige app voor Android ... 4411.
      Met deze tool kan je nog sneller sms-parkeren.
      Ziet er zeer handig uit, bedankt voor de tip!
      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
        En bijkomend ... toen ik bij de automaat stond sprak iemand me aan die al een smsje had verstuurd maar geen bevestiging kreeg.
        Heb ik ook al voorgehad, je weet dan uiteindelijk niet of het parkeertarief actief is of niet.
        Met een gewone sms kan je nog bewijzen dat je iets verstuurd hebt, hiermee niet want zonder ontvangstbericht zie je niets in een historiek.
        Dus als er eens geen ontvangstbewijs komt (slechts twee keer gehad op al die tijd), dan stuur ik nog een gewone sms ook. Twee sessies starten kan toch niet maar je hebt een bewijs van verzending.
        Probleem ligt niet aan die app maar op hun server dat er geen sms vetrekt.

Ziet er zeer handig uit, bedankt voor de tip!
        Ik gebruik het veel want ik moet vaak naar het ziekenhuis in Leuven en je weet nooit hoe lang je daar binnen bent. De applicatie geeft je duidelijk weer hoever je al zit.
        Bijkomend voordeel is dat die het laatste parkeernummer onthoudt alsook je nummerplaat.
        Last edited by VerSeg; 2 januari 2012, 23:48.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Een hele interessante die zijn nut heeft bewezen vorige week toen de verkeerschaos compleet was door de sneeuw.
          Glympse

Geeft aan bepaalde contactpersonen de toelating om via Google Maps je locatie te bepalen, aankomsttijd en snelheid te berekenen. Je kan de toelating tot volgen instellen van 15 minuten tot 2 uur.

Voor de treinreiziger is Train Info by SNCB Mobilty bijzonder handig.

Willy
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Een hele interessante die zijn nut heeft bewezen vorige week toen de verkeerschaos compleet was door de sneeuw.
            Glympse

Geeft aan bepaalde contactpersonen de toelating om via Google Maps je locatie te bepalen, aankomsttijd en snelheid te berekenen. Je kan de toelating tot volgen instellen van 15 minuten tot 2 uur.

Voor de treinreiziger is Train Info by SNCB Mobilty bijzonder handig.

Willy
            Glympse lijkt wel op Latitude op het eerste zicht, maar met wat uitbreidingen.

Voor de spoorwegen: BeTrains Shortcuts, daarmee kan je voor elk denkbaar station de lijst met treinen oproepen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
            X