Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een elektrisch deken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie heeft een elektrisch deken

Wij zouden nog vlug een elektrisch deken voor de kerst willen kopen om cadeau te doen.
    Ik ken er niet zoveel van en vraag daarom of hier misschien personen zijn die ervaring hebben met zulke dekens.
    Het moet een twee persoons deken zijn.
    Wat ons o.a. interesseert zijn veiligheid, betrouwbaarheid en natuurlijk of het de moeite warmt?

Alvast dank voor reacties
    Rob
    Groetjes Rob

Re: Wie heeft een elektrisch deken

er zijn 2 soorten op de markt (los van de afmetingen):
    - deze die permanent werken op een ingestelde stand
    - deze die een timer hebben

deze met een timer is ideaal voor dementerende mensen waarbij iemand het deken opzet en er dan verder niet meer moet naar omkijken, het ding gaat namelijk vanzelf na 90 minuten weer uit. ideaal voor mijn moeder die 81 is en dementerend. Zij heeft last van artrose en daarvoor werkt zoeen deken zeer heilzaam.

deze zonder timer zijn de betere vind ik persoonlijk. je zet ze iets vroeger aan voor je in bed kruipt en dan is het heerlijk warm als je er in stapt.
    In mijn geval heb ik een soort chronische ontsteking op mijn rug waar de warmte van zoeen deken een echte deugd is. Met uitzondering van de zomermaanden gebruik ik het heel het jaar door.

bijna alle nieuw modelen zijn afwasbaar en hebben een machien wasbare overtrek. ook beschikken ze meestal over een systeem waarbij je de stroomkabel kan uitrekken.(de rest is afwasbaar)

alle hebben ingebouwde veiligheid tegen oververhitten en een termostaat. dus de stand die je insteld is de temperatuur die je krijgd.

verbruik ligd afhankelijk van de grote in de grootorde tussen 60 en 100 watt per persoon

PS: van heel mijn leven ben ik nu nog maar aan mijn 2de deken, kwestie van in te schatten wat de levensduur ervan is.

Comment

Een paar jaar geleden heb ik zo eentje voor mijn schoonmoeder gekocht. Ze rookt nog
      steeds na.

Comment

Mijn vrouw heeft er ook eentje. Ik koop haar binnenkort een elektrische stoel.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Een paar jaar geleden heb ik zo eentje voor mijn schoonmoeder gekocht. Ze rookt nog
          steeds na.
          Bedankt voor de tip !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Comment

Working...
            X