Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerst in de banner.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kerst in de banner.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    tja..en er gaan geen bussen hè.
    grt,bouk.
    Ik neem de auto bouk.
    Ben terug maar moet seffens terug de baan op.
    En het is redelijk druk.
    Vlotter verkeer dan MET bussen, bouk
    Pakjes sleuren op een volle bus = gekkenwerk jong
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

zoveel discussie om een eenvoudige banner?!

Kijk, hoe je het ook draait of keert; Kerst is en blijft een religieus feest.
      Mensen die het concept verkl*ten of willen verkl*ten zijn in de eerste plaats zelf schuldig;
      niemand die jou verplicht om aan de commerciële druk deel te nemen.

Ikzelf ben ook radicaal tegen de opgeklopte commerciële manier van reclame maken en mensen bepaalde zaken willen opdringen en toch vier ik dit jaar Kerst zeer uitgebreid net als de voorbije jaren.
      Waarom? Omdat Kerst een gezellig samenzijn is met familie, vrienden en kennissen die ik vaak maar enkele keren per jaar ontmoet.
      Doch tijdens Kerst kunnen we lekker uitgebreid bijpraten en beleven we telkens veel plezier met z'n allen.

Dus als je graag Kerstmis viert in het bijzijn van familie, vrienden of kennissen is dat jou keuze.
      Als je liever meedoet aan de opgeklopte commercie en voor iedereen peperdure cadeau's koopt is dat jou keuze.
      Als je graag naar de nachtviering gaat, alleen of met familie, is dat eveneens jou keuze.

Laat nu eenieder gewoon doen wat zij/hij graag doet en iedereen viert Kerstmis op haar/zijn manier!

en laat ons nu allen gaan in vrede, Amen!

en de banner? tja... overmorgen is Kerst voorbij...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Kirsten: geven kan fijn zijn en krijgen ook

Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken maar zouden die "ongelovigen"
        die vrije feestdag weigeren?

(voor alle duidelijkheid, ik ben geen "gelovige" )
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik had met mijn kerstverhaaltje alleen maar de bedoeling iedereen er toe aan te zetten
          met iets weemoedig of droevig af te komen, zodat we elkaar achteraf iets beter zouden
          kennen en elkander voor even liefhadden. Voor een kerstweek lang of zo. Want iedereen
          verdient dit, zelfs zij die het niet verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken maar zouden die "ongelovigen"
            die vrije feestdag weigeren?

daarop ga ik jou een antwoord verschuldigd blijven, om het verdere verloop van dit topic niet te verstoren en de discussie netjes te houden.

maar ik heb er zo mijn bedenkingen bij theokus...

@ doudeke; ik heb jou gedicht gelezen en ben zwaar onder de indruk, ik vind dat ik het recht heb om het volgende te schrijven; jij hebt "ergens" uw roeping gemist.
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ..........
              Ben terug maar moet seffens terug de baan op.
              En het is redelijk druk.
              nou we zijn net terug.......wat een drukte.
              recessie....ammehoela.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

nou we zijn net terug.......wat een drukte.
                recessie....ammehoela.
                grt,bouk.
                Die drukte komt juist door de recessie. Dat zijn allemaal werklozen die hun gouden handdruk aan het opmaken zijn. Goed voor de economie

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Die drukte komt juist door de recessie. Dat zijn allemaal werklozen die hun gouden handdruk aan het opmaken zijn. Goed voor de economie

Jan
                  en der zitten er toch altijd wel tussen die het echt niet kunnen laten hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ik had met mijn kerstverhaaltje alleen maar de bedoeling iedereen er toe aan te zetten
                    met iets weemoedig of droevig af te komen, zodat we elkaar achteraf iets beter zouden
                    kennen en elkander voor even liefhadden. Voor een kerstweek lang of zo. Want iedereen
                    verdient dit, zelfs zij die het niet verdienen.
                    doudeke ik heb meer goede dan slechte dagen
                    Vorige maand kreeg ik twee dikke boeken en die zaten in een mooie hoes.
                    titel: "Kenjerkes van Ophoven" > Kinderen van Ophoven.
                    In goed twee dagen heb ik die ook gelezen.
                    Enne, in Ophoven stroomt "de brede stroom der Maas".
                    Ik ben er opgegroeid en in het algemeen heb ik er echt niet veel plezier beleefd.
                    In die boeken staat mijn vader nogal uitgebreid beschreven: vooral zijn werk, wat hij deed
                    en een kleine anekdote.
                    De laatste paar jaren had ik de moed gevonden om eens terug te keren.
                    Ik kon dat niet eerder, teveel van alles dat in mijn koppeke zat.
                    En ja dat had te maken met wat schuldgevoel, weemoed, dingen die niet meer zijn
                    zoals ze waren.
                    Mensen die je zeer goed gekend hebt en die er niet meer zijn.
                    Een kort bezoek aan het kerkhof maakt je dat direct duidelijk.

