Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Professionals?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Professionals?

Vandaag gelezen in DIGIFOTOpro.

Ik citeer Louis van de Vuurst (Ajaxfotograaf):

"De professionele camera mag van mij gerust tussen de zes - en tienduizend euro kosten.
    Waarom? Omdat je dan onderscheid blijft houden tussen amateurs en professionals. Vroeger had je een veel duidelijkere scheiding, maar nu hebben amateurs ook veel betere apparatuur.
    Als je een scheiding wilt houden in professionalisme, moet die camera duur zijn. Je wilt immers proberen de amateur achter je te houden"

Aan de ene kant wordt er altijd geroepen dat vooral de fotograaf de foto maakt, en niet zozeer het materiaal. En nu komt een "professional' even verkondigen dat je de scheiding best in stand houdt door er financieel voor te zorgen dat amateurs geen (of niet gauw) professioneel materiaal kunnen in huis halen.

Is deze uitspraak er één die door alle professionals heimelijk gewenst wordt?
    Hebben die allemaal schrik dat om het even wie plots fantastische foto's uit zijn mouw, euh camera schudt als ze heel degelijk materiaal kunnen aanschaffen?
    Ik snap dat er in sommige vakgebieden (zoals bvb voor feestelijke aangelegenheden) 'bevriende amateurs' al eens zorgen dat er een opdracht minder uit te voeren valt voor een pro, maar over het algemeen bekeken vond ik bovenstaande quote toch vrij zielig overkomen...

Grtz,
    Kurt

Re: Professionals?

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    ......... (Ajaxfotograaf):
    dat zegt alles...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Inderdaad nogal een zielige opmerking. Men zou ook kunnen zeggen : laat ons de prijs van boormachines, zaag- en freesmachines vertienvoudigen zodat doe-het-zelvers deze niet meer kunnen kopen en verplicht zijn een vakman in huis te roepen...
      Last edited by Ludovicus; 25 december 2011, 11:09. Reden: typo

Comment

pff uiteindelijk koop je die toch!
        duurt alleen wa langer!
        op in plaats van een camera koop je een goede lens, ...

fotograaf maakt het plaatje, lens helpt veel camera bied extra hulp!
        een duurdere meer dan een minder dure
        nikon stuff

Comment

Ik ken die fotograaf niet, maar ik denk dat hij niet goed weet waar het in de fotografie om draait.
          waarschijnlijk is hij alleen maar gefrustreerd omdat er in zijn vakgebied te veel kapers op de kust zijn.

Comment

Een gebrek aan talent bij die Ajakkesfotograaf.
            Jammer voor hem, maar talent dat koop je niet.

Comment

Dit waren ook vroeger in het analoge tijdperk, een leraar zegde vroeger eens.
              Een fototoestel is een gereedschap, duur of goedkoop het is een hulpmiddel om iets vast te leggen op een drager. enkel de man achter dit gereedschap, zal met zijn kennis en visie een beeld maken.
              De ontwikkeling van de fotografie is in grote maten te danken aan de gewone amateur.
              Uiteraard zijn er beter amateurs dan sommige beroepsmensen.
              dus die uitspraak is larie in pakske
              Vriendelijke groet
              Duroc

Comment

Wat een amateur..... ik doe autosportfotografie en het belangrijkste is volgens mij het glas . Ik werkte tot een paar weken terug nog steeds met een 30D en liet vele "pro fotografen" hun mond openvallen . Nu heb ik mij een 50D bijgekocht. En 75% maakt de fotograaf de foto, de rest is bijzaak
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

Comment

Waarom zou je in fotografie iemand achter je houden anders dan met betere beelden. Een
                  zin zo krom als zijn onzin.

Comment

Working...
                  X