Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Favoriete alternatieve locatie's Brussel (sfeer/shopping)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Favoriete alternatieve locatie's Brussel (sfeer/shopping)

De Nieuwstraat is altijd hetzelfde met die grote ketens, kent iemand nog andere alternatieve leuke buurten/marktpleinen om rond te lopen voor de sfeer en shopping in BXL ?

Het leukst vinden we nu de Baljuwstraat (1050 Elsene), veel dod en andereen overstockwinkels, lekker om te eten (goede prijs/kwaliteit), goede traiteurs, men spreekt er nog Nederlands, jaarlijks zijn er een soort multiculturele feesten.
    Waarschijnlijk zijn er nog gelijkaardig aangename buurten die ik nog niet ken in BXL?

De markt op zondagochtend aan het Zuidstation (met kruiden,planten,...) zouden we graag eens doen, maar dan zijn de meeste andere winkels niet open in het stad, wel rondom deze markt had ik gehoord
    Last edited by 2010; 27 december 2011, 11:36.

Re: Favoriete alternatieve locatie's Brussel (sfeer/shopping)

en jaarlijks zijn er een soort multiculturele feesten.
    tja, dat mag tegenwoordig niet ontbreken, ahum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
      De markt op zondagochtend aan het Zuidstation (met kruiden,planten,...) zouden we graag eens doen, maar dan zijn de meeste andere winkels niet open in het stad, wel rondom deze markt had ik gehoord
      In de buurt van de Zuidmarkt vind je enkele Griekse eethuisjes waar je nog in de keuken kan kiezen en de prijs nog redelijk is. Geen haute cuisine, maar wel lekker.

Op wandelafstand vind je ook de Vlooienmarkt op het Vossenplein. "Welbekend" van de serie "De Marollen" op VRT. De brocanterieën, tweedehandswinkels en "antiquairs" in de Hoogstraat, Blaesstraat zijn dan ook open.

Wat verder op de Zavel is er 's zondags een antiek- en boekenmarkt.

In Anderlecht vind je op zondagvoormiddag een markt aan het slachthuis. Dit is een overdekte markt met groenten, fruit, vlees, en de andere traditionele marktartikelen maar ook brocanteurs.

Genoeg te doen op een zondagvoormiddag, denk ik zo.

Wel oppassen voor gauwdieven op de markten, want die viseren maar al te graag te argeloze toerist of zondagshopper.
      Geniet van foto's maken

Comment

Heb al die favoriete plekjes vroeger nog gedaan, maar spijtig blijf ik daar nu liever weg...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dansaertstraat en Sint katelijnestraat... zeker gaan lunchen op het Sint katelijne plein bij de Noordzee (je staat rechtop buiten te lunchen, maar 't is super lekker!)

route
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

je staat rechtop buiten te lunchen, maar 't is super lekker!
            nee, geef mij dan maar liggend lunchen zoals in de tijd van de Romeinen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              nee, geef mij dan maar liggend lunchen zoals in de tijd van de Romeinen.
              'k had wel eens willen zien hoe die al liggend spaghetti aten...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
              X