In die boeken staan ook 2400 foto's. Begin maar
                    Dus veel mensen die ik kende en er niet meer zijn.
                    Ook echte typische volksfiguren.
                    De vrouw van de hoofdonderwijzer die met een zakske appelen of peren alles geregeld kreeg.
                    Die hoofdonderwijzer heette Jules P.
                    En die lag constant in onmin met Henri H., een aannemer.
                    Henri hield van dieren en zo kocht die ooit een ezeltje waarmee die ging wandelen
                    en dus ook langs het huis van Jules P.
                    Stel je voor: wie gaat er nu met een ezel wandelen, hahaha
                    Jules P. had Henri natuurlijk zien aankomen en die gaat naar buiten en vraagt aan Henri:
                    "Hoe heet hij??" (die ezel he)
                    Zegt Henri klaar en duidelijk: "Jules!!!"

De smid zijn vrouw had een kleine kruidenierszaak en die smid durfde aan een kind
                    20 frank vragen voor een haring (40 jaar geleden he).
                    (hij meende dat niet natuurlijk)
                    Ik kan zo bezig blijven

In die tijd werd op begrafenissen soms echt gelachen hoor.
                    Dat kwam door Jan H.
                    Ik weet nog dat die destijds de burgemeester de oren van de kop heeft gezaagd
                    voor een "officieel kostuum" en daar hoorde ook echte grote, lange leren handschoenen bij.
                    Tijdens de begrafenis liep die voor de lijkstoet.
                    Hij had meer iets weg van een tambour majoor
                    En op het kerkhof riep die luid tegen iedereen dat ze uitgenodigd waren op de koffie
                    en de vlaai...
                    Ge moet dat gezien en gehoord hebben, dan kan je je niet meer inhouden hoor.

Nu is er alles kaler en kouder doudeke.
                    Ik heb er wel veel foto's gemaakt.
                    Het ouderhuis zelfs van mijn vader. Even later waren ze aan 't renoveren.
                    Het ouderhuis van mijn moeder (en mijn peter).
                    In dat huis heb ik op de radio gehoord hoe Willy De Clercq de PVV oprichtte (voorstelde) in een van zijn gekende speeches.
                    Zoek dat maar op dan heb je (misschien) een kleine bezigheid
                    Verder weet ik niet of het in dank zal afgenomen worden maar mijn jongste broer
                    was een goeie vriend van Willy D. C.
                    (heeft totaal niets met politiek te maken)

doudeke, leef in het moment en dat is nu.
                    Ik heb er lang over gedaan om "vroeger" te verwerken als is dat wat sterk uitgedrukt.
                    We dragen allemaal een figuurlijk rugzak waar ons jeugd inzit en een groot stuk
                    van de (andere tijd) rest van ons leven.
                    Iedereen is verschillend en gaat daar mee om zo goed en zo kwaad als die kan.
                    Probeer een keer een boek(je) te lezen van Kahlil Gibran.

En ik zal je nog iets duidelijk maken
                    Dan stop ik er mee. "Oef" zullen sommigen zeggen
                    Tenzij je iets willen vragen, weten en voor zover ik dat kan beantwoorden dan zal ik dat ook doen.

Kijk, als de lichamelijke gezondheid en de centen een beetje kloppen dan ben je al een heel eind
                    En voor véél zaken zijn er oplossingen.
                    Je moet ook durven en doen, zegt de partij van BDW
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      zoveel discussie om een eenvoudige banner?!
                      Leuk hé

Kijk, hoe je het ook draait of keert; Kerst is en blijft een religieus feest.
                      Mensen die het concept verkl*ten of willen verkl*ten zijn in de eerste plaats zelf schuldig; niemand die jou verplicht om aan de commerciële druk deel te nemen.
                      Euh van origine is het niet echt een religieus feest... dat 'feest' heeft de kerk 'gejat' (want zij stelen niet) van de heidenen. Kijk hier maar even: http://school-en-studie.infoyo.nl/ov...t-vandaan.html

Dus als je graag Kerstmis viert in het bijzijn van familie, vrienden of kennissen is dat jou keuze.
                      Als je liever meedoet aan de opgeklopte commercie en voor iedereen peperdure cadeau's koopt is dat jou keuze.
                      Als je graag naar de nachtviering gaat, alleen of met familie, is dat eveneens jou keuze.

Laat nu eenieder gewoon doen wat zij/hij graag doet en iedereen viert Kerstmis op haar/zijn manier!
                      En dat is nu de essentie... laat iedereen de ruimte om op zijn manier kerst te beleven... met of zonder kerstbanner
                      Jean Pierre.

Comment

er zijn hier al topic voor minder op slot gegaan
                        dat de mod's hier ook maar eens een slotje op gooien

Comment

Goede morgen.
                          alles nog eens rustig nagelezen en......
                          maar nog steeds geen Kerstbanner, straks is het niet meer nodig.
                          vandaag Kerstinkopen doen samen met het vrouwtje.
                          we maken er een leuke dag van.
                          grt,bouk.
                          Wat bent u toch vasthoudend om kerst te willen bannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            Praevalent illicita
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Wat bent u toch vasthoudend om kerst te willen bannen.
                              Suum cuique ....
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                                Als Kerst een symbool is voor vrede, vriendschap en verdraagzaamheid dan zie ik geen reden om hier een slotje op te gooien...
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X